اخبار داغ

رنجی که می بریم؛

مرگ تدریجی استعدادهای ورزش در سیستان و بلوچستان

مرگ تدریجی استعدادهای ورزش در سیستان و بلوچستان
ناهماهنگی در برنامه ریزی و اقدامات عجیب برخی مسئولان ورزشی در سیستان و بلوچستان باعث شد تا سه نفر از استعدادهای برتر هاکی در استان، شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را از دست بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، چندیست که حواشی آزاردهنده و تصمیمات عجیب مدیریتی در هاکی سیستان و بلوچستان به شدت زیاد شده و تحولات گسترده ای در این هیئت ورزشی در حال وقوع است و متاسفانه اینطور که از شواهد امر پیداست، قرار نیست فردی از میان مسئولان اداره کل ورزش فکری برای ساماندهی این وضعیت کند.

از مباحث ریز و درشت مطرح شده و کشمکش های داخلی چند ماه اخیر این هیئت که بگذریم، به نقطه ای می رسیم که بنا به گفته بازیکنان تیم و والدین شان به نوعی اوج بی برنامگی و کم توجهی به مسئولیت ها در یک هیئت ورزشی محسوب می شود و آن تاخیر در اعزام بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی است!

ماجرا از این قرار بود که فدراسیون هاکی پس از سال ها از میان بازیکنان حاضر در مسابقات استعداد های برتر کشور که در شهرستان نقده برگزار شد، نفراتی را به اردوی مقدماتی تیم ملی که مقرر بود پنجم لغایت یازدهم بهمن ماه در جهرم شیراز برگزار شود، دعوت کرد و خوشبختانه نام 3 تن از پسران مستعد تیم هاکی استان نیز در بین اسامی دعوت شدگان این لیست به چشم می خورد.

پس از این اتفاق، این فدراسیون در تاریخ اول بهمن ماه سال جاری، طی نامه ای خطاب به حسن زاده کیخا، رئیس هیئت هاکی استان از وی درخواست می کند تا مقدمات حضور دعوت شدگان را (با تجهیزات کامل ورزشی) در بعدازظهر روز شنبه، 5 بهمن در محل برگزاری اردو مهیا کند، اما در کمال ناباوری در ساعت 11 و 22 دقیقه شامگاه روز شنبه کانال تلگرامی منتصب به اداره کل ورزش و جوانان استان، (بدون هیچ اشاره ای به تاخیر صورت گرفته) عکسی یادگاری از حضور مسئولان ورزشی و اعزام بازیکنان در ترمینال مسافربری زاهدان را منتشر کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


فردای آن روز خبرنگار ما در تماسی که با برخی مسئولان ورزشی استان داشت، جزییات مساله را از جویا شد؛ پاسخ های دریافتی تا حدودی حکایت از مطلوب بودن شرایط و کنترل اوضاع داشت، تا این که بالاخره اردو به پایان رسید و امکان مصاحبه و گفت وگو با این بازیکنان فراهم شد.

آن ها از تاخیر زیاد در رسیدن به محل برگزاری اردو بدون همراه داشتن وسایل تخصصی، با کفش های پاره و البسه دو رنگ و نامناسب سخن می گفتند و از تغییر نکردن شرایط به شدت گلایه داشتند؛ هر چند تاکید می کردند تمام سعی خود را برای جلب توجه مربیان به کار گرفته اند، اما مگر می شود انتظار داشت بازیکنی که مدت ها تمرینی نداشته و خستگی ساعت ها سفر در جاده را به تن دارد، بتواند عملکردی قابل قبول از خود ارائه دهد و فرصتی برای رقابت با بازیکنان آماده، ورزیده و سرحالی که برای تصاحب پیراهن تیم ملی کشورشان و ساختن آینده خود بی تابی می کنند، پیدا کند!

همانطور که پیش بینی می شد در پایان اردو هر سه بازیکن اعزامی به مسابقات خط خوردند و این فرصت طلایی برای موفقیت در رشته مورد علاقه خود را از دست دادند، اما سوال اینجاست، چرا باید اعزام استعدادهای برتر ورزش استان به اردویی که فدراسیون ماه ها قبل از برگزاری آن خبر داده بود و حتی طی نامه ای به ادارات کل، همکاری و همراهی شان را در این خصوص طلب کرد، به این شکل صورت بگیرد و بازیکن باید بدون رضایت نامه محضری از والدین و با مسئولیت یکی از مدیران اداره ورزش به مسابقات اعزام شود!؟

جدای از این، اهالی ورزش به خوبی می دانند، یکی از الزامات حضور قدرتمند بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی، گذراندن فاکتورهای آمادگی جسمانی تعیین شده توسط بازیکنان تحت نظر مربیان استعدادیاب در پایگاه های قهرمانی است، چرا این مساله مهم در این خصوص هرگز اتفاق نیفتاد؟
حال چه کسی باید مسئولیت این شکست سنگین و سرخوردگی استعدادهای ورزش استان را بر عهده بگیرد، چرا باید ابراهیم ریگی، آقای گل مسابقات المپیاد نقده به اردو دعوت شود، اما جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشته باشد!؟

از اصرار رئیس هیئت تا انکار بازیکنان!

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از اصرار رئیس هیئت تا انکار بازیکنان!,


امیر حسن زاده کیخا در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ما در حالی با صراحت تاکید می کند که افراد دعوت شده به اردوی تیم ملی در دهکده ورزشی زاهدان تمرین داشته اند و هیچ مشکلی در این زمینه نبوده، اما بازیکنان دعوت شده به اردو این ادعا را تکذیب می کنند.

رئیس هیئت هاکی استان در خصوص علت تاخیر در اعزام بازیکنان ملی پوش به اردو نیز گفت: نامه دعوت یکم شماره خورده و از طریق پیام رسان واتس آپ ارسال شده؛ من تا بعدازظهر 2 بهمن در منطقه دشتیاری بودم و اینترنت نداشتم.

وی تاخیر یک روزه برای حضور در اردو را در آمادگی بازیکنان تاثیرگذار ندانست و تصریح کرد: با توجه به هماهنگی که با سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون و تهران داشتیم، یک روز برای کسی که بخواهد به اردو برود اصلا مشکلی ایجاد نمی کند و مشکلی پیش نمی آید.

حسن زاده با اشاره به همکاری یکساله اش با کادر فنی و تیم هاکی پسران، اظهار کرد: بعد از گذشت این مدت به این نتیجه رسیدم که از این تیم چیزی در نمی آید؛ وقتی متوجه شویم که چیزی از تیم در نمی آید باید بکوبیم و از اول بسازیم، دوباره بازیکن جذب کنیم و از بین آن ها استعداد پیدا کنیم.

تجهیزاتمان را در اختیار تیم بانوان قرار داده اند!

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تجهیزاتمان را در اختیار تیم بانوان قرار داده اند!,


شاید برای شما هم تعجب آور باشد اما پسران هاکی باز استان می گویند: مدت هاست که تمرینی ندارند، وسایل و تجهیزات ورزشی شان توسط رئیس هیئت از آنها پس گرفته شده و در اقدامی عجیب در اختیار بازیکنان تیم بانوان قرار گرفته است!

یکی از آنها با بیان اینکه 4 ماه است که هیچ تمرینی نداریم و متاسفانه هیچ توجهی به هاکی بازان مظلوم سیستان و بلوچستان نمی شود، گفت: هاکی آقایان تعطیل است؛ 4 سال است زحمت می کشیم و در مسیر خوبی برای پیشرفت در این رشته ورزشی قرار داشتیم، اما از وقتی به مسابقات جوانان تهران رفتیم و برگشتیم آقای حسن زاده گفت تمرین تعطیل است و ظاهرا همه بازیکنان و مسئولان تیم را کنار گذاشت.

دعوت شدگان به اردوی تیم ملی می گویند: هیچگونه آمادگی برای اعزام نداشتیم، حتی گفتیم رفتن ما دیگر فایده ای ندارد که در پاسخ به ما گفتند نگران نباشید، با فدراسیون و سرمربی هماهنگ شده. بروید و برگردید مشکلات را کاملا حل می کنیم اما هرگز هیچ پیگیری انجام نشده است. شنبه شب حرکت کردیم، یکشنبه آخر وقت رسیدیم که با توجه به سرمای هوا و مسیر طولانی حسابی اذیت شدیم.

پادرمیانی مسئولان برای اعزام ورزشکاران به اردو!

,
,
,
,
,
,
,
, پادرمیانی مسئولان برای اعزام ورزشکاران به اردو!,


پدر یکی از آنان به مراجعه مکرر خود به مسئولین ادارات مختلف برای اعزام فرزندش به اردو اشاره کرد و گفت: این مساله را به صورت شخصی خیلی پیگیری کردیم که متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشت. در نهایت پس از پادرمیانی و فشار مسئولان و نمایندگان استان بچه ها را بدون هیچ تجهیزات و وسایلی به اردو فرستاندند.

وی با بیان اینکه پیش از این هم در یک سالی که از انتصاب رئیس هیئت هاکی می گذرد همکاری چندانی برای اعزام بچه ها صورت نگرفته و اغلب با هزینه شخصی خودمان آن ها را به مسابقات می فرستادیم، افزود: ایشان برای اعزام بانوان به مسابقات لیگ، تیم را بدرقه و با قطار به مسابقات اعزام می کند؛ این اقدام بسیار پسندیده ای است و ما نسبت به این مساله اعتراضی نداریم، اما شرایط باید برای همه ورزشکاران یکسان باشد.

وی تصریح کرد: بنده با سرمربی تیم ملی صحبت کردم، او بر استعداد و توانمندی بچه ها کاملا تاکید داشت و گفت تمرین نکردن باعث شده تا بچه ها از لحاظ آمادگی جسمانی افت کنند. 4 ماه است که تمرینات فرزندان ما را تعطیل کرده اند. دعوت یک ورزشکار مستعد در این رده سنی به اردوی تیم ملی که مساله کوچکی نبود؛ این ها سال ها برای رسیدن به این مرحله زحمت کشیدند. چرا پس از گذشت چند روز باید خبر دعوت شدن فرزندمان به اردو را از شهر و استان دیگری بشنویم.

در پایان باید گفت ورزشکاران امیدوارند تا با پایان این روزهای نه چندان دلچسب، بتوانند زمینه را برای بروز توانمندی ها و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای خود مهیا دیده و به جایگاه واقعی شان در ورزش کشور برسند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه