اخبار داغ

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی:

ثبت نام حج تمتع از ۹ اسفند آغاز می‌شود/ پیش ثبت نام سفرهای عتبات عالیات در نوروز تا روز ۲۵ بهمن ادامه دارد

ثبت نام حج تمتع از ۹ اسفند آغاز می‌شود/ پیش ثبت نام سفرهای عتبات عالیات در نوروز تا روز ۲۵ بهمن ادامه دارد
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه از 9 اسفند ثبت نام کاروان های حج تمتع در خراسان شمالی آغاز می شود، گفت: سهمیه اعزامی ها به حج تمتع در سال 99 برای استان خراسان شمالی اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: تمامی افرادی که فیش حج تمتع دارند، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه ودر جهت تکمیل اطلاعات شان اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

وی به روز رسانی اطلاعات زائران را مهم خواند و گفت: زیرا ممکن است براساس فوت، مهاجرت، تغییر آدرس، واگذاری فیش اطلاعاتشان تغییر کرده باشد و زائر موفق نشود فراخوان های سازمان حج و زیارت  را در زمان های تعیین شده دریافت کند.

,

قاصری با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 610 زائر و 60 نفر عوامل اجرایی از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام شدند، اضافه کرد: اعزام ها براساس اولویت های ثبت نامی انجام می شود، پیش بینی می شود که تعداد ثبت نامی های امسال حداقل به تعداد سال گذشته برسد.

,

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بیان کرد: اولویت اعزامی های سال گذشته با کسانی بود که ثبت نامشان تا پایان سال 85 انجام شده ، تاکنون برای سال آینده اولویت زمانی اعلام نشده است.

,

وی همچنین به آغاز پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات برای اعزام های نوروز از روز پنج شنبه خبر داد و گفت: زائران برای انجام پیش ثبت نام به سایت atabat.haj.ir مراجعه کنند که مهلت انجام پیش ثبت نام در این سایت تا روز 25 بهمن ماه اعلام شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اعزام های نوروزی در بازه زمانی 12 اسفند تا 30 فروردین انجام می شود، گفت: در ایام نوروز سال جاری، 13 کاروان زمینی و 3 کاروان هوایی در مجموع 608 زائر را برای زیارت عتبات عالیات اعزام کردند.

,

قاصری افزود: اعزام های هوایی در حال انجام است، پروازها به دفاتر عتبات عالیات استان اعلام شده و محدود شدن تعداد اعزام ها در این بازه زمانی بعد از اربعین به دلیل کاهش تقاضای زائران بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه هزینه های ثبت نام و اعزام براساس درجه هتل، مدت زمان حضور در کشور عراق، ارائه خدمات متفاوت است، گفت: هزینه های اعزام کاروان های هوایی حداکثر تا چهار میلیون و 200 هزار تومان و کاروان های زمینی از یک میلیون و 929 هزار تومان تا دو میلیون و133 هزار تومان متغییر است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: برای اعزام به کشور سوریه در صورتی که زائران متقاضی سفر باشند گروه بندی و معرفی خواهند شد، تاکنون درخواستی برای تقاضای ثبت نام اعزام به سوریه در استان خراسان شمالی وجود نداشته است.

,

وی همچنین به اعزام های کاروان های غیرقانونی اشاره کرد و گفت:  قبل از محدود شدن سفرها به عتبات عالیات در یک بازه زمانی تعداد اعزام های غیرقانونی به اوج خود رسیده بود.

,

قاصری افزود: عده ای افراد سودجو با هدف قرار دادن احساسات مردم با تبلیغات سفر ارزان قیمت به عتبات اقدام به ثبت نام و تدارکات این سفر می کنند.

,

وی ادامه داد: زائر مبلغی را در زمان ثبت نام به کاروان پرداخت می کند، اما در زمان حضور در کشور عراق مسئول کاروان در قبال تشرف این زائران به سامرا و کاظمین هزینه جداگانه ای را دریافت می کند.

,

قاصری گفت: در این کاروان نه تنها بیمه خاصی برای زائر درنظرگرفته نشده است، بلکه از لحاظ اقامتگاه ها هیچ گونه تطابقی با استانداردهای سازمان ندارد و از لحاظ امنیتی نیز خطرات زیادی جان زائر را تهدید می کند.

,

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته با ورود دستگاه قضایی استان تعداد این کاروان ها کاهش پیدا کرده است.

,

قاصری در انتها گفت: از ابتدای سال 98 تا مهر ماه که اعزام ها در جریان بود، دوهزار و 334 زائر برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه