اخبار داغ

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی خبر داد

آغاز عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد از اسفند

آغاز عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد از اسفند
جلالیان گفت: عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد از اوایل اسفند ماه آغاز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی یکی از مجتمع‌های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که این مجتمع خرداد ماه سال ۱۳۹۳ افتتاح شده، افزود: هدف از تاسیس این مجتمع توسعه فعالیت های معدنی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ تعداد سه پهنه اکتشافی به مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربع از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار گرفت و در نهایت منتج به شناسایی ۱۰ محدوده امید بخش به مساحت تقریبی یک هزار کیلومتر مربع شد که معدن روی ملوند در شهرستان بشرویه یکی از این محدوده‌ها بود.
,
 
,
جلالیان عنوان کرد: مجتمع خراسان‌جنوبی تاکنون موفق به اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و سه پروانه بهره‌برداری در خراسان‌جنوبی شده است.
,
 
,
معدن طلای هیرد
, معدن طلای هیرد, معدن طلای هیرد,
 
,
وی با اشاره به معادن طلای مجتمع، اظهار کرد: معدن طلای هیرد با میزان ذخیره چهار میلیون و ۹۱۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۰.۹۲ پی‌پی‌ام در شهرستان نهبندان و معدن طلای خونیک به میزان ذخیره ۵۰۸ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۰.۸ پی‌پی‌ام در شهرستان خوسف است.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی گفت: محدوده طلای هیرد در استان خراسان جنوبی و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان بیرجند در منطقه دهسلم و بصیران قرار گرفته است.
,
 
,
جلالیان با اشاره به اقدامات اکتشافی انجام شده طلای هیرد، افزود: میزان حفاری انجام شده ۱۳ هزار و ۶۷۱ متر است که از این میزان ۸ هزار متر توسط تهیه و تولید و مابقی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین برداشت و ارسال ۱۰ هزار تن کانسنگ‌ طلا جهت تست فرآوری به مجتمع طلای موته اصفهان و استحصال ۱۱ کیلوگرم شمش طلا انجام شده است‌.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار معدن هیرد( شرکت گروه بین المللی آبادراهان پارس) ؛ بیان کرد: تجهیز کامل سایت کارگاهی واحد فرآوری در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع، جانمایی و راه اندازی واحد خردایش در محل احداث کارخانه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی، انجام مطالعات تکمیلی و آنالیز داده های اکتشافی از جمله نمونه های حاصل از حفاری های مغزه گیری و پودری، برداشت حدود دو تن نمونه از بخش اکسیدی کانسار و انجام تست فرآوری لازم و تهیه بلوک مدل ماده معدنی بخشی از تارگت سه به عیارحد ۰.۳ به میزان ذخیره یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱.۸ پی‌پی‌ام از جمله اقدامات انجام شده است.
,
 
,
جلالیان خاطرنشان کرد: سرمایه گذار معدن طلای هیرد در بحث اکتشاف ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است اما در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای معدن طلای هیرد هزینه خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۶۰ نفر در معدن طلای هیرد مشغول بکار هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری معدن ۱۵۰ نفر در معدن طلای هیرد مشغول بکار شوند.
,
 
,
معدن طلای خونیک
, معدن طلای خونیک, معدن طلای خونیک,
 
,
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان‌جنوبی در مورد معدن طلای خونیک، اظهار کرد: محدوده معدنی خونیک در شهرستان خوسف، بخش جلگه ماژان در روستای برزاج واقع شده است.
,
 
,
جلالیان گفت: پروانه اکتشافی محدوده در سال ۱۳۹۶ به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتقل و مقرر شد ادامه اکتشافات و بهره‌برداری از این معدن توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام شود.
,
 
,
وی با اشاره به مهمترین اقدامات اکتشافی انجام شده طلای خونیک، بیان کرد: برداشت داده‌های ژئوفیریک، حفر گمانه، میزان حفاری، احداث جاده دسترسی، طراحی و حفر ترانشه وچاهک و نمونه برداری و آنالیز از جمله اقدامات انجام شده است.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: مشخصات گواهی کشف معدن طلای خونیک مساحت محدوده معدنی شامل ۱۸.۰۵ کلیومتر مربع، ۵۰۸ هزار تن میزان ذخیره و  عیار ۰.۸ پی‌پی‌ام ماده معدنی است.
,
 
,
جلالیان گفت: ۶ محدوده اکتشافی نیز جهت دریافت اخذ پروانه درخواست شده که شامل ماده معدنی سنگ آهن در محدوده آهن درح، پلی متال در محدوده اکتشافی پهنه نهبندان، آهن در آهن بیشه، پلی متال در پلی متال بیشه، پلی متال در پلی متال کودکان و ماده معدنی پلی متال در محدوده پلی متال آبگرم می‌شود.
,
 
,
ایجاد شغل برای 100 نفر
, ایجاد شغل برای 100 نفر, ایجاد شغل برای 100 نفر,
 
,
وی از ایجاد شغل برای حدود ۱۰۰ نفر از مردم محلی در استان خبر داد و افزود: این تعداد شغل از طریق معدن روی ملوند، طلای هیرد، طلای خونیک و مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی ایجاد شده است.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در قرار داد با سرمایه گذاران در بحث اشتغال ذکر شده است اولویت بکارگیری با نیروهای محلی باشد مگر نیروهای متخصص و فنی.
,
 
,
جلالیان ضمن تشکر از نمایندگان استان، استانداری، اداره کل صمت، منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی که در زمینه فعالیت‌های معدنی نهایت همکاری را داشتند، خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید ایران سرمایه گذاری قابل توجهی در خراسان‌جنوبی داشته است.
,
 
,
نبود آب و برق مهمترین مشکل معدن طلای هیرد
, نبود آب و برق مهمترین مشکل معدن طلای هیرد, نبود آب و برق مهمترین مشکل معدن طلای هیرد,
 
,
وی گفت: نبود آب و برق مهمترین مشکل معدن طلای هیرد است که نیاز به همکاری دستگاه های مربوطه داریم ضمن اینکه در بحث تامین برق معدن هیرد سرمایه گذار اقدام کرده است.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی افزود: برای برقرسانی به معدن طلای هیرد حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از عهده وزارت نیرو، سرمایه گذاری یا ایمیدرو خارج است. البته در حال حاضر در مورد برق معدن هیرد مشکلی وجود ندارد و استاندار خراسان‌جنوبی پیگیر موضوع است.
,
 
,
جلالیان در مورد همکاری با دانشگاه‌ها، گفت: در سال ۱۳۹۷ تفاهم نامه‌ای با دانشگاه بیرجند در مورد استفاده از توان فنی دانشگاه ها منعقد شد و تا کنون دو قرار داد با دانشگاه بیرجند در بحث آب و پژوهش در مورد سنگ‌های تزئینی منعقد شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد از اوایل اسفند ماه آغاز خواهد شد.
,
 
,
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: با اداره کل فنی حرفه‌ای استان نیز در بحث گوهر تراشی همکاری داریم.
,
 
,
جلالیان افزود: ریل و راه آهن از جمله الزامات معادن است که باید فراهم باشد. نبود راه آهن در استان از دیگر مشکلات معادن است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه