اخبار داغ

دختر رهبر شیعیان نیجریه مطرح کرد؛

دولت نیجریه اجازه آزادی شیخ زکزاکی را نمی دهد/ مسلمانان دنیا به امام خمینی(ره) افتخار می کنند

دولت نیجریه اجازه آزادی شیخ زکزاکی را نمی دهد/ مسلمانان دنیا به امام خمینی(ره) افتخار می کنند
دختر شیخ زکزاکی گفت: در حالی که دادگاه های نیجریه به بی گناهی پدرم رای داده اند ولی دولت کشورم تا به حال اجازه آزادی او را نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سهیلا زکزاکی دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، در همایش "محور مقاومت، انقلاب اسلامی ایران و انقلاب در نیجریه" با اشاره به آخرین وضعیت شیعیان این کشور خصوصا خانواده و پدرش، گفت: بیش از دو سال است که با خانواده و پدرم در نیجریه ارتباطی نداشته ام و متاسفانه دولت این کشور اجازه ویزیت هیچ پزشکی را از شیخ زکزاکی نمی دهد. این در حالی است که دادگاه های نیجریه به بی گناهی پدرم رای داده اند ولی دولت نیجریه تا به حال اجازه آزادی او را نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, دیار آفتاب, دیار آفتاب,

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسی شیخ زکزاکی و مردم مسلمان نیجریه از اندیشه های امام خمینی(ره)، عربستان سعودی به ویژه وهابیت و رژیم صهیونیستی فشار بسیاری بر شیعیان نیجریه وارد آوردند، با دلایل سیاسی سرکوبشان کرده و اجازه فعالیت به آنان نمی دهند.

,

پدرم شهادت ۶فرزندش را افتخاری برای خود می داند

, پدرم شهادت ۶فرزندش را افتخاری برای خود می داند, پدرم شهادت ۶فرزندش را افتخاری برای خود می داند,

دختر شیخ زکزاکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قتل عام شیعیان نیجریه در سال ۲۰۱۵ به دست ارتش این کشور، گفت: پس از این قتل عام گسترده ۳ تن از برادرانم به شهادت رسیدند. در سال قبل از آن نیز در راهپیمایی روز قدس ۳ تن دیگر به شهادت رسیده بودند ولی پدرم به شهادت فرزندانش افتخار می کند و این را امتحانی از جانب خداوند می داند.

,

شیعیان نیجریه به ادامه مسیرشان باور دارند

, شیعیان نیجریه به ادامه مسیرشان باور دارند, شیعیان نیجریه به ادامه مسیرشان باور دارند,

وی با اشاره به فشارهای سنگین دولت این کشور بر شیعیان، افزود: نه تنها خانواده من بلکه تمامی شیعیان نیجریه بر این باورند که این مسیر را باید ادامه دهند و ترسی هم از فشار ها ندارند.

,

آزادی بیان، خواسته شیعیان نیجریه

, آزادی بیان، خواسته شیعیان نیجریه, آزادی بیان، خواسته شیعیان نیجریه,

سهیلا زکزاکی با بیان اینکه شیعیان این کشور خواستار آزادی بیان هستند، گفت: جدا از اینکه ما شیعه باشیم، مسلمان هستیم و باید مانند سایر مسلمانان و انسان ها برای ابراز عقاید خود آزاد باشیم و نیاز است تا دولت نیجریه فشار خود را از شیعیان این کشور بکاهد.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش فشارها بر شیعیان نیجریه، گفت: اقداماتی از سوی جامعه جهانی سازمان ملل برای آزادی خانواده و کاهش فشار ها بر شیعیان صورت گرفته ولی نتیجه خاصی را در بر نداشته است.

,

مسلمانان دنیا به امام خمینی(ره) افتخار می کنند

, مسلمانان دنیا به امام خمینی(ره) افتخار می کنند, مسلمانان دنیا به امام خمینی(ره) افتخار می کنند,

دختر رهبر شیعیان نیجریه در مورد زندگی امام خمینی(ره) و خانه ایشان در خمین، گفت: فکر می کنم ایشان زندگی بسیار ساده ای داشتند و الگویی برای خانواده من بودند و همه مسلمانان دنیا به ایشان افتخار می کنند.

,

وی درباره توجهاتی که در سال های اخیر به شیعیان نیجریه و خانواده شیخ زکزاکی از طرف مسلمانان دنیا خصوصا ایرانیان شده تشکر و خاطرنشان کرد: از پیگیری ها و تلاش های مردم دنیا خصوصا انقلاب اسلامی ایران و مردم آن برای آزادی پدرم تشکر می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه