اخبار داغ

رییس کل دادگستری استان همدان:

نامزدهای انتخاباتی با عمل خودشان نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند

نامزدهای انتخاباتی با عمل خودشان نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند
محمدرضا عدالتخواه گفت: نامزدهای انتخاباتی با عمل خود شان و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز همایش ارشادی توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان، دادستان، هیات نظارت شورای نگهبان، مسئولان امنیتی و انتظامی و مدیران اجرایی انتخابات و نامزدهای انتخاباتی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در ابتدای این همایش رئیس کل دادگستری استان همدان ضمن تاکید بر حضور فعال در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: باید دید کاندیداهایی که به عنوان افراد طراز انقلاب اسلامی شناخته شده اند با چه نیتی وارد عرصه انتخابات شده اند.

,

محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه نامزدهایی که به قصد و نیت رسیدن به پست و مقام وارد صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند باید بدانند که کار آنها هیچ ارزشی ندارند و بازنده این میدان هستند افزود: اگر کسی برای انجام تکلیف شرعی و شکوفایی انقلاب و حفظ دستاوردهای نظام آمده کار این نامزد ارزشمند خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه رفتار گفتار و سلوک یک نامزد انتخاباتی در التزام به مقررات و قانون میتواند برای نظام اسلامی آبروی سیاسی ایجاد کند خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مدت کوتاه شاهد برخی تخلفات از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی بودیم که در این زمینه تذکر لازم داده شده است.

,

عدالتخواه با تاکید بر اینکه در صورت تکرار اینگونه تخلفات برخورد قانونی با نامزدهای انتخاباتی انجام می شود تصریح کرد:باید رفتار شخصی فرد کاندیدا اثرگذاری لازم را در اجتماع داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید وعده پوچ توخالی و دروغ به مردم بدهند بیان کرد: شان نمایندگی را قانون تعریف کرده و مردم ما به این موارد آگاه هستند بنابراین وعده توخالی یک نوع عوام فریبی است حتی اگر نیت نامزد انتخاباتی این نباشد.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: در چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با اربعین شهادت شهید سلیمانی نماینده ای با منش و مکتب سردار سلیمانی می خواهیم که با ورود به مجلس شورای اسلامی شان انقلاب اسلامی را حفظ کند.

,

عدالتخواه با بیان اینکه تبلیغات غیر قانونی و زود هنگام نامزدهای مجلس شورای اسلامی جرم محسوب می شود و تا دو سال حبس دارد ادامه داد: دادستان و نیروی انتظامی در این زمینه مکلف به ورود در صورت تخلف هستند.

,

وی با اشاره به این نکته که باید فضای انتخابات یک فضای سالم و پاک باشد گفت: باید نامزدهای انتخاباتی توجه داشته باشند که آبروی نظام را با عملکرد خود حفظ کنند و خدای نکرده کاری نکنند که عمل آنها منحر به ضربه به انقلاب اسلامی شود.

,

عدالتخواه خاطرنشان کرد: قانون کشور اجازه هیچگونه قانون شکنی را از ناحیه هیچ کس در فضای تبلیغاتی نخواهد داد لذا بدنبال هرگونه جوسازی و انحراف قانون در مقابل متخلفان می ایستد.

,

طبق بخشنامه قانون شفافیت مالی کاندیداها اعلام می شود

, طبق بخشنامه قانون شفافیت مالی کاندیداها اعلام می شود, طبق بخشنامه قانون شفافیت مالی کاندیداها اعلام می شود,

در ادامه این همایش رئیس هیات مدیره شورای نگهبان نیز با بیان اینکه کسانی که وارد عرصه انتخاباتی کشور شده اند نماینده یک ملت به حساب می آیند اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مدیون بودن به خون شهدا ایثارگری و جانبازی های مجاهدان در راه حق و استقرار مرکز جبهه مقاومت به عنوان امید مستضعفان عالم به شمار می آید.

,

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر اینکه افرادی با منش و مکتب سلیمانی ها باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند افزود: افرادی که در خارج از ایران هستند و اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارند اقرار می کنند که اقتدار امروز ایران اسلامی تاکنون نبوده چراکه مرز ایران اسلامی مرز جبهه حق علیه باطل است.

,

وی با بیان این نکته که با سر دادن شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی اوج ذلت استکبار و فروپاشی غرب را امروز شاهدیم یادآور شد: شما نامزدهای انتخاباتی باید نماینده اینگونه نظامی در مجلس شورای اسلامی باشید.

,

مرادی با تاکید بر اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس آراء عمومی از چند نظر در دنیا بی نظیر است گفت: در آمار شرکت کنندگان در انتخابات و وسعت حضور مردمی در پای صندوق در اوج هستیم.

,

وی با اظهار خرسندی از اینکه امیدواریم در فجر سلیمانی انتخابی سلیمانی داشته باشیم اضافه کرد: این انتخابات یک انتخاباتی ویژه است و براساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت شورای نگهبان بر همه شئونات انتخابات است.

,

مرادی با بیان اینکه داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه کاندیداهای انتخاباتی دیگر نباشند تصریح کرد: با متخلفان طبق مقررات مجازات برخورد می شود.

,

رییس هیات مدیره شورای نگهبان با اشاره به بند ۱۱ ماده ۶۵ قانون انتخاباتی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه تاریخ سوم خرداد ۹۵ انجام هر گونه تبلیغات زود هنگام در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جرم محسوب می شود.

,

وی در خصوص آمار تاییدشده های انتقالی گفت: ۱۷۹ نفر در آمار اولیه تایید شده انتقالی هستند و با ۶ نفر کاندیدای انتقالی به استان موافقت شده است.

,

مرادی در مورد توجه به قانون شفافیت مالی کاندیداها نیز گفت: این قانون براساس بخش نامه از وزارتخانه ابلاغ شده که طبق این بخش نامه شفافیت مالی کاندیداها معرفی و اعلام می شود چراکه کسی که می خواهد در مقابل فساد مالی و اقتصادی در مجلس بایستد باید ابتدا خودش در این قانون ورود پیدا کند .

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نامزدهای انتخاباتی این اطمینان داده می شود که به عنوان حق الناس نسبت به یک رای در دورترین روستاها امانت دار باشیم و با بصیرت و حضور حداکثری و شناخت کافی در تعیین فرد اصلح توسط مردم به وظیفه خود عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه