اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه:

شرکت در انتخابات امنیت‌ساز و تهدیدزدا است/ عرصه مدیریتی کشور نیاز به تحول دارد

شرکت در انتخابات امنیت‌ساز و تهدیدزدا است/ عرصه مدیریتی کشور نیاز به تحول دارد
اکبر غفوری حضور در انتخابات را یک امر ملی عنوان کرد و افزود: بدیهی است که شرکت در انتخابات امنیت‌ساز و تهدیدزدا است لذا فارغ از اعتقادات دینی، بحث منافع ملی و علاقه به کشور اقتضا می‌کند که در انتخابات شرکت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اکبر غفوری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نزدیک بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف شرعی ملی و عقلی است؛ امام خمینی می‌فرمایند همچنان که نماز می‌خوانید باید در انتخابات هم شرکت کنید و در واقع ایشان شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی همچنین حضور در انتخابات را یک امر ملی عنوان کرد و افزود: بدیهی است که شرکت در انتخابات امنیت‌ساز و تهدیدزدا است لذا فارغ از اعتقادات دینی، بحث منافع ملی و علاقه به کشور اقتضا می‌کند که در انتخابات شرکت کنیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار داشت: حضور در انتخابات یک امر عقلی نیز هست چرا که عقل می‌گوید اگر فرصتی و شرایطی برای انسان فراهم شد که بتواند به واسطه آن آراء خود را مطرح کند باید از آن فرصت استفاده کند و تردیدی نیست که هر یک رأی در انتخاب افراد تعیین‌کننده است.

,

غفوری با اشاره به جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، عنوان کرد: انتخابات مظهر اقتدار و آبروی نظام و مظهر اراده ملی و نماد مردم‌سالاری دینی است و همچون خونی است که در رگ کشور تزریق می‌شود و باعث حیات مجدد نظام می‌شود.

,

وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات، یادآور شد: سابقه 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد که هر زمان که ما شاهد مشارکت گسترده و حضور پرشور و پرنشاط پای صندوق‌های رأی بوده‌ایم توطئه‌ها خنثی می‌شد و کشور را برای مدتی بیمه می‌کرد.

,

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: انتخابات بستری برای چرخش نخبگان و جابجایی قدرت است و اگر انتخابات نبود همیشه ما با انحصار سیاسی قدرت مواجه بودیم و قدرت فقط دست چند  نفر بود اما به واسطه انتخابات است که در دوره‌های مختلف افراد و جریان‌های سیاسی با سلیقه‌های مختلف و بسیار متفاوت روی کار آمده‌اند.

,

غفوری به شرایط حاکم بر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم و ناکارآمدی‌هایی که وجود دارد ما نیاز به تحول در عرصه مدیریتی کشور داریم و در مجلس شورای اسلامی که در آستانه برگزاری انتخابات آن هستیم می‌طلبد که نمایندگان انقلابی و مردمی روی کار بیایند و کسانی انتخاب شوند که مطالبات اصلی مردم برای آن‌ها موضوعیت داشته باشد.

,

وی تأکید کرد: باید مباحث حاشیه‌ای و مسائل سیاسی و جناح‌بازی کنار گذاشته شود و دغدغه‌های نمایندگان، مسائل مربوط به مردم و آرمان‌های انقلاب باشد.

,

غفوری گفت: حضرت امام می‌فرمایند ما نیاز به مجلسی داریم که نمایندگان آن مدرس‌گونه عمل کنند و مدرس واجد ویژگی‌هایی چون شجاعت، شهامت، ساده‌زیستی و استقلال‌طلبی بود و نسبت به امور واقعی مردم و استقلال کشور حساسیت داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه