اخبار داغ

پیش بینی هواشناسی درباره گیلان درست از آب درآمد!

پیش بینی هواشناسی درباره گیلان درست از آب درآمد!
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این سازمان از 5 روز قبل از بارش شدید برف در استان گیلا ن در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های مختلف درباره بارش شدید برف، کولاک، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و وزش باد شدید در این استان هشدار داده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این سازمان از 5 روز قبل از بارش شدید برف در استان گیلا ن در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های مختلف درباره بارش شدید برف، کولاک، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و وزش باد شدید در این استان هشدار داده بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگویی در مورد گزارش برف بهمن‌ماه در استان گیلان و همچنین هشدارهای این سازمان در مورد بارش برف در این استان اظهار داشت: هشدار در بالاترین سطح (اخطاریه) توسط سازمان هواشناسی کشور از پنج روز قبل از وقوع برف گیلان صادر شد و در روزهای بعد تأیید و بهبود یافت.

وی افزود: در رویکرد جدید سازمان هواشناسی طی 2 ماه گذشته مقادیر بارش محتمل که پیش‌بینی می‌شود، در اخطاریه‌ها ذکر می‌شود که مورد اقبال هم‌وطنان و مسئولان قرار گرفته است. مقادیر ذکر شده در اخطاریه‌های صادره به واقعیت اتفاق افتاده بسیار نزدیک بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح هشدارهای سازمان هواشناسی در مورد برف گیلان، گفت: در تاریخ 16 بهمن 98 و پنج روز قبل از وقوع برف گیلان بارش برف و کاهش ناگهانی دما بین 10 تا 15درجه به عنوان نوع مخاطره اعلام و اثر مخاطره لغزندگی‌ جاده‌ها، کولاک برف، مه‌آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی اعلام شد.

ضیائیان ادامه داد: روز 17 بهمن‌ماه 98 یعنی چهار روز قبل  از برف اخیر گیلان در اخطاریه به بارش برف، مه‌آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان اشاره  و اعلام شد که روزهای یکشنبه و دوشنبه برابر با 21 و 22 بهمن‌ماه در گیلان 20 تا 40 سانتی‌متر برف روز یکشنبه و در روز دوشنبه در گیلان و مازندران بین 100 تا 130 سانتی‌متر برف خواهیم داشت و در این اخطاریه نیز اعلام شد اثر مخاطره یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با مه‌آلودگی، کاهش دید و کولاک برف و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی اثر این مخاطره است.

همچنین در اطلاعیه‌های 17 بهمن‌ماه، 19 بهمن‌ماه و اخطاریه 19 بهمن‌ماه بر بارندگی، کاهش دما، بارش برف، احتمال آبگرفتگی، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، کولاک برف و آبگرفتگی معابر عمومی تأکید و توصیه شد احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

وی افزود: در اخطاریه هواشناسی 19 بهمن‌‌ماه (روز قبل از برف سنگین گیلان) بر تشدید فعالیت سامانه بارشی تأکید و نوع مخاطره بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان در مناطق مرتفع استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اعلام شد.

ضیائیان گفت: همچنین در همان اخطاریه 19 بهمن‌ماه اعلام شد که روز دوشنبه در شهرهای گیلان 30 تا 70سانتی‌متر بارش برف و در ارتفاعات تا 110 سانتی‌متر بارش برف خواهیم داشت و اثر مخاطره یخبندان، لغزندگی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، کولاک برف و کاهش دید و همچنین مسدود شدن محورهای روستایی استان اعلام شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در اخطاریه روز 19 بهمن‌ماه تخمین بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان به طور متوسط 100 سانتی‌متر و حتی در برخی نقاط بیش از آن تأکید شد. همچنین در اطلاعیه 21 بهمن‌‌ماه بر ادامه فعالیت سامانه بارشی تأکید و نوع مخاطره بارش برف در استان‌های درگیر به ویژه اردبیل و گیلان و کاهش دما تا 15 درجه اعلام شد.

وی بیان کرد:‌ همچنین در اخطاریه روز 21 بهمن‌ماه بر تشدید فعالیت سامانه بارشی تأکید و اشاره شد که وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما اثر این مخاطره است. همچنین اعلام شد روز دوشنبه 22 بهمن‌ماه در شهرهای گیلان تا 70 سانتی‌متر بارش  برف خواهیم داشت که در ارتفاعات این رقم به 110 سانتی‌متر می‌رسد.

ضیائیان در همین اخطاریه اعلام شد که اثر این مخاطره یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با کولاک برف، کاهش دید و مسدود شدن برخی راههای روستایی است.

ضیائیان گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حداکثر بارش برف در گیلان بین 100 تا 130 سانتی‌متر از پنج روز قبل پیش‌بینی شد که بارش رخ داده در رودسر 100 سانتی‌متر، ماسوله 100 سانتی‌متر و رشت ایستگاه کشاورزی 102 سانتی‌متر بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه