اخبار داغ

در گفتگوی دانا با جبار آذین بررسی شد؛

کارنامه نامدیران سینما؛ از ایوبی تا انتظامی!

کارنامه نامدیران سینما؛ از ایوبی تا انتظامی!
منتقد سینما و تلویزیون گفت: مدیران سینمایی چون اعتقادی به فجر نداشتند، با انواع ترفند ها کوشیدند نام فجر را از سینما جدا کنند و حتی تا مرحله حذف نام فجر از جشنپاره جلو رفتند، اما چون با واکنش های تند هنرمندان و منتقدهای مستقل روبرو شدند، موفق به اقدام فجر ستیز خود نشدند.
[

جبار آذین منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در خصوص سیاست های سازمان سینمایی و همچنین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: با تغییرات سیاسی و تعویض دولت، گروهی مدیریت جامعه را به عهده گرفتند که فرهنگ در دغدغه هایشان جای نداشت و در اوج ندانم کاری و ناکارآمدی فرهنگی، اداره فرهنگ، هنر و سینما را به کسانی سپردند که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ نداشتند و خاستگاه و تعلقاتشان سیاست، تجارت و جناح بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: آنها برای آن که قدرت و نفوذ و بودجه فرهنگ را از کف ندهند و نشان دهند در حوزه مدیریت فرهنگی ناتوان نیستند، اقدام به خرید افرادی کردند که از دور و نزدیک دستی در سینما داشتند، لیکن از بدترین ها بودند، چرا که درسینما منافع داشتند و دیدگاه سوداگرانه خود رابه نامدیران تزریق کردند.

,

این منتقد سینما اظهار داشت: ناتوانی نامدیران و انتخاب مشاوران تجاری به جای فرهنگی و سرگردانی آنها در میان انبوه مسائل و مشکلات سینما، به واکنش و مقاومت سینماگران بویژه حرفه ای ها به عملکردهای نادرست آنها انجامید. نامدیران که خود را در پاسخگویی، ضعیف دیدند با مشورت نامشاوران، تصمیم به حذف کاربلدان و حرفه ای های سینما از راه های بی اعتنایی، حمایت نکردن و بیکار و منزوی کردن سینماگران شاخص گرفتند.

,

وی اذعان داشت: آنها برای اجرایی شدن نقشه و سیاست خود، باعلم کردن قشری از جوانان هوادارشان در سینما و پشتیبانی همه جانبه و هدایت آنها در مسیر اهداف خود، جوانان را رو در روی پیشکسوتان قرار دادند. استفاده از قالب انحرافی گروه هنر و تجربه در همین راستا برنامه ریزی و جهت دهی شد.

,

آذین در ادامه بیان کرد: نامدیران در ادامه، برای تثبیت سکان‌داری بر سینما و فرهنگ، باگردآوری و کمک مالی و حمایت مقامی، مافیا را برای تهدید و تخریب و سرکوب سینماگران معترض و مخالف و مستقل ایجاد کردند. نامدیران برای ناامیدی و از رده خارج کردن حرفه ای ها باتخریب و دوپاره کردن جشنواره معتبر و آبرومند فیلم فجربه دو جشنپاره و محفل و دکان سوداگری و واگذاری میدان به عوامل و کف زن‌های خود گام دیگر برداشتند و با پول و امکانات به خرید گروهی از رسانه ها و منتقدان پرداختند.

,

وی عنوان کرد: آنها چون اعتقادی به فجر نداشتند، با انواع ترفندها کوشیدند نام فجر را از سینما جدا کنند و حتی تا مرحله حذف نام فجر از جشنپاره جلو رفتند، اما چون با واکنش های تند هنرمندان و منتقدهای مستقل روبرو شدند، موفق به اقدام فجر ستیز خود نشدند.

,

جبار آذین در پایان گفت: انزوای هنرمندان سلامت اندیش و مستقل، منجر به رشد نوچه ها و عوامل خودی و رونق نازل و بازاری سازی و پروبال گرفتن ابتذال‌گرا ها در سینما شد. نامدیران اشتباهی که ازسفره مردم، میلیاردر شده و سینماگران را مقروض و سینما را از معنا و محتوا تهی کرده بودند، بازمینه سازی ورود رفقای خود، بساط پولشویی را در سینما پهن کردند که عوارض حضور و فعالیت آنها را می بینیم و خواهیم دید. افتضاح برگزاری جشنپاره بودجه برباد ده ضد فجر اخیر، کارنامه آلوده آنها را کامل کرد. شما به این اشتباهی ها و کارنامه پرغلط آن ها چه نمره ای می دهید؟

,

انتهای پیام/رستمیان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه