اخبار داغ

استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا؛

ریاست جمهوری در آمریکا خریدنی است!/ جلب حمایت افراد مؤثر در انتخابات با پول فراوان

ریاست جمهوری در آمریکا خریدنی است!/ جلب حمایت افراد مؤثر در انتخابات با پول فراوان
مشکل در ثروت و قدرت نهفته است و کسانی که ثروت زیادی دارند از آن برای به دست آوردن قدرت فراوان استفاده می‌کنند. اینگونه است که الیگارشی، دموکراسی را نابود می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا از نابودی دموکراسی در آمریکا و سلطه الیگارشی بر سیاست های کشور می نویسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
"رابرت ریچ" معتقد است که به اندازه کافی بد است که یک ظالم در حال نابود کردن دموکراسی آمریکایی است. اکنون یک الیگارشی سعی در خریدن ریاست جمهوری دارد.
, رابرت ریچ,

ارزش خالص "مایکل بلومبرگ" بالغ بر 60 میلیارد دلار است. بازگشت سالانه این 60 میلیارد دلار، حداقل 2 میلیارد دلار است که به گفته بلومبرگ صرف خرید بالاترین مقام در کره زمین می شود.

,
 
,
, ,

 

,

من نمی گویم که ثروت زیاد باید منجر به رد صلاحیت شما از جایگاه ریاست جمهوری شود. آمریکا رؤسای جمهوری توانمند و قابلی که بسیار ثروتمند بودند داشته است.

,

مشکل در ثروت و قدرت نهفته است. کسانی که ثروت زیادی دارند از آن برای به دست آوردن قدرت فراوان استفاده می کنند. اینگونه است که الیگارشی، دموکراسی را نابود می کند.

,

بلومبرگ تاکنون بیش از 380 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده است. این مبلغ بیشتر از تبلیغات هیلاری کلینتون در کل دوره ریاست جمهوری وی است. این مبلغ چندین برابر مبلغی است که کاندیداهای دموکرات از جمله "تام استایِر" هزینه کرده اند.

,

بلومبرگ با تشویق نتیجه ناخوشایند از سوی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آیووا و نیوهمپشایر هزینه تبلیغات تلویزیونی خود در هر بازاری که اکنون در آن تبلیغ می کند را دو برابر کرده و کارمندان حوزه انتخاباتی خود را به بیش از 2000 نفر گسترش می دهد.

,

این تنها راه نیست که او از میلیاردها دلار خود برای انتخابات استفاده می کند. او از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان و شهرداران دموکرات که در طول مبارزات انتخاباتی از ثروت وی نفع می برند، تأیید شده است. او همچنین به منظور ترویج کمپین انتخاباتی خود به افراد مؤثر در رسانه های اجتماعی پول می دهد.

,

کارمندان وی 3 برابر بیشتر از کارکنان ترامپ و 5 برابر بیشتر از پرسنل جو بایدن هستند. او از ثروت خود برای جلب کارکنان و دور کردن آنها از سایر کمپین ها استفاده می کند.

,

در همین اثنا، کمیته ملی دموکرات با کنار گذاشتن آستانه اهدا کننده مالیِ فردی، بلومبرگ را احتمالا به این دلیل که خودش تأمین کننده مالی است وارد مرحله مناظره می کند.

,

نامزدهای دموکرات برای شرکت در مناظره 19 فوریه در لاس وگاس باید در 4 رأی گیری ملی حداقل 10 درصد حمایت خود را نشان دهند. تبلیغات سراسری بلومبرگ این امر را اجتناب ناپذیر می کند. وی اخیرا در نظرسنجی انجام شده بعد از سندرز و بایدن در رده سوم قرار گرفت. او در بسیاری از ایالت های بزرگ در رتبه چهارم قرار دارد.

,

بلومبرگ، ایده های سیاسی جذابی درباره کنترل سلاح، محیط زیست و مالیات تصاعدی تر دارد.

,

اما او همچنین یک قهرمان وال استریت است. او در سال 2008 در پی افت سهام استریت با اصلاحات مبارزه کرد. ثروت شخصی او به اندازه ترامپ غیر شفاف و مبهم است.

,

او طی 10 سال حضور به عنوان شهردار نیویورک از افشای مالیات های فدرال خود امتناع ورزید. وی هنوز حتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، تاریخی برای انتشار آنها تعیین نکرده است.

,

او به دلیل اینکه کمک های اهدایی فردی نگرفته، در صحنه مناظره حضور نیافته و کل مبارزات انتخاباتی خود را بر تبلیغات تلویزیونی پایه گذاری می کند.

,

بلومبرگ در دوره ای که شهردار بود به خاطر سابقه نفرت انگیز خود در نژادپرستی و عدالت کیفری در مقام پاسخگویی قرار نگرفت.

,

به یاد داشته باشید که او در تلاش است تا ریاست جمهوری را بخرد.

,

کلمه "الیگارشی" از کلمه یونانی " oligarkhes" به معنای "حکومت گروه اندک" گرفته شده است. این کلمه به دولتی که توسط چند فرد بسیار ثروتمند اداره می شود، اشاره دارد.

,

از سال 1980 تاکنون، سهام دارایی آمریکا متعلق به 400 نفر از ثروتمندترین آمریکایی ها 4 برابر شده، در حالی که سهام متعلق به قشر پایین جامعه کاهش یافته است.

,

مایکل بلومبرگ هشتمین ثروتمند آمریکا است. پول هنگفتی به ناچار سیاست را فرا می گیرد و به همین دلیل تعداد معدودی از افراد ثروتمند مانند بلومبرگ نفوذ بیشتری نسبت به هر گروه قابل مقایسه دیگر دارند.

,

قدرت برخلاف درآمد یا ثروت، یک بازی با مجموعِ صفر است. هر چه (قدرت) بالاتر باشد، در جای دیگر کمتر است. چنانچه قدرت و ثروت به اوج خود رسیده باشند، باقی افراد قدرت ندارند. امروزه شکاف بزرگی بین جناح چپ و راست نیست. این شکاف بین دموکراسی و الیگارشی وجود دارد.

,

بلومبرگ بخش بی چون و چرای الیگارشی است.

,

تنها راهی که می توانیم از شر یک ظالم اجتماعی به نام ترامپ خلاص شویم، تن دادن به یک الیگارشی به نام بلومبرگ است.

,

ما مجبور به انتخاب الیگارشی هستیم. زیرا الیگارشی بهتر از ستمگری و استبداد است. اما هیچ یک از آنها به اندازه دموکراسی خوب نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه