اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یزد:

تبلیغات منفی مانع استقبال از بیمه روستاییان و عشایر در یزد شده است

تبلیغات منفی مانع استقبال از بیمه روستاییان و عشایر در یزد شده است
حسن ابراهیمی گفت: متأسفانه تبلیغات منفی سبب شده تمایل مردم روستاها و مناطق عشایرنشین به این بیمه چندان نباشد در حالی که مردم روستا می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه، از مزایای بسیاری بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حسن ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از صندوق‌های بیمه‌ای عمومی کشور است، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر در مجلس ششم تصویب شد و این یکی از اقدمات بسیار ارزشمند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: این صندوق می‌تواند کشاورزان، روستاییان، عشایر، شهروندان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و افراد شاغل در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، قالی بافی، زنبورداری و … را زیر پوشش قرار دهد.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یزد با با بیان اینکه صندوق فرصت خوبی را برای حمایت از روستاییان و عشایر فراهم کرده است، اظهار داشت: سطح درآمد بیمه شدگان این صندوق از ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و این افراد ۱۵ درصد سطح درآمد مدنظر خود را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند که ۱۰ درصد از این میزان توسط دولت پرداخت می‌شود.

,

ابراهیمی ادامه داد: امروز روستاییان می‌توانند حداقل ۲۲ هزار و ۵۰۰ و حداکثر ۵۵ هزار تومان در ماه به عنوان حق بیمه خود پرداخت کنند و از خدمات این بیمه بهره مند شوند و افراد به هر اندازه که حق بیمه بیشتری پرداخت کنند به آن نسبت نیز مستمری بیشتری دریافت خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه این بیمه مزایای بسیاری برای مردم به ویژه مردم روستاها دارد، افزود: متأسفانه تبلیغات منفی سبب شده تمایل مردم روستاها و مناطق عشایرنشین به این بیمه چندان نباشد در حالی که مردم روستا می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه، از مزایای بسیاری بهره مند شوند.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یزد با بیان اینکه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان تسهیلات با سود کم دریافت می‌کنند، گفت: بر این اساس همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۰ درصد و بازپرداخت سه ساله به ۴۶۶ مستمری بگیر این صندوق پرداخت می‌شود.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد ۲ هزار و ۹۸۰ نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می‌کنند، افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب این صندوق، اصلاح حقوق مستمری بگیران بود و تلاش ما افزایش ارقام دریافتی افراد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه