اخبار داغ

حجت الاسلام قرائتی در تبریز:

باید گریست که طلاب تفسیر بلد نیستند/ منبری ها برای مردم وقت بگذارند

باید گریست که طلاب تفسیر بلد نیستند/ منبری ها برای مردم وقت بگذارند
حجت الاسلام محسن قرائتی در در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه استان آذربایجان شرقی گفت: باید گریه کنیم به اینکه طلاب تفسیر بلد نیستند. مدرسین هم باید از خدا عذر خواهی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه استان در تالار اجتماعات مصلی اعظم امام(ره) تبریز با طرح این سوال که آیا قرآن برای ما جدی است، اظهار داشت: هر مقداری که قرآن می خوانیم درجه می گیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ,

وی ضمن تاکید بر تدبر در قرآن گفت: شهید آیت الله مدنی در نجف تدریس می‌کردند عذاب وجدان داشتند که چرا من کتاب مخلوق را زیاد خواندم ولی کتاب خالق را کم.

,

این مفسر قرآن با بیان اینکه بالاترین صحنه شکایت، قیامت است، افزود: باید گریه کنیم به اینکه طلاب تفسیر بلد نیستند. مدرسین هم باید از خدا عذر خواهی کنند.

,

وی ادامه داد: قرآن مظلوم است. چون قرآن و اهل بیت از هم جدا شدند، جلسات امام حسین(ع) از جلسات قرآن زیاد است. در تهران ۶ هزار جلسه عزاداری امام حسین(ع) برقرار است.

,

حجت الاسلام قرائتی گفت: من از حوزه تاسف می خورم که معاونت تهذیب دارد ولی به چه دردی می‌خورد، قرآن را می‌گذارند به کنار می‌خواهند طلبه تربیت کنند، با چه چیزی می خواهید تفسیر کنید؟

,

وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرموند «علت اینکه خدا نماز را واجب کرد به خاطر از مهجوریت در آمدن قرآن بود»

,

این خطیب شهیر تاکید کرد: برای هر رشته دانشگاهی باید تفسیر قرآن نوشت اگر تفسیر نداریم دستمان خالی است. تفسیر های طولانی به مردم تحویل ندهید، چکیده حرف ها و احکام را به مردم منتقل کنید.

,

وی با بیان اینکه مردم را از مساجد دور نکنید، گفت:منبری ها نباید  قانع به منبر باشید، با مردم روبه رو حرف بزنید. سخنرانی خصوصی تاثیر بیشتری نسبت به عمومی دارد.

,

حجت الاسلام قرائتی خطاب به منبری ها گفت: از اشکالات کشور دفاع نکنید توجیه حماقت نکنید اما اینکه انقلاب را نادیده بگیریم جنایت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه