اخبار داغ

ارتقای چشمگیر بهداشت در شرق کرمانشاه؛

انقلاب وضعیت درمانی «صحنه» را دگرگون کرد

انقلاب وضعیت درمانی «صحنه» را دگرگون کرد
ارتقا و پیشرفتی که بعد از انقلاب اسلامی در وضعیت بهداشت و درمان شهرستان صحنه به وجود آمده بسیار چشمگیر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب ارتقا و پیشرفت کشور شد که یکی از این دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در شهرستان صحنه ساخت بیمارستان جدید دکتر معاون، کلینیک تخصصی، توسعه بهداشتی خانه بهداشتها، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال، کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان داخلی و متخصصان حوزه سلامت، ارتقای تجهیزات پزشکی و درمانی و... تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت در این شهرستان محسوب می‌شود.

,

سل، دیفتیری، سرخک، حصبه، وبا، سیاه سرفه، جذام و هپاتیت B از بیماری‌های شایع و گریبانگیر مردم در دوره پیش از انقلاب بود که پس از انقلاب پوشش گسترده واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال علیه بیماری های واگیردار از 20 درصد به 95 درصد در سال 1380 رسید.

,

همه کودکان در شهرستان صحنه از بدو تولد علیه برخی از این بیماری‌ها حتی در دورافتاده‌ترین روستاها نیز واکسینه می شوند.

,

 

,

دکتر حسین معاون

, دکتر حسین معاون,

قبل از انقلاب در صحنه تنها یک پزشک خصوصی، یک داروخانه و در بیمارستان معاون با قدمت 60 سال نیز تنها یک پزشک فعالیت می کرد که بیشتر آنها نیز هندی بودند.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان جدید بیمارستان دکتر معاون در شهرستان صحنه با قدمتی کهن بعد از بازسازی و تکمیل در سال ۹۶ توسط وزیر وقت بهداشت افتتاح شد.

,

این بیمارستان با زیربنای 5 هزار و 100 مترمربع با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

,

بیمارستان معاون شامل بخش های مراقبت های ویژه ICU و CCU، مردان، زنان، اطفال، اتاق عمل، بلوک زایمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس و داروخانه است.

,

20 پزشک عمومی و متخصص در مراکز درمانی صحنه فعالیت دارند

, 20 پزشک عمومی و متخصص در مراکز درمانی صحنه فعالیت دارند,

دکتر حسین رحیمی، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان صحنه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ۴۰ سال پیش شرایط بهداشت و درمان نامناسب بود به عنوان مثال مادران و نوزادان در لحظه تولد که شیرین‌ترین لحظه زندگی خانواده محسوب می‌شود جان خود را از دست می‌دادند.

,

وی افزود: بهداشت یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب بوده است که بعد از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است و اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

,

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان صحنه بیان داشت: درحالی که بسیاری از روستا‌ها و حتی شهر ها از موقعیت بهداشتی اولیه و دارو در مضیقه بودند، امروزه در دورافتاده‌ترین روستا‌ها نه تنها امکانات بهداشتی ارتقا پیدا کرده است بلکه با راه اندازی خانه‌های بهداشت و رشد اورژانس در صورت نیاز بالگرد برای انتقال بیماران به شهر اعزام می‌شود.

,

دستاوردها در شرایط تحریم 

, دستاوردها در شرایط تحریم ,

این مسئول تصریح کرد: این دستاورد‌ها در شرایط بدون مشکلی مانند زمان پهلوی نبوده بلکه در شرایط تحریم و فشار و جنگ به دست آمده است و بیشتر این دستاورد‌ها با تکیه بر نیرو‌های بومی و داخلی بوده است.

,

رحیمی ادامه داد: در مراکز بهداشتی صحنه 10 پزشک متخصص و 10 پزشک عمومی فعالیت می‌کنند و همچنین 220 پرسنل شامل 69 پرستار و 151 کارمند مشغول به کار هستند.

,

وی یادآور شد: ماهیانه حدود 10 هزار و 200  نفر به این مرکز مراجعه می کنند که از این تعداد 750 نفر مراجعه به اورژانس و 2700 مورد نیز به کلینیک بیمارستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه