اخبار داغ

دادن اطلاعات غلط به خاطر بهبود اوضاع سیاسی آمریکا؛

اعتراض کارشناسان آمریکایی به ادعاهای هواشناسی ترامپ

اعتراض کارشناسان آمریکایی به ادعاهای هواشناسی ترامپ
هجمه ایمیل های تازه منتشر شده از سوی دانشمندان و مقامات ارشد آژانس فدرال به وضوح حاکی از بهت و حیرت و زنگ خطر حاصل از ادعای دروغین دونالد ترامپ در مورد پیش بینی آب و هوا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ هجمه ایمیل‌های تازه منتشر شده از سوی دانشمندان و مقامات ارشد آژانس فدرال که مسئول پیش بینی آب و هوا هستند به وضوح حاکی از بهت و حیرت و زنگ خطر حاصل از ادعای دروغین دونالد ترامپ مبنی بر اینکه طوفان دوریان می تواند به آلاباما آسیب بزند، است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

یک مقام ارشد اداره اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) رفتار ترامپ را دیوانه‌وار خواند.

, NOAA,

آنچه دانشمندان و مقامات، آن را نگران کننده تر می دانند بیانیه ای بود که اخیرا توسط سخنگوی ناشناس NOAA منتشر شد که از ادعای ترامپ حمایت و پیش بینی کننده های خودِ آژانس را رد کرد.

,

این ایمیل ها که در واکنش به درخواست های قانون آزادی اطلاعات از جانب اسوشیتدپرس و دیگر رسانه ها منتشر شد، یک تصویر درونی از تلاش برای پاسخ به ترامپ و پریشانی موجود در آژانس فدرال را ارائه می دهند.

,

"گرگ مک لین" دانشمند ارشد NOAA در ایمیلی که برای مقامات ارشد این آژانس فرستاد نوشت: "بعدا چه می شود؟ آیا علم آب و هوا یک فریب است؟ متحیرم از اینکه پیش بینی کننده های خود را رها می کنیم و درگیر سیاست می شویم."

,

مک لین در نامه ای رسمی تر نوشت که آنچه وی را بیشتر نگران می کرد این بود که دولت ترامپ به منظور بهبود سیاسی ظاهری با اظهارنظر بی موقع و نادرست ترامپ در حال از بین بردن اعتماد مردم نسبت به اداره اقیانوسی و جوی است.

,

وقتی طوفان دوریان در اوایل ماه سپتامبر به سمت جنوب شرقی آمریکا حرکت کرد، ترامپ توئیت زد که آلاباما به احتمال زیاد سخت تر از آنچه پیش بینی شده آسیب می بیند.

,

خدمات هواشناسی ملی در بیرمنگام سخن وی را اصلاح کرد و طی توئیتی نوشت که آلاباما تحت تأثیر دوریان قرار نخواهد گرفت.

,

اما ترامپ بر روی حرف خود ماند و NOAA طی بیانیه ای بدون امضاء در صدد دفاع از خود برآمد و ادعا کرد که اطلاعات ارائه شده به ترامپ نشان داد که آلاباما از طوفان دوریان آسیب می بیند و اداره هواشناسی بیرمنگام را سرزنش کرد.

,

اسوشیتدپرس و دیگر رسانه ها گزارش دادند که این بیانیه پس از مداخله کاخ سفید و وزارت بازرگانی صادر شد. این امر منجر به انتشار ایمیل های خشمگینانه از درون آژانس و عموم مردم شد.

,

"گری شیگِناکا" دانشمند NOAA به "نیل جِیکوبز" مدیر آژانس نامه ای نوشت و از او خواست تا به کسانی که به مردم خدمت می کنند اطمینان بدهد که ما گروگانِ یک بازی مضحک نیستیم.

,

جِیکوبز در پاسخ از پیش بینی کننده ها دفاع کرد و گفت: "شما نمی توانید تصور کنید که من چقدر سخت مبارزه می کنم تا سیاست را از علم دور کنم."

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه