اخبار داغ

قتل و سوء استفاده از پناهندگان در دولت ترامپ/ تبعید پناهجویان به کشورهای خطرناک ممنوع است

قتل و سوء استفاده از پناهندگان در دولت ترامپ/ تبعید پناهجویان به کشورهای خطرناک ممنوع است
دولت آمریکا با تبعید مردم السالوادور جان آنها را به خطر می اندازد و آنها را در معرض ضرب و شتم، آزار جنسی، اخاذی یا شکنجه قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ السالوادوری های تبعید شده مورد سوء استفاده قرار گرفته و کشته می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw) طی گزارشی گفت که دولت آمریکا با تبعید مردم السالوادور جان آنها را به خطر می اندازد و آنها را در معرض دیگر سوء استفاده های جدی قرار می دهد.

, hrw,

این گزارش 117 صفحه ای با عنوان "خطر تبعید: سیاست های تبعید آمریکا مردم السالوادور را در معرض قتل و سوء استفاده قرار می دهد" 138 مورد السالوادوری که از سال 2013 تاکنون پس از اخراج از آمریکا کشته شده اند و بیش از 70 نفر دیگر مورد ضرب و شتم، آزار جنسی، اخاذی یا شکنجه قرار گرفته اند را شناسایی می کند. عاملان این سوء استفاده ها شامل؛ باندهای جنایتکار، شرکای صمیمی سابق، پلیس السالوادور یا پرسنل امنیتی هستند.

,

"آلیسون پارکر" مدیر مشترک برنامه آمریکا در دیده بان حقوق بشر و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: "مقامات آمریکا با فرستادن مردم السالوادور به سوی قتل و حمله به امنیت آنها به این افراد آسیب رساندند. آنها پس از تبعید، به دفعات زیاد تکان دهنده ای با قتل، تجاوز و دیگر خشونت ها مواجه می شوند. دولت آمریکا مانع دسترسی السالوادوری ها به پناهندگی می شود و چشم خود را به روی نتایج مهلک سیاست های بی رحمانه خود می بندد."

,

 

,

, ,

قوانین بین الملل، آمریکا را از بازگرداندن اجباری افراد به کشوری که مردم را در معرض خطرهای جدی جانی و امنیتی قرار می دهد منع می کند.

,

آمریکا، باندهای جنایتکار السالوادور، مقامات السالوادور که به تبعیدی ها آسیب می رسانند یا برای حفاظت از آنها کمترین کار را انجام می دهند مستقیما مسئول این وضعیت هستند، اما در بسیاری از موارد آمریکا این افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

,

دیده بان حقوق بشر به منظور قرار دادن آمریکا در جایگاه پاسخگویی به حقایق فعلی مهاجرت اجباری از این کشور خواست تا با ارائه حمایت گسترده از افراد مانند بسیاری از السالوادوری ها که در این گزارش نمایان شد از مرزهای محدود قوانین پناهندگی خود فراتر برود.

,

سازمان دیده بان حقوق بشر بر اساس 1.5 تحقیق در السالوادور و آمریکا با حدود 150 نفر از جمله؛ تبعیدشدگان، اعضای بازمانده خانواده، کارگران غیر دولتی السالوادور، مقامات دولتی و وکلای مهاجرت آمریکا مصاحبه کرده است.

,

 

,

, ,

در این گزارش نام و وضعیت السالوادوری های تبعیدیِ کشته یا سوء استفاده شده ذکر شده است.

,

السالوادور کشور امنی برای تبعیدی ها نیست. دیده بان حقوق بشر، خطرات ناشی از اخاذی و سوء استفاده که این ساکنان قدیمی آمریکا با آن مواجه هستند را مستند می کند.

,

پارکر گفت: "افراد تبعید شده به السالوادور اغلب با همان متجاوزان مانند مقامات دولتی و آسیب هایی که از آن گریخته اند مواجه می شوند. تبعیدیان السالوادوری از محله های خاص یا افرادی که مدتی در آمریکا زندگی کردند با خطرات شدیدتر و منحصر به فردتری روبرو هستند."

,

از حدود 1.2 میلیون السالوادوری که ساکن آمریکا و شهروند این کشور هستند، تنها کمتر از یک چهارم آنها مقیمِ دائمی و قانونی هستند. سه چهارم دیگر فاقد این مجوز بوده و شرایط موقت دارند یا در انتظار پناهندگی هستند.

,

تلاش های دولت ترامپ برای محدود کردن صلاحیت پناهندگی با حکم اجرایی و بازگرداندن پناهجویان به مکزیک تحت برنامه "ماندن در مکزیک" این امکان را فراهم می سازد تا میزان به رسمیت شناختن السالوادوری ها که از سال 2014 تا 2018 تنها 18.2 درصد بود، کاهش یابد.

,

پارکر افزود: "آمریکا به جای بستن درب ها به روی هزاران السالوادوری که به کشور ما می گریزند، باید مراحل پناهندگی کامل و عادلانه را برای آنها فراهم کند و با وقار با آنها رفتار کند. مقامات آمریکا پیش از تبعید مردم السالوادور باید خطرات فراوانی که هنگام بازگشت به آنها لطمه می زند را در نظر بگیرند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه