اخبار داغ

در سفر وزیر ارتباطات به خراسان جنوبی انجام شد؛

اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی/ تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال

اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی/ تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال
آذری جهرمی گفت: در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی خراسان جنوبی از سال 1396 تاکنون حدود 290 میلیارد تومان پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شد و رتبه استان از 31 به 24 استان‌های کشور ارتقا پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر روز گذشته در نشست صمیمی با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: حدود ۲ سال قبل ۳۷۰ هزار نفر در خراسان‌جنوبی به اینترنت دسترسی داشتند که امروز به ۶۷۹ هزار نفر رسیده و بازار ict در حال حاضر 2.5 برابر رشد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
وی افزود: خراسان‌جنوبی از ظرفیت و نخبگان بسیار زیادی برخوردار است که توانسته‌اند به خوبی در سطح کشور بدرخشند.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع شتابدهنده اشاره کرد و گفت: شتابدهنده‌های زیادی در سطح کشور وجود دارد که بیشتر در نقاطی حضور پیدا می‌کنند که ظرفیت اقتصادی داشته باشند.
,
 
,
رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری نوآفرین تا پایان سال جاری
,
رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری نوآفرین تا پایان سال جاری
, رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری نوآفرین تا پایان سال جاری, رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری نوآفرین تا پایان سال جاری,
 
,
آذری جهرمی تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی و دولتی صندوقی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی ذیل طرح نوآفرین ایجاد شده است.
,
 
,
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم خود را از این صندوق پرداخت کرده است و بخش خصوصی نیز باید به زودی سهم خود را پرداخت کند.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این‌که این صندوق در استان‌های فاقد شتاب دهنده حمایت ویژه‌ای از شتاب دهنده‌ها خواهد داشت، گفت: از این صندوق تا پایان سال رونمایی خواهد شد و با راه‌اندازی آن شرکت‌های نوپا که با مشکلاتی از جمله بیمه، مالیات و تأمین مالی روبه رو هستند می‌توانند از تسهیلات آن بهره مند شوند.
,
 
,
وی افزود: موضوع شتابدهنده‌ها ذیل صندوق طرح نوآفرین حل خواهد شد.
,
 
,
آذری جهرمی به مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان اشاره و تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور افغانستان طی سال‌های اخیر توسعه خوبی داشته و وزیر اطلاعات این کشور توانسته قیمت اینترنت را 30 درصد کاهش دهد.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ایران و افغانستان به موضوع ارتباطات و فناوری ارتباطات به عنوان یک فرصت بی‌نظیر نگاه می‌کنند، گفت: کارهای مشترکی می‌توانیم با افغانستان انجام دهیم.
,
 
,
آذری جهرمی به رعایت نشدن قانون کپی رایت اشاره و گفت: در دنیا به قانون کپی رایت احترام می‌گذارند اما چون ایران به کنوانسیون جهانی نپیوسته است، نمی‌تواند از حقوق و مزایای آن بهره‌مند شود.
,
 
,
وی افزود: مشکل کپی‌رایت در کشور ما باید در مجلس پیگیری و به صورت قانون گذاری در مجلس حل شود و برای پیوستن به این کنوانسیون برخی مسائل در کشور وجود دارد.
,
 
,
آذری جهرمی به تفاهم وزارت ارتباطات با انجمن صنفی رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: نتیجه این اتفاق طرح بیستون با هدف‌های مشخص است.
,
 
,
وی به قطعی اینترنت در کشور در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: قطع اینترنت اثرات منفی بسیار سنگینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت و غیر از مسائل اقتصادی اثرات منفی نیز در بخش امیدبخشی جامعه داشت.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای حفظ امنیت کشور این تصمیم گرفته شده بود، گفت: در هنگام بروز برخی مسائل باید کارهایی انجام شود که برخلاف میل ما است و باید به تصمیمات احترام گذاشت.
,
 
,
آذری جهرمی با اشاره به این‌که گوگل یک اکوسیستم کسب و کار است، افزود: خیلی سخت است که ما بتوانیم مدلی مانند آن داشته باشیم و برخی فکر می‌کنند اگر یک جست و جوگر داخلی داشته باشیم دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آید.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که قطع اینترنت مقطعی بود، افزود: این تصمیم به خاطر شرایط کشور گرفته شد اما وظیفه داریم ضررهای ناشی از آن را به حداقل برسانیم.
,
 
,
سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود
, سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود, سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود چراکه اینترنت امروز به عنوان اکسیژن برای کشور است.
,
 
,
آذری جهرمی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی در حوزه زیرساخت‌ها و فناوری اطلاعات انجام شده است و اگر قرار بود از بین برود پس چرا پیشرفت داشته است.
,
 
,
وی افزود: عده‌ای در کشور از وجود ارتباطات و نفوذ اینترنت بیزار هستند اما دولت، مجلس و حتی شورای عالی فضای مجازی این دیدگاه را ندارد.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطع اینترنت یک اتفاق تلخ بود، گفت: این اتفاق باید به یک اندوخته تبدیل شود که اگر دوباره این نوع تصمیماتی گرفته شود دچار هزینه‌های زیادی نشویم.
,
 
,
آذری جهرمی تصریح کرد: اقتصاد کشور در سال ۹۷ بیش از ۴.۷ درصد کوچک شد اما در بخش فناوری اطلاعات ۶.۴ درصد رشد داشتیم و نباید این بخش فعال و پر رونق از بین برود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در خراسان جنوبی در برخی از شاخص‌ها باید هدف‌گذاری کنیم، افزود: شهر هوشمند یک هدف است اما باید یک بازار برای بخش فناوری ایجاد کرد.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شما در خراسان جنوبی علم و پژوهش را دارید اما حلقه گمشده، حلقه بازار منطقه‌ای است و ادارات مرتبط باید تفاهم نامه‌هایی را به امضا برسانند تا به موفقیت برسند.
,
 
,
همچنین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر روز گذشته در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت در خراسان جنوبی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: دو سال قبل که به خراسان جنوبی سفر کردم شاهد متناسب نبودن جایگاه خدمات ارتباطی استان با نیاز ها بوده و رتبه جایگاه خراسان جنوبی در سطح کشور رتبه31 را داشت.
 
وی افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه ای است که این ظرفیت نسبت به سایر استانها از متوسط بالاتر بوده و در سفر قبلی به مردم استان قول دادم زیر ساختهای ارتباطی استان را توسعه دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: با تلاش جوانان خراسان جنوبی و استفاده از تکنولوژی محصولات استان در حوزه کسب و کارهای نوپا  جهانی شده که در این راستا محصولات زعفران با استاندار مناسب تهیه شده است.
 
۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های استان اختصاص یافت
 
آذری جهرمی عنوان کرد: در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی خراسان جنوبی از سال 1396 تاکنون حدود 290 میلیارد تومان پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شد و رتبه استان از 31 به 24 استان‌های کشور ارتقا پیدا کرد.
 
وی گفت: خراسان جنوبی استانی است که 42 درصد جمعیت استان روستایی هستند و لازم است خدمات ارتباطی در روستاها توسعه پیدا کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر میزان اتصال روستاهای استان به شبکه فیبرنوری 3.5 برابر نسبت به دو سال گذشته است که تعداد روستاهای متصل به اینترنت از 150 روستا به سه برابر این تعداد افزایش پیدا کرده است.
 
رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان‌جنوبی تکمیل شد
 
آذری جهرمی عنوان کرد: رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان جنوبی تکمیل شده و در حال حاضر پنج درصد آن اشغال است که در این راستا برای بلندمدت در استان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
 
وی افزود: باید خانواده های روستایی برای استفاده از ظرفیت اینترنت توانمندسازی شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح رینگ فیبر نوری امروز در استان خبر داد و گفت: با این پروژه جهش قابل توجهی در کیفیت اینترنت شهری و روستایی ایجاد خواهد شد و برای یکسال آینده نیز پروژه های در استان برنامه ریزی شده است.
 
آذری جهرمی عنوان کرد:  تعداد مشترکین اینترنت در این استان از ۳۷۰ هزار نفر در دو سال قبل به ۶۷۹ هزار نفر رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت استان قابل قبول است.
 
پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود
 
محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به  خراسان‌جنوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.
 
وی افزود: طی دو سال گذشته حدود 290 میلیارد تومان اعتبار در بخش مختلف فناوری و اطلاعات در خراسان جنوبی هزینه شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پروژه هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح شد و می‌شود 69 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
معتمدیان گفت: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که دارای روستاهای زیاد است و حدود 42 درصد جمعیت استان در روستاها متمرکز هستند و نیاز به زیرساختهای ارتباطی، اینترنت پر سرعت، تلفن خانگی و آنتن دهی تلفن همراه هستند.
 
وی اظهار کرد: از 920 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان در حال حاضر 615 روستا به اینترنت پرسرعت متصل است که نسبت به ابتدای دولت در این زمینه  شاهد رشد 4 برابری هستیم.
 
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر مشترکان اینترنت استان 680 هزار نفر هستند که در این زمینه نیز شاهد رشد 2 برابری در استان هستیم.
 
ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان
 
معتمدیان بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و تلفن همراه در خراسان جنوبی به حدود 80 درصد رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مدیریت معکوس مهاجرت به روستاها یکی از تاکیدات دولت است که خوشبختانه با اجرای طرح هایی در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و مردم در حال برگشت به روستاها هستند.
 
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این راستا درخواست می‌شود توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای سطح رفاه عمومی و تثبیت جمعیت روستایی و مرزی در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دولت ازیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
 
معتمدیان  گفت: از وزیر درخواست داریم زمینه ایجاد سایت‌های روستایی نسل 2 و 4 در استان فراهم شود همچنین ارتقای تکنولوژی 60 سایت روستایی تلفن همراه و توسعه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان با احداث 10 سایت تلفن همراه پوشش در تمام جاده های استان جهت تقویت، درخواست دارم.
 
وی افزود: یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی گردشگری است که در این زمینه درخواست توسعه تلفن خانگی روستایی، پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق گردشگری  خراسان جنوبی را خواستارم.
 
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که پارک اقتصاد دیجیتال در استان راه اندازی شود،بیان کرد: خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در خراسان جنوبی هستم.
 
افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است
 
مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: دو پروژه روستایی با هدف ایجاد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان در دست اجرا است.
 
وی افزود: در حال حاضر 228 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی دست اجرا می‌باشد همچنینن در لایه دسترسی نیز پروژه هایی برای ایجاد تلفن همراه در دست اجرا است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان، بیان کرد: ایجاد 85 سایت روستایی و 101 سایت ارتقای سایت تلفن همراه از جمله پروژه های در دست اجرا در استان است.
 
بهی عنوان کرد: در دهه فجر پروژه های ict استان با اعتبار 690 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقای 12 سایت تلفن همراه به فناوری‌های نسل سوم و چهارم، راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه جدید، افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستا، اجرای 79 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی، توسعه شبکه دسترسی مشترکان ثابت استان و توسعه ظرفیت انتقال به میزان 3Gbps می‌شود.
 
خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است
 
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی ۶۰ استار تاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به ۳۰۰ شرکت رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: در خصوص رونق کسب و کارهای اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داد و مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم.
 
آذری جهرمی ادامه‌داد: البته چالش‌های متعددی چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرد.
 
تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال
 
وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش آفرین هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم، گفت: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.
 
آذری جهرمی یادآور شد: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: طبق تعهد به مردم خراسان جنوبی ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به ۲۴ رسید.
 
گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پنج طرحICt در روستای کارجگان شهرستان خوسف بازدید شد.
 
ارتقا ۱۲ سایت تلفن همراه به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ و راه‌اندازی ۳ سایت تلفن همراه، اجرای ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه تفسیر نوری و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستا از جمله این طرح‌ها است.
 
همچنین توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه دسترسی مشترکین ثابت در خراسان‌جنوبی و توسعه ظرفیت انتقال به میزان ۳ Gbps از دیگر این طرح‌ها است.
 
این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.
 
,
همچنین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر روز گذشته در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت در خراسان جنوبی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: دو سال قبل که به خراسان جنوبی سفر کردم شاهد متناسب نبودن جایگاه خدمات ارتباطی استان با نیاز ها بوده و رتبه جایگاه خراسان جنوبی در سطح کشور رتبه31 را داشت.
,
 
,
وی افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه ای است که این ظرفیت نسبت به سایر استانها از متوسط بالاتر بوده و در سفر قبلی به مردم استان قول دادم زیر ساختهای ارتباطی استان را توسعه دهیم.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: با تلاش جوانان خراسان جنوبی و استفاده از تکنولوژی محصولات استان در حوزه کسب و کارهای نوپا  جهانی شده که در این راستا محصولات زعفران با استاندار مناسب تهیه شده است.
,
 
,
۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های استان اختصاص یافت
, ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های استان اختصاص یافت, ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های استان اختصاص یافت,
 
,
آذری جهرمی عنوان کرد: در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی خراسان جنوبی از سال 1396 تاکنون حدود 290 میلیارد تومان پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شد و رتبه استان از 31 به 24 استان‌های کشور ارتقا پیدا کرد.
,
 
,
وی گفت: خراسان جنوبی استانی است که 42 درصد جمعیت استان روستایی هستند و لازم است خدمات ارتباطی در روستاها توسعه پیدا کند.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر میزان اتصال روستاهای استان به شبکه فیبرنوری 3.5 برابر نسبت به دو سال گذشته است که تعداد روستاهای متصل به اینترنت از 150 روستا به سه برابر این تعداد افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان‌جنوبی تکمیل شد
, رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان‌جنوبی تکمیل شد, رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان‌جنوبی تکمیل شد,
 
,
آذری جهرمی عنوان کرد: رینگ شبکه فیبر نوری در خراسان جنوبی تکمیل شده و در حال حاضر پنج درصد آن اشغال است که در این راستا برای بلندمدت در استان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
,
 
,
وی افزود: باید خانواده های روستایی برای استفاده از ظرفیت اینترنت توانمندسازی شوند.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح رینگ فیبر نوری امروز در استان خبر داد و گفت: با این پروژه جهش قابل توجهی در کیفیت اینترنت شهری و روستایی ایجاد خواهد شد و برای یکسال آینده نیز پروژه های در استان برنامه ریزی شده است.
,
 
,
آذری جهرمی عنوان کرد:  تعداد مشترکین اینترنت در این استان از ۳۷۰ هزار نفر در دو سال قبل به ۶۷۹ هزار نفر رسیده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت استان قابل قبول است.
,
 
,
پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود
 
,
پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود
, پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود, پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود,
 
,
محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به  خراسان‌جنوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.
 
وی افزود: طی دو سال گذشته حدود 290 میلیارد تومان اعتبار در بخش مختلف فناوری و اطلاعات در خراسان جنوبی هزینه شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پروژه هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح شد و می‌شود 69 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
معتمدیان گفت: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که دارای روستاهای زیاد است و حدود 42 درصد جمعیت استان در روستاها متمرکز هستند و نیاز به زیرساختهای ارتباطی، اینترنت پر سرعت، تلفن خانگی و آنتن دهی تلفن همراه هستند.
 
وی اظهار کرد: از 920 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان در حال حاضر 615 روستا به اینترنت پرسرعت متصل است که نسبت به ابتدای دولت در این زمینه  شاهد رشد 4 برابری هستیم.
 
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر مشترکان اینترنت استان 680 هزار نفر هستند که در این زمینه نیز شاهد رشد 2 برابری در استان هستیم.
 
ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان
 
معتمدیان بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و تلفن همراه در خراسان جنوبی به حدود 80 درصد رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مدیریت معکوس مهاجرت به روستاها یکی از تاکیدات دولت است که خوشبختانه با اجرای طرح هایی در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و مردم در حال برگشت به روستاها هستند.
 
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این راستا درخواست می‌شود توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای سطح رفاه عمومی و تثبیت جمعیت روستایی و مرزی در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دولت ازیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
 
معتمدیان  گفت: از وزیر درخواست داریم زمینه ایجاد سایت‌های روستایی نسل 2 و 4 در استان فراهم شود همچنین ارتقای تکنولوژی 60 سایت روستایی تلفن همراه و توسعه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان با احداث 10 سایت تلفن همراه پوشش در تمام جاده های استان جهت تقویت، درخواست دارم.
 
وی افزود: یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی گردشگری است که در این زمینه درخواست توسعه تلفن خانگی روستایی، پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق گردشگری  خراسان جنوبی را خواستارم.
 
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که پارک اقتصاد دیجیتال در استان راه اندازی شود،بیان کرد: خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در خراسان جنوبی هستم.
 
افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است
 
مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: دو پروژه روستایی با هدف ایجاد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان در دست اجرا است.
 
وی افزود: در حال حاضر 228 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی دست اجرا می‌باشد همچنینن در لایه دسترسی نیز پروژه هایی برای ایجاد تلفن همراه در دست اجرا است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان، بیان کرد: ایجاد 85 سایت روستایی و 101 سایت ارتقای سایت تلفن همراه از جمله پروژه های در دست اجرا در استان است.
 
بهی عنوان کرد: در دهه فجر پروژه های ict استان با اعتبار 690 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقای 12 سایت تلفن همراه به فناوری‌های نسل سوم و چهارم، راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه جدید، افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستا، اجرای 79 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی، توسعه شبکه دسترسی مشترکان ثابت استان و توسعه ظرفیت انتقال به میزان 3Gbps می‌شود.
,
محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به  خراسان‌جنوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.
,
 
,
وی افزود: طی دو سال گذشته حدود 290 میلیارد تومان اعتبار در بخش مختلف فناوری و اطلاعات در خراسان جنوبی هزینه شده است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پروژه هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح شد و می‌شود 69 میلیارد تومان هزینه شده است.
,
 
,
معتمدیان گفت: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که دارای روستاهای زیاد است و حدود 42 درصد جمعیت استان در روستاها متمرکز هستند و نیاز به زیرساختهای ارتباطی، اینترنت پر سرعت، تلفن خانگی و آنتن دهی تلفن همراه هستند.
,
 
,
وی اظهار کرد: از 920 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان در حال حاضر 615 روستا به اینترنت پرسرعت متصل است که نسبت به ابتدای دولت در این زمینه  شاهد رشد 4 برابری هستیم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر مشترکان اینترنت استان 680 هزار نفر هستند که در این زمینه نیز شاهد رشد 2 برابری در استان هستیم.
,
 
,
ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان
, ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان, ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان,
 
,
معتمدیان بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و تلفن همراه در خراسان جنوبی به حدود 80 درصد رسیده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: مدیریت معکوس مهاجرت به روستاها یکی از تاکیدات دولت است که خوشبختانه با اجرای طرح هایی در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و مردم در حال برگشت به روستاها هستند.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این راستا درخواست می‌شود توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای سطح رفاه عمومی و تثبیت جمعیت روستایی و مرزی در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دولت ازیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
,
 
,
معتمدیان  گفت: از وزیر درخواست داریم زمینه ایجاد سایت‌های روستایی نسل 2 و 4 در استان فراهم شود همچنین ارتقای تکنولوژی 60 سایت روستایی تلفن همراه و توسعه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان با احداث 10 سایت تلفن همراه پوشش در تمام جاده های استان جهت تقویت، درخواست دارم.
,
 
,
وی افزود: یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی گردشگری است که در این زمینه درخواست توسعه تلفن خانگی روستایی، پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق گردشگری  خراسان جنوبی را خواستارم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که پارک اقتصاد دیجیتال در استان راه اندازی شود،بیان کرد: خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در خراسان جنوبی هستم.
,
 
,
افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است
,
افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است
, افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است, افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستای خراسان جنوبی/ 228 کیلومتر فیبر نوری در دست اجرا است,
 
,
مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: دو پروژه روستایی با هدف ایجاد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان در دست اجرا است.
 
وی افزود: در حال حاضر 228 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی دست اجرا می‌باشد همچنینن در لایه دسترسی نیز پروژه هایی برای ایجاد تلفن همراه در دست اجرا است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان، بیان کرد: ایجاد 85 سایت روستایی و 101 سایت ارتقای سایت تلفن همراه از جمله پروژه های در دست اجرا در استان است.
 
بهی عنوان کرد: در دهه فجر پروژه های ict استان با اعتبار 690 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقای 12 سایت تلفن همراه به فناوری‌های نسل سوم و چهارم، راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه جدید، افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستا، اجرای 79 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی، توسعه شبکه دسترسی مشترکان ثابت استان و توسعه ظرفیت انتقال به میزان 3Gbps می‌شود.
,
مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: دو پروژه روستایی با هدف ایجاد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان در دست اجرا است.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر 228 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی دست اجرا می‌باشد همچنینن در لایه دسترسی نیز پروژه هایی برای ایجاد تلفن همراه در دست اجرا است.
,
 
,
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان، بیان کرد: ایجاد 85 سایت روستایی و 101 سایت ارتقای سایت تلفن همراه از جمله پروژه های در دست اجرا در استان است.
,
 
,
بهی عنوان کرد: در دهه فجر پروژه های ict استان با اعتبار 690 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقای 12 سایت تلفن همراه به فناوری‌های نسل سوم و چهارم، راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه جدید، افزایش پوشش تلفن همراه در 38 روستا، اجرای 79 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی، توسعه شبکه دسترسی مشترکان ثابت استان و توسعه ظرفیت انتقال به میزان 3Gbps می‌شود.
,
 
,
خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است
,
خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است
, خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است, خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است,
 
,
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی ۶۰ استار تاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به ۳۰۰ شرکت رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: در خصوص رونق کسب و کارهای اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داد و مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم.
 
آذری جهرمی ادامه‌داد: البته چالش‌های متعددی چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرد.
 
تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال
 
وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش آفرین هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم، گفت: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.
 
آذری جهرمی یادآور شد: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: طبق تعهد به مردم خراسان جنوبی ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به ۲۴ رسید.
 
گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پنج طرحICt در روستای کارجگان شهرستان خوسف بازدید شد.
 
ارتقا ۱۲ سایت تلفن همراه به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ و راه‌اندازی ۳ سایت تلفن همراه، اجرای ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه تفسیر نوری و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستا از جمله این طرح‌ها است.
 
همچنین توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه دسترسی مشترکین ثابت در خراسان‌جنوبی و توسعه ظرفیت انتقال به میزان ۳ Gbps از دیگر این طرح‌ها است.
 
این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.
 
,
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی ۶۰ استار تاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به ۳۰۰ شرکت رسید.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: در خصوص رونق کسب و کارهای اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داد و مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم.
,
 
,
آذری جهرمی ادامه‌داد: البته چالش‌های متعددی چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرد.
,
 
,
تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال
, تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال, تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال,
 
,
وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش آفرین هستند.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم، گفت: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.
,
 
,
آذری جهرمی یادآور شد: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
,
 
,
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: طبق تعهد به مردم خراسان جنوبی ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به ۲۴ رسید.
,
 
,
گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پنج طرحICt در روستای کارجگان شهرستان خوسف بازدید شد.
,
 
,
ارتقا ۱۲ سایت تلفن همراه به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ و راه‌اندازی ۳ سایت تلفن همراه، اجرای ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه تفسیر نوری و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستا از جمله این طرح‌ها است.
,
 
,
همچنین توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه دسترسی مشترکین ثابت در خراسان‌جنوبی و توسعه ظرفیت انتقال به میزان ۳ Gbps از دیگر این طرح‌ها است.
,
 
,
این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.
,
 
,
469 پروژه مخابراتی در خراسان‌جنوبی به بهره برداری رسید
, 469 پروژه مخابراتی در خراسان‌جنوبی به بهره برداری رسید, 469 پروژه مخابراتی در خراسان‌جنوبی به بهره برداری رسید,
 
,
همچنین همزمان با سومین روز از دهه فجر  با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار خراسان‌جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران شهرستانی به صورت همزمان پنج طرح جامع برای توسعه پوشش مخابراتی و ارتباطی در روستای گارجگان بخش ماژان شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.
,
 
,
این پروژه ها شامل ارتقاء 12 سایت تلفن همراه به تکنولوژی های نسل 3 و 4 و راه اندازی 3 سایت تلفن همراه جدید در قالب طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه، افزایش پوشش تلفن همراه در 38  روستا در قالب طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه و  اجرای 79 کیلومتر فیبر نوری روستایی در قالب توسعه شبکه فیبر نوری روستایی همچنین توسعه شبکه دسترسی مشترکین ثابت استان در قالب طرح توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه ظرفیت انتقال به میزان 3Gbps است.  
,
 
,
اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها 690 میلیارد ریال است.
,
 
,
همچنین در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 469 پروژه مخابراتی در استان خراسان‌جنوبی به بهره برداری رسید. این پروژه ها به صورت همزمان در مراسم افتتاح پروژه بهینه سازی شبکه مخابراتی شهر خوسف به بهره برداری رسید و حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این پروژه ها 494 میلیارد ریال است.  
,
 
,
توسعه شبکه انتقال، نصب و راه اندازی سوئیچ، اجرای فیبر نوری، نصب و راه‌اندازی کافوهای نوری، ارتقاء تعداد 9 سایت به نسل سوم و چهارم و... از جمله پروژه هایی است که در این سفر افتتاح شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه