اخبار داغ

مردم در آستانه انتخابات مجلس بخوانند؛

دستگاه‌های نظارتی مراقب کیف‌های انگلیسی و غربی نامزدهای انتخاباتی باشند

دستگاه‌های نظارتی مراقب کیف‌های انگلیسی و غربی نامزدهای انتخاباتی باشند
دستگاه نظارتی سفره‌های رنگین نامزدهای انتخاباتی و افرادی که در کنار آنها قرار می‌گیرند را مورد بررسی قرار داده و کیف‌های انگلیسی را از دست آقایان شناسایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس پس از انقلاب در زمینه قانونگذاری، نظارت، پاسخ‌گویی، انتخاب اعضای کمیسیون ها و حتی انتخاب رئیس مجلس بود، از نظر استراتژی می توان گفت این مجلس ماحصل رای خامی بود که ملت بر اساس گفتمان و حرف های نامزدهای انتخاباتی در 4 سال قبل داده بودند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
مردم به وضوح مشاهده کردند مجلس دهم چقدر در برابر دولت خضوع داشت و با مفسدین اقتصادی کشور همراه شدند، به گونه ای که شورای نگهبان با خدمتی که بهمن ماه سال جاری به مردم کرد نشان داد حتی مجلس فاسدی داشتیم، زمانی که به راس مجلس تا فرعیات نگاه می کنیم می توان فساد را در این مجلس مشاهده کرد. 
,
 
,
بازداشت شخص دوم قوه قضائیه و رابطه هایی که با برخی اعضای مجلس داشت، پرونده های ایران خودرو، بورس و برخی بانک ها، پرونده های پروژه اقتصادی با پیمانکاران بزرگ، پرونده هایی که در سازمان برنامه و بودجه با برخی دستگاه های اجرایی پیدا شد و ... نشان داد مجلس دهم یک مجلس با فساد اقتصادی بود. 
,
 
,
البته در مجلس نماینده هایی هم بودند که به حق برای مردم کار کردند اما ماحصل عملکرد مجلس دهم چیزی بود که مردم آثار آن را امروز به صورت ملموس در زندگی شان احساس می کنند، مجلس دهم در آخرین ماه های فعالیت خود طرح شفافیت مالی را برای نامزدهای انتخاباتی تصویب کرده است که 2 سوال را در ذهن عموم به وجود می آورد. 
,
 
,
سوال اول اینکه آیا نمایندگانی که امروز مجدد کاندیدا شده اند حاضر هستند منابع مالی خود را به صورت رسمی و کلاسیک از طریق دستگاه های دولتی اعلام کنند و این مسئله مورد تائید قرار گیرد؟ یا اینکه درصدد هستند بدانند رقبای آنها از چه منابعی پول می گیرند تا با آنها مبارزه کنند؟ چرا که بسیاری از نمایندگان کنونی از نظر منابع غنی خواهند بود.
,
 
,
مردم باید بدانند نماینده با درآمد نجومی به درد مجلس نمی خورد
, مردم باید بدانند نماینده با درآمد نجومی به درد مجلس نمی خورد,
 
,
حسن محبتی دکتری علوم سیاسی درباره شفافیت مالی در انتخابات در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "مردم باید بدانند نماینده ای که در وزارت نفت جز حقوق های نجومی بود، چند عنوان داشت و از آن هم دفاع می کرد، نماینده ای که عضو هیئت علمی دانشگاه بود اما با بررسی حقوق وی متوجه شدند معادل یک حقوق بگیر نجومی حقوق دریافت می کرد یا نماینده ای که تمام منصوبین وی رد صلاحیت شدند به درد مجلس آتی نمی خورند.
, تیتریک,
 
,
زمانی که برادر یک نماینده معاون استاندار شود، خواهر یک نماینده رئیس اداره گمرک باشد و دختر یک نماینده در جایی مشغول به کار باشد، همین نماینده ای که مجددا کاندیدا شده است نیازی ندارد خودش مستقیما از جایی پول دریافت کند بلکه به روش های مختلف وجوه انتخاباتی به حساب وی واریز می شود. 
,
 
,
باید دید شفافیت مالی، دغدغه نمایندگان برای اقبای انتخاباتی شان بود تا آنها را از معرکه حذف کنند یا اینکه واقعا می خواستند اصولی را در کشور حاکم کنند که البته مورد دوم بعید به نظر می رسد چرا که آیت الله جنتی علنا در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری هم اعلام کردند که نمایندگان فاسد بودند. 
,
 
,
اگر واقعا نمایندگانی که فاسد بوده اند مرتکب هیچ عملی نشده اند از مراجع قضایی درخواست شکایت کنند، به جز افراد معدودی در مجلس که سالم کار کردند به جرات می توان گفت حتی برخی نمایندگان فاسد توانستند از فیلترها رد شده و مجددا تائید صلاحیت بگیرند حتی کسانی که مدارس غیر انتفاعی در شمال تهران دارند و رانت های غیر مستقیم گرفته اند.
,
 
,
چرا کسی به افرادی که در دوره قبل نبوده اند اما در حال حاضر برای مجلس آتی یکه تازی می کنند و نامه به روسا می نویسند توجه نمی کند؟ آنها هم روزی در انگلیس بوده و فرزندانشان بورسیه شده است، آیا نمایندگانی که سابقه قانونگذاری دارند حاضر هستند اعلام کنند با چه پول و بورسیه ای یا چه تعهدی، کجا تحصیل کرده اند؟ 
,
 
,
خودرو میلیاردی با حقوق 9 میلیون تومانی نماینده همخوانی ندارد
, خودرو میلیاردی با حقوق 9 میلیون تومانی نماینده همخوانی ندارد ,
 
,
می توان باور کرد نماینده ای که روزی مستاجر بود امروز در بالاترین نقطه تهران یک ساختمان 50 میلیارد تومانی دارد، این پول را از حقوق مجلس به دست آورده است؟ ماکسیمم حقوق یک نماینده مجلس بر اساس اعلام رسمی معاونت توسعه منابع انسانی مجلس بین 8 الی 9 میلیون تومان بود و حتی اگر در 4 سال ضرب شود، حقوق یک نماینده زیر یک میلیارد تومان است. 
,
 
,
چگونه همان نماینده امروز خودرویی 3 الی 4 میلیارد تومانی دارد؟ آقا زاده های این نماینده ها چرا در شرکت ها سهام دارند؟ تصویب شفافیت مالی در شرایط کنونی می تواند روشی برای تخریب نامزدها توسط همدیگر باشد! مجلس دهم باعث شرمندگی مردم شد و واقعا خانه ملت نبود چرا که در مسئله برجام نیز نظارت نکرد تا معیشت مردم امروز به خطر نیفتد. 
,
 
,
در هر سفر وزیر امور خارجه دو نماینده وی را همراهی می کنند، چرا این نماینده ها فسادها را ارائه نکردند و ملت را تحت فشار قرار دادند؟ طرح شفافیت مالی در ظاهر قانون خوبی است و بر این اساس در کشور انگلیس اگر کسی نامزد انتخاباتی شود باید پولی را به حساب دولت بریزد تا اگر رای نیاورد پول به حساب دولت برود یا رجل سیاسی این شخص را تائید کنند اما این مسئله در داخل کشور کمرنگ است. 
,
 
,
نماینده فاسدی که به جای مشکلات حوزه انتخابیه اش به گمرک مراجعه می کند تا مسئله گمرک یک وارد کننده را حل کند مسلما به فکر مردم نیست و برای تامین جیب خودش این اقدام را انجام می دهد، ای کاش تعداد مکاتبات نمایندگان مجلس با دستگاه های اجرایی معلوم می شد تا مردم بدانند آنها در چه زمینه هایی فعالیت دارند. 
,
 
,
دستگاه های نظارتی مراقب کیف های انگلیسی و غربی نامزدهای انتخاباتی باشند
, دستگاه های نظارتی مراقب کیف های انگلیسی و غربی نامزدهای انتخاباتی باشند ,
 
,
مردم نمی دانند نمایندگان چقدر منابع مالی دارند و از طرفی شفافیت مالی و علمی نامزدهای انتخاباتی برای آنها حائز اهمیت است، باید القاب دکتر و مهندسی که مقابل نام افراد می آید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از شرایط احراز نامزدها باید بررسی همین القاب باشد، نامزدی که مدرک دکتری ندارد و خود را دکتر معرفی می کند با این رفتار نشان می دهد از همین ابتدای راه به مردم دروغ می گوید. 
,
 
,
دستگاه های نظارتی و اجرایی باید فرمی را به نامزدهای انتخاباتی ارائه دهند تا منابع خود را رسمی به مردم اعلام کنند و اگر خلاف این رویه ثابت شد حتی اگر نماینده متخب شود این شخص را کنار بگذارد، صندوق انتخابات باید صندوق آرای مردم باشد نه صندوق پول هایی که نامزدهای انتخاباتی هزینه کرده اند. 
,
 
,
دستگاه نظارتی سفره های رنگین نامزدهای انتخاباتی و افرادی که در کنار آنها قرار می گیرند را مورد بررسی قرار داده و کیف های انگلیسی را از دست آقایان شناسایی کنند، بسیاری از نامزدهای انتخاباتی کیف های انگلیسی و غربی در دست دارند و زمانی که وارد مجلس می شوند مردم متوجه این موضوع می شوند در حالی که ناظران باید پیش از ورود به مجلس رفتار آنها را رصد کنند. 
,
 
,
افرادی که امروز برای نامزدهای انتخاباتی میلیاردی هزینه می کنند قمارباز سیاسی هستند و نباید از آنها غافل شد، کدام شخصی حاضر است از جیب برای یک نامزد هزینه کند تا پس از انتخاب شدن برای مردم کار کند؟ اگر قانون شفافیت مالی واقعا اجرایی شود معجزه می کند اما اگر بهانه ای برای حذف بسیاری از رقبا شود متاسفانه یک سم انتخاباتی است و نباید به آن خوشبین بود".  
 
انتهای پیام/
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه