اخبار داغ

کنعانی مقدم:

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات افراد اصلح را به مجلس بفرستند

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات افراد اصلح را به مجلس بفرستند
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم سعی کنند با مشارکت حداکثری افراد اصلح و مقبول را به مجلس بفرستند، گفت: اکنون مشارکت حداکثری اصل محسوب می‌شود، نه اینکه صرفاً افراد مورد نظر ما صرفاً به مجلس راه پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، شاید انتخابات این دوره مجلس را بتوان دارای اهمیت بیشتری دانست؛ چراکه در کارنامه چهارساله گذشته نمایندگان نمی‌توان نکته شفاف و قابل تقدیری را یافت. نمایندگان این دوره مجلس در واقع نمایندگانی از بدنه دولت بودند که به نام مردم به مجلس وارد شدند و در عمل تنها به حفظ منافع دولت توجه داشتند. با چنین دستاوردهایی نه تنها عموم مردم از نیروهای منفعل و ناکارآمد مجلس دل ‌زده شده‌اند، بلکه مجلس نیز نیازمند نمایندگانی بدون وابستگی‌‌های سیاسی، جناحی، قومی و قبیله‌ای است که هم از لحاظ دانش و هم به لحاظ تجربه دارای توانمندی‌های لازم باشند.

امروز کشور نیازمند یک مجلس متفاوت است. مجلسی که در رأس امور باشد، اما متأسفانه عملکرد ضعیف نمایندگان، شأن مجلس برای در رأس امور بودن را تنزل داده است؛ لذا انتخابات ۹۸ باید مجلس را به رأس امور بازگرداند. در رأس بودن همراه با مؤلفه‌هایی همچون تعهد، مسئولیت‌پذیری و عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی و قومی نمایندگان است. مضاف بر این، کارآمدی نیز عنصر مهمی برای یک نماینده متعهد محسوب می‌شود که در کارنامه کاری و اقدامات وی قابل بررسی است.

نماینده‌ای که سوابق موفقی در کارهای اجرایی خود دارد، بی‌شک می‌تواند در خانه ملت هم به نیابت از مردم منطقه، شهر و کشور خود تصمیمات درستی اتخاذ کند و در قامت فردی مسئول ظاهر شود. تجربه چهل سال گذشته نیز نشان داده برای حل مشکلات کشور راهی جز انتخاب آگاهانه نیروهای انقلابی و جهادی که مصداق اصلی اصلح هستند، وجود ندارد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی و ضرورت برداشتن گام‌های بلند برای پیشرفت، نیازمند مجلسی در تراز انقلاب اسلامی هستیم. مجلس در رأس امور مهمترین جایگاه برای قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌ها محسوب می‌شود تا پیگیری مطالبات مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهد و از مطالبات جناحی و حزبی پرهیز کند و منافع ملی را در نظر بگیرد و وکیل ملت باشد.

وی با بیان اینکه  برای رسیدن به چنین خواسته‌ای باید احزاب سیاسی، نخبگان و مردم سعی کنند با مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس یازدهم افراد اصلح و مقبول را به مجلس بفرستند، یادآور شد: اکنون مشارکت حداکثری اصل محسوب می‌شود، نه اینکه صرفاً افراد مورد نظر ما صرفاً به مجلس راه پیدا کنند. داشتن پشتوانه مردمی و مجلس قوی می‌تواند کشور را از دسیسه‌ها و توطئه‌ها بیمه کند و راه را برای رفتن به قله‌های رفیع انقلاب باز کند.

فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر حضور نمایندگان مدافع منافع ملی کشور بیان کرد: ما در پیچ خطرناکی قرار گرفته‌ایم و اگر نتوانیم پشتوانه مردمی را در گام دوم انقلاب و شکل‌گیری مجلس یازدهم به دست بیاوریم، دشمنان برای جدایی میان مردم و حکومت نفوذ می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد باید افرادی به مردم معرفی شوند که اگر جناح مورد نظر ما نباشند، اما منافع ملت را در نظر بگیرند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی درباره مطالب غیرواقع و غیرمستندی که به بعضی از کاندیداها وارد شده تا اذهان عمومی نسبت به این افراد مخدوش شود، گفت: اگر کسانی وارد بازی رقابت سیاسی به خصوص انتخابات می‌شوند باید اصول سیاسی و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و از ابزار تخریب به انواع مختلف در انتخابات استفاده نکنند تا فضای سیاسی کشور غبارآلود نشود؛ زیرا در چنین فضایی فتنه‌ها رشد می‌کنند.

کنعانی مقدم با بیان این مطلب که نباید خود را مقید به سلبریتی‌های سیاسی کنیم، تأکید کرد: نکته‌ای که رقبای ما دنبال می‌کنند تا رأی سلبریتی‌ها را به دست بیاورند. ما باید بر افراد اصلح و مقبول سرمایه‌گذاری کنیم حتی اگر مشهور نباشند و در چهارچوب فعالیت‌های سیاسی کشور گمنام باشند؛ زیرا هدف ما ایجاد مجلس کارآمد و قدرتمند است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تخریب نامزدهای چهره در انتخابات گفت: عمدتاً تبلیغات علیه سرلیست‌ها شکل می‌گیرد؛ درحالی‌که باید لیست ما سَر باشد نه اینکه دنبال سلبریتی سیاسی باشیم تا رأی بیاوریم. چنین ملاحظاتی اگر رعایت شود، در فضای رقابتی می‌توانیم با آرامش بیشتری به سمت مشارکت حداکثری حرکت کنیم.

وی به شاخصه‌های مهمی که باید هر نامزد انتخاباتی باید دارا باشد، اشاره کرد و افزود: افرادی که می‌خواهیم انتخاب کنیم فارغ از اینکه در کدام لیست قرار دارند باید پنج شاخصه تقوا، تعهد، تخصص، تدبیر، تفکر و تجربه لازم را داشته باشند. اگر این شاخصه‌ها در یک فرد جمع شود می‌توانیم از حقوق شهروندی برای دادن رأی استفاده کنیم در غیر این صورت باید به لیست‌های جعلی و زیرزمین دلخوش کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این مطلب که احزاب و گروه‌های سیاسی چهارچوب دارند، اما نزدیک انتخابات گروه‌های زیرزمینی تصمیم می‌گیرند برای تخریب افراد و برای ایجاد فضای غبارآلود سیاسی افرادی را برای کاندیداتوری معرفی نکنند، عنوان کرد: باید وزارت کشور و وزارت اطلاعات تلاش کنند تا آنها میدان‌دار تبلیغات انتخاباتی نشوند و از فضای مجازی برای تهم۱ت و تخریب افراد استفاده نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه