اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانشجوی مبارز دوران انقلاب مطرح شد؛

ماجرای چاپ عکس حضرت امام(ره) در عکاسی یک ساواکی!

ماجرای چاپ عکس حضرت امام(ره) در عکاسی یک ساواکی!
دانشجوی مبارز دوران انقلاب گفت: با پخش اعلامیه امام(ره) در زندان حبس شدم که آنجا برایم نعمت بزرگی بود، چراکه باعث شد تفکر و نوع زندگی‌ ام تغییر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخی ایران اسلامی در طول تاریخ این سرزمین و به‌خصوص دوران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در جریان دفاع تاریخی مقدس، درخت اسلام و انقلاب با خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان سراسرکشور آبیاری شد. در این ایام‌الله، یاد کردن از آن‌ها که هم در زمان دفاع مقدس و هم در کوران انقلاب، نقش‌آفرینی کردند، وظیفه‌ای اساسی است. به همین بهانه خبرنگار مرآت با یکی از دانشجویان مبارز ایام انقلاب به گفتگو نشسته است.

,

ابوالفضل دوست‌محمدی دانشجوی مبارز ایام انقلاب و متولد سال 1332 در شهرستان سمنان است. او دارای مدرک لیسانس فقه و مبانی اسلامی از دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی است و سابقه  28 سال خدمت دبیری دروس دینی و عربی در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

,

در دوران تحصیل، درس خود را تا پایان دبیرستان در دبیرستان صفایی سمنان گذراند و در سال آخر دیپلم، دبیرستان را به دلیل شرایط بد کلاسی رها کرد و خود بصورت متفرقه مشغول به درس خواندن شد.

,

او می‌گوید:«چون در خانواده‌ای مذهبی و معتقد بزرگ شده بودم مباحث سیاسی را هم دنبال می‌کردم. در بهمن‌ماه سال 51 به جرم پخش اعلامیه‌های امام(ره) در سمنان دستگیر شدم و به مشهد انتقال یافتم. بعد از شش ماه بازداشت، در دادگاه نظامی مشهد محاکمه و به پنج سال حبس محکوم شدم.»

,

ساواک در همه استان‌ها زندان‌های مخوفی داشت و متهمان را تحت فشار و شکنجه قرار می‌داد. ساواک در وسط لشکر 77 پیاده مشهد زندان بزرگی داشت که متهمان را برای بازجویی به آنجا می‌برد. همه امور بازجوها دست ساواک بود وشرایط  ابدا به گونه‌ای نبود که مباحث حقوقی رعایت شود.

,

 دوست‌محمدی از شکنجه‌های ساواک می‌گوید:«در دوران محاصره رژیم پهلوی در زندان سیاسی ساواک مشهد هیچ همشهری و آشنایی حضور نداشت، دستگیری و انتقالم به زندان مشهد با آن شکنجه‌های سخت و دشوار 11 ماه و 24 روز طول کشید که هیچکس خاطره خوبی از آن ندارد.»

,

او ادامه داد: «من در زندان شنیدم فردی را که تانکر نفت پر از مواد مخدر داشته را گرفته‌اند و او را اعدام کرده‌اند. بعدا مشخص شد که تانکر و محموله آن برای اشرف پهلوی بوده است و بخاطر اینکه آبروی پهلوی نرود سریعا اعدامش کردند. وقتی از زندان بیرون آمدم هم این قضیه را از چند راننده شنیدم و آن‌ها هم تایید کردند.»

,

این مبارز دوران طاغوت درباره خاطرات آن دوران گفت:«خاطره‌ای که می‌توانم از حضور در زندان بگویم این است که زندان برایم بهترین نعمت بزرگی بود چراکه باعث شد تفکر و نوع زندگی‌مان تغییرکند. افرادی که درآنجا بودند، حرکات و دیدگاه معنوی بزرگی داشتند که خود لطفی است که توانست مسیر زندگی ما را تغییر دهد و اگر نبود شاید مسیر فعلی را در زندگی نداشتم.»

,

او آغاز حضور در جبهه‌ها را این‌گونه توصیف می‌کند:«در سال‌های 60  و 63 عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدم که در عملیات خیبر و والفجر 8، بالغ بر 22 ماه حضور داشتم.»

,

او درباره همرزم و دوست شهیدش می‌گوید:«در جبهه بچه‌های محل و مسجد حضور داشتند یکی از نزدیک‌ترین و مخلص‌ترین دوستان و همرزمان چندین ساله‌ام شهید مهدی محب‌شاهدین بود. ناگفته نماند که در یک جریان سیاسی برای پخش اعلامیه با شهید همکاری می‌کردم که نزدیک بود ساواک از آن مطلع شود.»

,

دوستمحمدی ادامه می‌دهد:«خاطره‌ای که از عملیات خیبر می‌توانم بگویم این است که زمانی که وارد جزیره جنوبی شدیم نزدیک قضا شدن نماز بود و صحنه عجیبی از جنگ در خاطرم هست، چراکه گلوله‌های دشمن از هر طرف به سوی رزمندگان شلیک می‌شد. در جزیره جنوبی و خط مقدم رزمندگان هیچ اسلحه‌ای نداشتند، روحیه ایمانی و قوی آن‌ها که به اصطلاح مرگ را به مسخره می‌گرفتند و حاضر به پرواز به سوی معبود شدند باعث پیروزی آن‌ها شد.»

,

دانشجوی مبارز ایام انقلاب درخصوص جنگ‌هایی که حال حاضر توسط کشورهای غربی در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد می‌گوید:«این جنگ‌ها، جنگ‌های استکباری است که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به منطقه تحمیل می‌کند و حرکت سپاه قدس به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی این خطر را از ایران دور کرد.»

,

او از ایجاد یک خط امنیتی در برابر استکبار خبر می‌دهد:«علیرغم این جنایات از سوی آمریکا، امروزه رهبری مقام معظم رهبری و سپاه قدس خط امنیتی ویژه‌ای در مقابل حملات آمریکا برای انقلاب اسلامی و مقاومت در کشورهای اسلامی به وجود آورده است.»

,

دوست‌محمدی ادامه می‌دهد:«من هیچ نقشی برای خود در انقلاب قائل نیستم و در حقیقت در یک رودخانه طوفانی بر روی آب حرکت کردم که این رودخانه، استکبار جهانی را به هم پیچید و صدامیان را خار وذلیل کرد که تاثیرات آن روزها مقاومت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) طوری شد که امروز استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و مقاومت به ذلت و درماندگی افتاده است.»

,

او درباره دورترین تصویر از مبارزات انقلابی خود می‌گوید:«آشنایی با رساله و مشی حضرت امام خمینی(ره) از دورترین تصاویری است که از مبارزات انقلابی در ذهن دارم، یکی از دوستانم عکس حضرت امام(ره) را در یک عکاسی که صاحبش ساواکی بود چاپ کرد که این فرد متوجه این موضوع نشد تا اینکه توانستیم عکس‌ها را بین رفقای متدین و حزب‌الهی توزیع کنیم.»

,

این دانشجوی مبارز گفت:«نسل ما با وجود و درایت حضرت امام خمینی(ره) و برنامه ایشان انقلاب را حفظ کرد، جوانان آن روز باز هم در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند چرا که جنگ ادامه دارد. جنگ سپاه قدس ادامه جنگ 8 سال دفاع مقدس است.»

,

دوست‌محمدی می‌گوید:«جنگ همان جنگ است و امروز هم جوانان انقلابی برای مبارزه و فدا کردن جان خود صف‌ها تشکیل دادند. جنگ به اتمام نرسیده گرچه برخی به مذاقشان خوش نمی‌آید اما این جنگ هست و خواهد بود تا ظهور حضرت مهدی (عج) اتفاق بیافتد.»

,

دوست‌محمدی به عزم غرب برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی اشاره می‌کند:«غربی‌ها هم‌اکنون به دنبال آن هستند تا انقلاب اسلامی را ازبین ببرند، پشتیبانی، مقاومت و حمایت از اصل ولایت فقیه ریشه دشمن را از بین می‌برد. حرف اول مقاومت را رزمندگان در جبهه‌های مختلف می‌زنند.»

,

او عملیات ویژه امروز برای حفظ انقلاب را حضور مردم در صحنه می‌داند و به اعتقاد او راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم تلقی می‌شود. او می‌گوید:«در گذشته رزمندگان در جبهه‌ها مقاومت می‌کردند اما امروز همه مردم، پیر و جوان باید در صحنه حضور داشته باشند تا دشمن بفهمد هیچ ترفندی مردم ایران را از پای در نمی‌آورد.»

,

دانشجوی مبارز ایام انقلاب در پایان می‌گوید:«به انقلاب مدیون هستم؛ ما همگی پیرو ولایت فقیه هستیم و طبق سفارشات ایشان در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور خواهیم داشت.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه