اخبار داغ

حضور همه جریانات سیاسی در لیست تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم

حضور همه جریانات سیاسی در لیست تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم
سخنگو هیات نظارت شورای نگهبان استان بوشهر گفت: در بررسی صلاحیت‌ها خط کشی سیاسی و جناحی به هیچ عنوان وجود نداشته و صرفاً ملاک و معیار بررسی ها، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و هم اکنون نیز شاهد حضور افرادی با گرایش‌های مختلف سیاسی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل رضایی، قائم مقام و سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات استان در گفت و گو با سپاس، اظهار کرد:  آمار ثبت نام داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره دهم ۵۶٪ رشد داشته و تا کنون ۹۸ نفر از داوطلبین توسط شورای نگهبان صلاحیت آنان احراز شده است در حالی که در انتخابات گذشته در سال ۹۴ مجموعاً تعداد ۵۳ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان در عرصه انتخابات حضور داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

سخنگوی هیأت نظارت شورای نگهبان گفت: افراد تأیید شده بعضاً دارای شرایط حداقلی مندرج در قانون هستند و مطمئناً مردم بصیر و انقلابی براساس شاخص‌ها و معیارهایی که مدنظر دارند کاندیدای اصلح را از بین نامزدهای حوزه انتخابیه خود انتخاب خواهند کرد.

,

رضایی در خصوص ثبت شکایت مجدد داوطلبان افزود: براساس قانون در این مرحله، صرفاً داوطلبینی که صلاحیت آنان در هیأت مرکزی تأیید ولی اخیراً در شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند (رد اولی‌ها) می‌توانستند اعتراض و شکایت خود را جهت بررسی مجدد توسط شورای نگهبان تا تاریخ ۱۴/۱۱/۹۸ ارایه کنند.

,

رضایی در خصوص حضور جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در عرصه انتخابات اضافه کرد: در بررسی صلاحیت‌ها خط کشی سیاسی و جناحی به هیچ عنوان وجود نداشته و صرفاً ملاک و معیار بررسی ها، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و هم اکنون نیز شاهد حضور افرادی با گرایش‌های مختلف سیاسی هستیم.

,

رضایی عنوان کرد: این نهایت بی انصافی و بد اخلاقی سیاسی است که برخی افراد در مصاحبه‌ها و یا اظهارنظرهایشان در فضای حقیقی یا مجازی، شورای نگهبان را متهم به جانبداری از طیف خاصی می‌نمایند.

,

قائم مقام هیأت نظارت بر انتخابات استان بیان کرد: امید است در فضای امن و آرام، شاهد حضور حداکثری و مشارکت آگاهانه مردم عزیز استان در انتخابات دوم اسفندماه باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه