اخبار داغ

منتقد سینما در گفتگو با دانا؛

برخورد سلبریتی‌ها در اتفاقی مانند تحریم جشنواره، مصداق "هیاهو برای هیچ" شده است/ بسیاری از هنرمندان از حرف خود برگشته، به جشنواره برگشتند

برخورد سلبریتی‌ها در اتفاقی مانند تحریم جشنواره، مصداق "هیاهو برای هیچ" شده است/ بسیاری از هنرمندان از حرف خود برگشته، به جشنواره برگشتند
آرش فهیم، منتقد سینما در گفتگو با دانا بیان داشت: چند سالی است که با مسئله سلبریتی‌‎ها در عرصه فرهنگ، هنر و سیاست مواجه هستیم، اغلب هم صداهایی ناکوک از سوی کسانی بلند می‌شود که در این سال‌ها سازشان کوک شده و وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند.
[

 آرش فهیم، منتقد سینما در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا بیان داشت: چند سالی است که با مسئله سلبریتی‌‎ها در عرصه فرهنگ، هنر و سیاست مواجه هستیم، اغلب هم صداهایی ناکوک از سوی کسانی بلند می‌شود که در این سال‌ها سازشان کوک شده و وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: این اشخاص هم  از بودجه‌های دولتی و حاکمیتی استفاده‌های زیادی برده‌اند، و هم از طرف محافل و جشنواره‌های خارج از کشور مورد حمایت قرار گرفته‌اند و به این ترتیب از امکانات و ثروت زیادی بهره‌مند شد‌ه‌اند. جالب این است که بعضی از این افراد که اتفاقا در 40 سال گذشته بیشترین بهره مندی را داشته‌اند، معترض‌تر بوده و سعی می کنند تا فضای جامعه را آشفته کنند.

,

وی تأکید کرد: سلبریتی‌ها به خاطرشهرت و جنبه‌های رسانه‌ای که دارند، واکنش‌هایشان هم بازتاب بیشتری دارد، اما در اتفاقات چند سال اخیر به دلیل تناقضاتی که در رفتار و عملشان دیده شد و همچنین بخاطر انحرافاتی که در افکار عمومی به ویژه در فضای سیاسی و در زمان انتخابات ایجاد کردند، موجب شدند تا بخش زیادی از مردم اطمینان خود را به آن‌ها از دست داده‌ و به گفته‌هایشان توجهی نکنند.

,

فهیم خاطرنشان کرد: نمونه بارز این بی اعتنایی اتفاقی است که در جشنواره فجر شاهدش هستیم، این بار نیز مانند 10 سال پیش، عده‌ای از سلبریتی‌ها با اهداف سیاسی و در جهت تبلیغات علیه جشنواره و نظام اعلام کردند، که جشنواره را تحریم می کنند، اما خیلی از افرادی که اعلام تحریم کردند، یا اصلا در جشنواره شرکت نکرده بودند و یا اگر شرکت کرده بودند فیلمشان از طرف هیئت انتخاب رد شده بود.

,

وی تصریح کرد: به طور مثال برخی بازیگران که هر سال با ذوق و شوق روی فرش قرمز جشنواره قرار می‌گرفتند و اصرار داشتند که در جشنواره حاضر باشند امسال که فیلمشان رد شد و نتوانستند به جشنواره راه پیدا کنند، روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و گفتند بخاطر مردم جشنواره را تحریم می کنیم که بنظر من این اتفاق بیشتر شبیه یک طنز تلخ بود.

,

وی اضافه کرد: برخی دیگر هم بعد از این که آب‌ها از آسیاب افتاد و دیدند که مردم به تحریمِ تبلیغات علیه جشنواره هیچ اهمیتی ندادند و امسال نیز مانند سال های گذشته در ساعات اولیه بلیط‌ها فروش رفت، حرف خود را پس گرفته و هم خودشان و هم فیلم‌هایشان را به جشنواره برگرداندند و وارد رقابت شدند.

,

فهیم تصریح کرد: بنظر من این اتفاقات مصداق بارز "هیاهوی بسیار برای هیچ" است، و به جز این که فضای جامعه را مقداری آشفته کرده و خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند ایجاد کرد، هیچ تأثیر دیگری نداشت.

,

وی در پایان گفت: این افرادی که گفتند جشنواره را تحریم می کنند، اگر هیچ زمان دیگری هم در جشنواره شرکت نکنند نه تنها هیچ اتفاق خاصی نمی افتد، بلکه فرصت خوبی است برای این که کسانی که لیاقت این جشن را ندارند از آن نیز کنار گذاشته شوند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه