اخبار داغ

در راستای ایجاد وحدت؛

استان کردستان میزبان دومین همایش کشوری نغمه سرایان اهل سنت

استان کردستان میزبان دومین همایش کشوری نغمه سرایان اهل سنت
مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در راستای ایجاد وحدت و ارائه راهکار جهت مقابله با افکار انحرافی، دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور با حضور 11 استان کشور در سنندج برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن یوسفی مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: به منظور جامه عمل پوشاندن به دستورات دین مبین اسلام و روایات نورانی اهل بیت (ع) و فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ وحدت و وحدت افزایی بین مسلمانان، دومین همایش کشوری نغمه سرایان اهل‌سنت در استان کردستان با حضور 400 نفر از 11 استان کشور، 28 بهمن ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی،,  کُردتودی،,

وی وی با اشاره به وظیفه خطیر شعرا و مداحان درراستای روشنگری در جامعه گفت: گردهمایی نغمه سرایان آیینی کشور در سنندج نشان از عمق همبستگی و وحدت ملی دارد.

,

یوسفی گفت: با توجه به اینکه کردستان پایتخت دف نوازی جهان می‌باشد باید این توانمندی را یک فرصت دانست و ظرفیت‌های این استان را در این حوزه معرفی کرد چرا که موضوع مداحی موضوعی نیست که امروز به آن رسیده باشیم این هنر و توانمندی از صده‌های قبل مورد توجه بوده و قطعا تاثیر گذاری خاصی بویژه در مراسمات مولودی و عزاداری‌ها داشته و دارد.

,

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت شاعران و گروه‌های همخوانی موجود در جامعه اهل تشیع و تسنن، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش نغمه سرایان، تقریب مذاهب و اتحاد و پیوستگی در پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

,

یوسفی  به اهداف برگزاری دومین همایش نغمه سرایی اهل سنت در سنندج اشاره کرد و افزود: «ایجاد وحدت، تجلیل از مقام نغمه سرایان اهل‌سنت، بصیرت‌افزایی، ارائه راهکار جهت مقابله با افکار انحرافی، حمایت از برنامه‌های آتش به اختیار، سوق دادن آواها و نغمه‌ها به سمت مسائل روز و شناسایی استعدادها» از جمله ی اهداف برگزاری این همایش است.

,

یوسفی خاطر نشان کرد: این همایش با همت سازمان بسیج مداحان کشور، شورای عالی مجمع جهانی تقریب، دفتر نماینده ولی فقیه و سپاه بیت‌المقدس کردستان، دفتر امام جمعه سنندج، صداو سیما، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بنیاد ‌شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

,

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان عنوان کرد: همه ما باید به وحدت و همدلی در کشور کمک کنیم و در این راستا نقش مداحان بسیار مهم و حیاتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه