اخبار داغ

مدیر اداره تعاون روستایی تربت حیدریه:

۲۵ درصد از مطالبات زعفران کاران امروز پرداخت می شود

۲۵ درصد از مطالبات زعفران کاران امروز پرداخت می شود
مدیر اداره تعاون روستایی تربت حیدریه با بیان اینکه تنها ۴۷ میلیارد تومان از مطالبات زعفران کاران باقی مانده، افزود: طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز و فردا ۲۵ درصد از این میزان به حساب زعفرانکاران واریز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین شیبانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در ۸ ابان امسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت حیدریه بعنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه ۱۸ مرکز خرید در سطح استانهای خراسان دایر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: با توجه به رصد انجام گرفته و گزارش های واصله به تعاون روستایی و جهاد کشاورزی و اینکه افت قیمت این محصول برای مدیران محرز شده بود، خرید حمایتی زعفران با هدف حمایت ۱۰۰ درصدی از تولیدکنتدگان از نیمه دوم آبان آغاز شد و تا پایان مهلت قانونی یعنی ۳۰ آذرماه روزانه بطور میانگین ۳۵۰ کیلو زعفران از ۸۰ کشاورز خریداری می شد.

,

شیبانی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده سطح زیر کشت زعفران، بسیاری از تولید کنندگان از شهرهای همجوار برای تحویل زعفران خود به مرکز خرید تربت حیدریه مراجعه می کردند و به همین جهت ۱۷۰۰ نفر تا پایان روز خرید تا ساعت ۱۹ شب زعفران از کشاورزان تحویل می گرفتند.

,

وی حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان را ۶۸ تن و ۸۲۵ کیاو گرم و به مبلغ ۶۴۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلو گرم زعفران به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان تربت حیدریه تعلق دارد که ۳۷ درصد حجم تولید شهرستان را شامل می شود.

,

وی بیان کرد: از این میزان خرید در تربت حیدریه ۵ تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شده که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه به مطالبات پرداختی کشاورزان اشاره کرد و افزود: پرداختی ها برای ۲ تن و ۳۵۱ کیلو گرم در تاریخ اول آدرماه ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به میزان ۵۰ درصد این حجم برای کشاورزان واریز شده است.

,

وی اظهار کرد: در تاریخ ۲۰ دیماه برای ۴ تن و ۱۶۲ کیلو گرم مبلغ ۴۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات زعفرانکاران که میزان ۵ تن و ۱۲۲ کیلو گرم به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان می باشد طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز و فردا ۲۵ درصد آن به حساب زعفرانکاران واریز می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه