اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

بی‌غیرتی سران برخی کشورها باعث شد معامله قرن مطرح شود

بی‌غیرتی سران برخی کشورها باعث شد معامله قرن مطرح شود
حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه طرح معامله قرن در پی بی‌تفاوتی دنیای اسلام مطرح‌ شده است، گفت: اگر دنیای اسلام بی‌تفاوت نبود مطمئناً جرئت نمی‌کردند حتی اسم معامله قرن را مطرح کنند، سران بی‌غیرت برخی از کشورها باعث شدند این بحث مطرح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام پرهیزگار، کارشناس مسائل مذهبی در مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع خلیل‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یکی از شیفتگان مکتب امام راحل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه دشمن داخلی و خارجی به‌وسیله قدرت نرم و نفوذ امکان راه‌یابی به دستگاه‌های مختلف دارد و اینجاست که بصیرت لازم است، خاطرنشان کرد: افرادی که بصیر و دشمن‌شناس باشند می‌توانند دشمنان داخلی و خارجی را بشناسند و باعث می‌شوند که دشمن نتواند اثرگذاری داشته باشد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه دشمن به‌وسیله اعتقادات نفوذ می‌کند، تصریح کرد: امروز نفوذ و شبهه در افکار وجود دارد و فرقه سازی‌ها و مذهب سازی‌هایی که صورت می‌گیرد برای نفوذ در افکار و اعتقادات است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر امسال حاج قاسم نبودند مطمئناً امروز باید با داعش در مرزها و شاید داخل کشور می‌جنگیدیم، اذعان کرد: افرادی که روز خود را آغاز کند اما نسبت به مسائل اسلامی و جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست.

,

پرهیزگار با بیان اینکه افرادی در برخی از جوامع اسلامی حکم‌فرمایی می‌کنند و امور را به دست گرفته‌اند که لیاقت و شایستگی لازم را ندارند، عنوان کرد: ایثار و اخلاص سردار سلیمانی باعث شد که افراد زیادی بعد از شهادت این شهید داغدار شوند.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: خط و تفکر شهدا در جامعه باید گسترش پیدا کند و اگر این گسترش نباشد قطعاً دشمن با توجه به وجود فضای باز مجازی که هیچ فیلتر و نظارتی ندارد، تفکرات خود را در جامعه به‌خصوص نسل جوان قرار می‌دهد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امروز همه وظیفه‌داریم تفکر اسلامی را گسترش دهیم اگر قرار به یاری امام زمان (عج) داریم، بیان کرد: اگر برای فرهنگ و دین فرزندان خود هزینه نکنیم مطمئناً دشمن از آن‌طرف مرزها هزینه می‌کند.

,

وی با بیان اینکه افرادی را باید به مجلس بفرستیم که پایه‌گذار یک تفکر فرهنگی و اجتماعی بر مبنای اسلام باشند و بتوانند اسلام را پیاده کنند، تأکید کرد: حواسمان باشد که چه فردی را به چه شاخص‌هایی به مجلس می‌فرستیم.

,

حجت‌الاسلام پرهیزگار با اشاره به اینکه اگر برای مسائل دینی و فرهنگی هزینه نکنیم مطمئناً هزینه‌ای که برای آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت چند برابر خواهد بود، ابراز کرد: اگر در طی دولت‌های مختلف تا امروز برای مسائل دینی و فرهنگی آن‌طور که باید هزینه می‌شد، امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه نداشتیم.

,

وی با تأکید بر اینکه طرح معامله قرن در پی بی‌تفاوتی دنیای اسلام مطرح‌شده است، افزود: اگر دنیای اسلامی بی‌تفاوت نبود مطمئناً جرئت نمی‌کردند حتی اسم معامله قرن را مطرح کنند، سران بی‌غیرت برخی از کشورها باعث شدند این بحث مطرح شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه