اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

تب و مشکلات تفسی از علائم کرونا ویروس است/ استقرار تیم دیده‌ور در مرز ماهیرود

تب و مشکلات تفسی از علائم کرونا ویروس است/ استقرار تیم دیده‌ور در مرز ماهیرود
مهدی زاده گفت: در ۳۱ نقطه کشور پایگاه مراقبت مرزی مستقر شده است و در خراسان جنوبی که تنها مرز رسمی استان ماهیرود است یک تیم دیده ور مستقر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری اظهار کرد: طغیان اپیدمی کرونا ویروس از اواخر سال ۲۰۱۹  در چین اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: رفتار کرونا ویروس جدید با ویروس‌های قبلی متفاوت است و به دلیل این‌که این ویروس ضریب انتقال و شیوع بالاتری دارد باعث نگرانی شده است.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۱۱ هزار و ۹۵۲ مورد از این بیماری در جهان شناسایی شده و  ۲۵۹ مورد مرگ بر اثر کرونا تایید شده است.
,
 
,
مهدی‌زاده از درگیر بودن ۲۳ کشور با کرونا ویروس خبر داد و افزود: در کشورهای همسایه ایران که مرز مشترک خاکی دارند تاکنون موردی مشاهده نشده است همچنین تا کنون در ایران هیچ موردی مبتلا به کرونا ویروس مشاهده نشده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در ۳۱ نقطه کشور پایگاه مراقبت مرزی مستقر شده است و در خراسان جنوبی که تنها مرز رسمی استان ماهیرود است یک تیم دیده ور مستقر هستند.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که در این پایگاه مسافران ورودی به استان کنترل شده و کسانی که علائم داشته باشند مورد مراقبت قرار می‌گیرند، بیان کرد: با توجه به وجود ۳۶ نفر چینی در استان که در شهرستان‌های خوسف و طبس مشغول بکار هستند غربال شدند و خوشبختانه  هیچکدام مشکل نداشتند و یک رابط تعیین شده که به صورت روزانه علائم این افراد را کنترل کنند.
,
 
,
مهدی‌زاده با اشاره به این‌که برای بیماری کرونا ویروس تاکنون دارو و واکسن اختصاصی کشف نشده، گفت: درمان عمومی بیماری انجام می‌شود.
,
 
,
وی گفت: شستن دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در مراکز عمومی و رعایت نکات بهداشتی از مهمترین توصیه‌ها برای جلوگیری ابتلاء به این بیماری است.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: علائم کرونا ویروس تب و مشکلات تنفسی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه