اخبار داغ

یادداشت؛

قانون «شفافیت تامین مالی» و منع ورود پولهای کثیف به انتخابات!

قانون «شفافیت تامین مالی» و منع ورود پولهای کثیف به انتخابات!
قانون شفافیت تامین مالی فعالیت های انتخاباتی که ششم بهمن ماه تصویب شد و برای اجرا در این دوره انتخابات پیش رو که روز شمار زمان برگزاری آن به شمارش افتاده است نامزدهای انتخاباتی تا چه حد در جریان آن بوده و به آن اعتقاد دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، آیا اصلا نامزدها به آن اعتنا خواهند کرد؟ در دوره های قبلتر کسانی با انتقال مبالغی هنگفت به نامزدهای انتخاباتی هزینه های تبلیغ کاندیدهای انتخاباتی را را به عهده می گرفتند و در صندلی مجلس آنها سهیم می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی،,

در سالهای اخیر گزارش های زیادی از این موارد نقل و انتقالات کاملا غیرقانونی وجود داشته است و هرگز هم کسی نتوانست نه آنها را ثابت کند و نه برای مجرمان مجازاتی در خور تعیین کند.

,

در این دوره از انتخابات که نمایندگان همزمان فعالیت های تبلیغی خود را برای رسیدن به صندلی مجلس آغاز کرده اند، قانون شفافیت تامین مالی کاندیدها به تائید مجلسی ها رسید.

,

هدف این قانون هم جلوگیری از ورود پولهای کثیف به انتخابات و وامدار نشدن نمایندگان مجلس است.

,

قانونی که می تواند جلوی رانت های بعدی، اختلاس، پارتی و موارد دیگری از بی قانونی را در آینده بگیرد و تخلف نمایندگان را به حداقل برساند.

,

طبق این قانون کاندیدها باید یک حساب بانکی باز کنند و مشخصات آن را به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه خود اعلام کنند.

,

نامزدها موظفند تا پیش از شروع زمان تبلیغات، فردی را به عنوان نماینده مالی خود تعیین کنند، نحوه و نوع تبلیغات نامزدها باید از طریق ستادهای انتخاباتی آنها مدیریت شود.

,

هویت پرداخت کننده و دریافت کننده کمک مالی نقدی یا غیرنقدی برای فعالیتهای انتخاباتی باید معلوم باشد، همچنین پرداخت کننده و دریافت کننده کمک مالی نقدی و یا غیرنقدی برای فعالیت های انتخاباتی باید معلوم باشد.

,

همچنین وزارت کشور حداکثر هزینه مجاز هر نامزد انتخاباتی را متناسب با حوزه انتخاباتی وی تعیین می کند.

,

استان کردستان دارای 5 حوزه انتخابیه و 6 کرسی در مجلس شورای اسلامی می باشد، که مجموعا 126 نفر مجاز به نامزدی و تبلیغ برای کسب صندیل مجلس در این استان هستند.

,

قاعدتا هزینه های گزافی هم برای تبلیغات این افراد صرف خواهد شد، که با بررسی که به عمل آمده تعداد زیادی از این آمار 126 نفره تا حدود زیادی بدون پیشینه و پشتوانه مالی قوی هستند، و این یعنی آغاز وابستگی نامزدهای که فردا نمایندگان کردستان در خانه ملت خواهند شد.

,

این وابستگی مالی نه تنها به نفع نمایندگان کردستان نیست بلکه به ضرر مردم استان هم تمام می شود و به دلیل بدهکار بودن نامزدهای که بعدها نماینده مردم این استان در مجلس هستند، فرصت های زیادی را از دست خواهیم داد و فرد بدهکار به جای اینکه در تقلا برای کسب فرصت های توسعه و پیشرفت محور بودن اقدامات و فعالیت های خود باشد، فکر تصفیه بدهی خود با دادن امتیازات آنچنانی می شود.

,

کردستان یکی از استان های کمتر برخوردار است که قاعدتا به دلیل همجواری با مرز عراق و اقلیم کردستان یکی از ناب ترین فرصت های توسعه و تجاری در غرب کشور را دارا است که چندین سال است چوب عدم امتیاز گیری و همت و تلاش نمایندگان خود در مجلس را می خورد.

,

این چوب هم به مراتب سنگین و دردناک برای استان کردستان و مردم آن تمام شده است، یعنی به دلیل عدم رای اعتمادی که نمایندگان طی چندین سال گذشته نتوانستند از مجلسیون بگیرند، ظرفیت های مغفول مرزهای کردستان و تبدیل به منطقه آزاد شدن که گامی مهم و اساسی برای رفع بیکاری جوانان خواهد بود، پنهان مانده است.

,

جا دارد از نامزدهای عزیز امروز و نمایندگان عالی قدر فردا التماس کنیم که لطفا به جای رانت و رانت بازی که قرار است برای تصویه حساب های خود انجام دهید کمی هم به فکر پرداخت رانت و رشوه به مردم خود باشید آن هم با گرفتن امتیازاتی بزرگ برای استان که در نهایت تمام مردم استان و تک تک آرای مردمی در سود و برکت آن سهیم باشند.

,

البته ناگفته نماند که هدف تیکه پرانی به شخص خاصی نیست و تمام این واژه ها به صورت کلی به کار رفته و تنها هدف رسیدن به آرمانشهر مورد قبول همه استان و مردم پاک و ساده کردستان است.

,

شاید اگر در طول این سال ها نمایندگان ملت از حداکثر نعمت ها برخوردار بودند، و بعد برای رسیدن به کرسی مجلس تلاش می کردند، بهتر می توانستند به درد و رنج مردم رسیدگی کنند و این یک امتیاز برای مردم به حساب می آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه