اخبار داغ

هر آنچه پیرامون کرونا باید بدانیم؛

کرونا در کمین دنیا/ کودکان زیر ده سال مبتلا نمی‌شوند

کرونا در کمین دنیا/ کودکان زیر ده سال مبتلا نمی‌شوند
ویروس کرونا برخلاف ویروس آنفلوآنزا کودکان زیر ده سال را آلوده نکرده اما قدرت سرایت آن به حدی بالاست که ممکن است در کل دنیا فراگیر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده و تاکنون جان ده‌ها نفر را گرفته است. تا این لحظه ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است، به غیر از چین موارد دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا نیز مشاهده شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی: میزان سرایت ویروس کرونا بسیار بالا و میزان کشندگی بسیار کم

فریدون رحمانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و متخصص بیماری‌های عفونی، در گفت و گو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه ۳۰ درصد عامل سرماخوردگی ها کرونا ویروس هاست افزود: ویروس کرونا یکی از ویروس های سرماخوردگی است که از قابلیت نوترکیبی بالا برخوردار است.

وی ضعف، خستگی، نفس تنگی، سرفه، خلط و بدن درد را از جمله علائم این ویروس عنوان و خاطر نشان کرد: عدم آگاهی نسبت به ویروس و راه های انتقال آن را از علل ایجاد رعب و وحشت مردم است.

متخصص بیماری های عفونی، افزود: مردم باید بدانند علی رغم قدرت سرایت بالای ویروس میزان کشندگی آن به میزان ۲ تا ۲.۲ درصد می باشد.

وی، از روش های تشخیص ابتلا به این ویروس به شرح حال بیمار و داشتن علائم سرماخوردگی و تشخیص از طریق نمونه گیری و تایید آزمایشگاه رفرنس اشاره ویادآور شد: اگر چه این بیماری در حال حاضر درمان اختصاصی ضد ویروسی ندارد اما درمان دارویی معمول اکثر بیماری های ویروسی برای آن انجام می شود.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: بر عکس آنفولانزا که بیشترین مورد فوتی‌های در افراد زیر ۱۰ سال گزارش می‌شود، از این بیماری خوشبختانه مورد مبتلای در افراد زیر ۱۰ سال در دنیا مشاهده نشده است.

این پزشک متخصص در ادامه عدم مواجه با افراد مبتلا به بیماری های حاد تنفسی و دارای علائم سرماخوردگی، شستشوی مرتب دست ها، داشتن استراحت کافی و خودداری از حضور در اماکن تجمعی در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، مصرف میوه و سبزیجات کافی را از راه های پیشگیری از شیوع ویروس برشمرد.

رحمانی ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات کنترلی و مراقبتی بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش همگانی تاکید نمود.

خطر جدی در کمین دنیا/ کورنا فراگیر می شود

مجید شیرانی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: کسانی که سیستم ایمنی سالمی دارند خصوصا کودکان گرفتار بیماری کرونا نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه کسانی منجر به ویرورس کرونا می شوند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تصریح کرد: باید آموزش و اطلاع رسانی صحیحی انجام شود تا مردم کمتر در معرض این بیماری قرار گیرند.

شیرانی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد ادامه داد: ما باید آمادگی مقابله با این بیماری در کشور و استان را داشته باشیم.

شیرانی عنوان کرد: خطر جدی دنیا را تهدید می کند و اقدامات لازم را باید انجام دهیم چراکه وضعیت امیدوار کننده نیست.

وی با تاکید بر اینکه استان های جنوبی باید دقت بیشتری داشته باشند یادآور شد: ویروس کرونا یک ویروس جدید است و قرنطینه کردن راه اصلی جلوگیری از انتقال است.

شیرانی خاطر نشان کرد: اصلی ترین کاری که برای پیشگیری باید انجام دهیم رعایت اصول بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه باید به جامعه آموزش دهیم که چگونه از خودشان محافظت کنند  افزود: کسانی که علائم سرماخوردگی دارند با آن ها روبوسی و یا دست ندهیم، در خوردن غذا دقت شود و در کل همه مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: افراد هر زمان علائم بیماری را در خود دیدند خودشان را قرنطینه کنند و از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.

تاکید استاندار چهارمحال وبختیاری از دریافت اخبار از منابع مطمئن

به گزارش جهانبین نیوز، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برخی اخبار نادرست و  شایعه پراکنی ها مرتبط با ویروس کرونا در فضای مجازی، بر درج اخبار از طریق مراجع رسمی تاکید کرد.

عباسی همچنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کاهش استرس و نگرانی مردم استان از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی خواست با بهره‌گیری از نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه، از طریق رسانه‌ها و مطبوعات در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا اطلاع رسانی نمایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی در استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند و با رصد وضعیت استان و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی زمینه‌های انتشار ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, متخصص بیماری‌های عفونی: میزان سرایت ویروس کرونا بسیار بالا و میزان کشندگی بسیار کم, متخصص بیماری‌های عفونی: میزان سرایت ویروس کرونا بسیار بالا و میزان کشندگی بسیار کم,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خطر جدی در کمین دنیا/ کورنا فراگیر می شود, خطر جدی در کمین دنیا/ کورنا فراگیر می شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تاکید استاندار چهارمحال وبختیاری از دریافت اخبار از منابع مطمئن, تاکید استاندار چهارمحال وبختیاری از دریافت اخبار از منابع مطمئن,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه