اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان اردویی سرزمین نور:

هنر و رسانه ابزار جنگ نرم/ بیش از ۱۰۰۰ اثر به اولین جشنواره ره آورد سرزمین نور لرستان ارسال شد

هنر و رسانه ابزار جنگ نرم/ بیش از ۱۰۰۰ اثر به اولین جشنواره ره آورد سرزمین نور لرستان ارسال شد
معاون فرهنگی سازمان اردویی سرزمین نور هنر و رسانه را ابزار جنگ نرم دانست و گفت: بیش از 1000 اثر به اولین جشنواره ره آورد سرزمین نور لرستان ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک علی رضایی ظهر امروز در سومین همایش تجلی اخلاص (تجلیل ازدست اندرکاران راهیان نور) و نخستین جشنواره ره آورد سرزمین نور که درسالن همایش حوزه هنری استان لرستان برگزار شد با بیان اینکه  از دیر باز مفاهیمی همچون شهید، شهادت، ایثار، ایثارگری و جهاد در موضوعات مختلف بین علما، فلاسفه مورد بحث بوده است اظهار داشت: مفهوم شهید و شهادت در جوامع مختلف به صورت موتور محرکه برای پیشرفت و تعالی مورد استفاده قرار گرفته است در همین راستا با آغاز مبارزات امام  راحل با رژیم طاغوت  از سال  ۴۲در جامعه ایران  مفهوم دیگری پیدا کرد که تبلور آن را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به صورت مشهود مشاهده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

وی افزود: از همان اوایل جنگ تحمیلی گروههایی برای به تصویر کشیدن رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس و شهدا به صحنه  آمدند که سرآمد آنها گروه روایت فتح  به مدیریت شهید  آوینی بود.

,

معاون فرهنگی سازمان اردویی و دبیر جشنواره  ملی ره آورد سرزمین نور عنوان کرد: با آغاز دهه ۷۰ و پس از جنگ تحمیلی، دشمن که از جنگ تحمیلی و جنگ سخت نتیجه ای نگرفته بود جنگ نرم را شروع کرد برهمین اساس در آغاز دهه ۷۰مقام معظم رهبری موضوع شبیخون فرهنگی را مطرح کردند ولی متاسفانه دولت وقت به این فرمایش رهبری توجه نکرد و به جایی رسیدیم که در اوایل دهه ۸۰ این شبیخون فرهنگی گستره بیشتری را پیدا کرد و مقام معظم رهبری موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کردند.

,

وی با بیان اینکه هر جنگی ابزار خاص خود را دارد بیان کرد:  ابزار جنگ نرم  هنر و رسانه است، برای به تصویر کشیدن رشادت های شهدا و ایثارگران از همان  دوران جنگ گروههای مختلف هنری و فرهنگی وارد عرصه شدند و از اواخر دهه ۷۰ فناوری راهیان نور به صورت منسجم آغاز شده است.

,

 رضایی گفت: فناوری راهیان نور برای استخراج گنج عظیم دفاع مقدس بود، یکی از کارهایی که  برای استخراج این گنج عظیم مورد استفاده قرار گرفت استفاده از ابزار هنر و رسانه بود تا جایی که مقام معظم رهبری بهترین راه تبلیغ فرهنگ ایثار، ایثارگری و شهادت را استفاده از زبان هنر می دانند.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جاهای مختلفی اشاره کرده اند که ابزارهای هنری بی شک رسا ترین و کاری ترین ابزاز ابلاغ و تبلیغ پیام است در همین راستا مهمترین پیامی که با آن روبرو هستیم پیام شهدا هستند.

,

معاون فرهنگی سازمان اردویی و دبیر جشنواره  ملی ره آورد سرزمین نور  خاطر نشان کرد: از سال ۷۷و همزمان با آغاز اردوهای راهیان نور جشنواره  ملی ره آورد سرزمین نور در کشور آغاز شد و در حال حاضر حدود ۲۲سال  از آغاز این جشنواره می گذرد که ۱۶ دوره آن را در سالهای گذشته اجرا شده است.

,

وی اظهار داشت: سال گذشته در شانزدهمین دوره  جشنواره  که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد ۳۶هزار و  ۲۰۰اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال و امسال نیز با افزایش بیش از سه برابری آثار  از سراسر کشور و عرصه بین المللی با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس مواجه  شدیم.

,

رضایی افزود: موضوع برگزاری جشنواره های استانی یکی از برنامه های در دست اقدام  جشنواره ملی  ره آورد سرزمین نور بود  که امسال در اکثر استان های  کشور و استان لرستان  این جشنواره در حال برگزاری است.

,

معاون فرهنگی سازمان اردویی و دبیر جشنواره  ملی ره آورد سرزمین نور عنوان کرد: بیش از هزار اثر به اولین جشنواره ره آورد سرزمین نور استان لرستان ارسال شده است که از امروز از برگزیدگان این آثار تقدیر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه