اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

بزرگ‌ترین ضعف مجلس دهم فدا کردن منافع ملی در مقابل منافع حزبی و سیاسی بود

بزرگ‌ترین ضعف مجلس دهم فدا کردن منافع ملی در مقابل منافع حزبی و سیاسی بود
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مسئله‌ای که در تاریخ 200 ساله اخیر به ما ضربه زده است متخصصان غربزده‌ای هستند که تعهد ملی نداشتند؛ بنابراین باید افرادی به مجلس معرفی شوند که در مرحله اول تعهد و عدل داشته باشند و در درجه بعدی تخصص داشته باشند لذا اگر انسان عاقل و متعهد و عادلی به مجلس بفرستیم منافع خود را فدای منافع ملی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با راه آرمان، اظهار کرد: قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی به دلیل نوپایی آن به منزله ساخت فندانسیون یک نظام است یعنی نظامی که می خواهد از نو بنا شود نیاز دارد که تمام زیرساختهای نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی آن در همه ابعاد عوض شود و این مسئله نیازمند حضور و استقرار نهادهای نوپا و متناسب با این نظام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: برای استقرار نظام اسلامی باید افراد پای کار و پرتلاش تری که مسلح به سلاح تعهد و تخصص باشند روی کار بیایند ولی متاسفانه در این چن دوره مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان به جای اینکه به نفع زیر بناهای کشور کار کنند در صدد به هم ریختن و اضمحلال کاشته ها و داشته های مجالس قبلی فعالیت کردند.

,

نقش موثر و کلیدی مجلس در اقتصاد کشور

, نقش موثر و کلیدی مجلس در اقتصاد کشور, نقش موثر و کلیدی مجلس در اقتصاد کشور,

شیخی تصریح کرد: در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم ولی در تمام ادوار به جز تعداد معدودی، اکثریت نمایندگان مجلس طبل همراهی با دشمن را کوبیدند و برخلاف راهبرد نظام جمهوری اسلامی قدم برداشتند.

,

وی با تاکید بر این مسئله که فندانسیون ابعاد مختلف نظام به دست قوه مقننه چیدمان می شود، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نقش موثر و کلیدی در فعالیت های اقتصادی دارد و اگر دولت ناکارآمد بوده و بر خلاف مصالح و راهبردهای ملی و قانونی قدم بر می دارد، مجلس با نقش نظارتی و کنترلی خود می تواند این دولت منحرف و خارج از ریل مصالح ملی را روی خط بیاورد و مجبور کند تا در جهت مصالح قانونی و راهبردهای قانون اساسی کشور قدم بردارد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: بنابراین با توجه به نقش مهم مجلس در فعالیت های اقتصادی باید افراد متعهد را انتخاب و روانه مجلس کنیم و این در حالی است که برخی فقط بر تخصص افراد تاکید می کنند و توجهی به تعهد و مسئولیت پذیری ان ها ندارند.

,

افراد متعهد بدون تخصص بهتر از افراد متخصص بدون تعهد هستند

, افراد متعهد بدون تخصص بهتر از افراد متخصص بدون تعهد هستند, افراد متعهد بدون تخصص بهتر از افراد متخصص بدون تعهد هستند,

شیخی ادامه داد: انسان عاقل، متدین و مخلص اگر تخصص هم نداشته باشد به دلیل تعهد و احساس مسئولیت برای اظهار نظر و رای دادن نسبت به یک مسئله تخصصی به اهلش مراجعه می کند و کمیسیون های تخصصی می تواند پاتوق و جایگاه اجتماعی متکثری از کارشناسان خبره ای باشند که اگر چه عضو رسمی مجلس نیستند ولی می توانند به صورت غیر مستقیم نماینده را هدایت کنند.

,

وی با اشاره به عملکرد مجلس دهم، اظهار کرد: در مجلس دهم مشاهده می کنیم افرادی که تخصص دارند ولی تعهد ندارند برای خود کیسه دوختند و قرارداهای استعماری ذلیلانه ای مثل برجام را امضا می کنند لذا کسی که تعهد ندارد عدل و عقل ندارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه عقل و عدل برادر یکدیگر هستند، اشاره کرد و گفت: با مرور عملکرد مجلس دهم می بینیم که برخی از نماینده ها به دلیل نداشتن تعهد و عدل آب در آسیاب آمریکا و اسرائیل که سردمدار این تعهد ننگین FATF هستند، ریختند چرا که این توافق نامه گروه ویژه اقدام مالی جهت کنترل و تحریم کشورهایی است که در جهت خلاف منافع و مصالح کشورهای غربی قدم بر می دارد.

,

نماینده متعهد منافع خود را فدای منافع ملی می کند

, نماینده متعهد منافع خود را فدای منافع ملی می کند, نماینده متعهد منافع خود را فدای منافع ملی می کند,

شیخی بیان کرد: بنابراین باید افرادی به  مجلس معرفی شوند که در مرحله اول تعهد و عدل داشته باشند و در درجه بعدی تخصص داشته باشند لذا اگر انسان عاقل و متعهد و عادلی به مجلس بفرستیم منافع خود را فدای منافع ملی می کند و این شخص اگر متخصص هم باشد بسیار نورانی می شود و به اصطلاح نور علی نور می شود.

,

وی عنوان کرد: دو بال تعهد و تخصص برای یک نماینده مجلس مهم است ولی نظر عاقلانه این است که متخصص بی تعهد نه تنها نفعی نمی رساند بلکه ضرر می رساند و نمونه آن هم دولتمردان ما  هستند که همه متخصص کشورهای آمریکا و انگلیس بوده  ولی کشور را به غربی ها و آمریکایی ها فروختند.

,

این استاد دانشگاه تشریح کرد: وقتی تعهد وجود نداشته باشد نتیجه آن می شود رئیس جمهوری که بارها و بارها به مردم دروغ می گوید و متخصصین اطراف او همه طبل سازگاری با دشمن را می کوبند و این تخصص دردی از مردم دوا نمی کند.

,

متخصصان غربزده بیشترین ضربه را در تاریخ 200 ساله اخیر به کشور زدند

, متخصصان غربزده بیشترین ضربه را در تاریخ 200 ساله اخیر به کشور زدند, متخصصان غربزده بیشترین ضربه را در تاریخ 200 ساله اخیر به کشور زدند,

 شیخی خاطر نشان کرد: مسئله ای که در تاریخ 200 ساله اخیر به ما ضربه  زده است متخصصان غربزده ای هستند که تعهد ملی نداشتند، دولت مصدق اقدامات مفیدی در جهت ملی کردن صنعت نفت انجام داد ولی به دلیل اینکه عقل و تولای لازم را نداشت این مملکت را  به نقطه صفر و بلکه بدتر از آن بر گرداند یعنی حکومتی که بعد از مصدق روی کار آمد به شدت وابسته تر،ظالم تر و فاسد تر از دولت قبلی بود.

,

وی با بیان اینکه تخصص بدون تعهد مضر است، عنوان کرد: تعهد بدون تخصص ناقص است ولی عقل حکم می کند که بین نقص و ضرر باید نقص را ترجیح داد چرا که نقص به راحتی قابل ترمیم است و نماینده های مجلس می توانند از متخصصان این امر مشورت بگیرند.

,

بزرگ‌ترین ضعف اقتصادی مجلس دهم فدا کردن منافع ملی در مقابل منافع حزبی و سیاسی بود

, بزرگ‌ترین ضعف اقتصادی مجلس دهم فدا کردن منافع ملی در مقابل منافع حزبی و سیاسی بود, بزرگ‌ترین ضعف اقتصادی مجلس دهم فدا کردن منافع ملی در مقابل منافع حزبی و سیاسی بود,

کارشناس مسائل اقتصادی بزرگ ترین ضعف اقتصادی مجلس دهم را عدم فعالیت در جهت مصالح نظام عنوان کرد و گفت: دو سوم نماینده های مجلس دهم ساز همراهی با دشمن را می زدند و قراردادهای استعماری و ذلت باری مثل برجام را امضا کردند و به جای قدم برداشتن در جهت مصالح نظام، احساس مسئولیت در برابر مردم را فدای حزب و گروه سیاسی منحرف خودشان کردند.

,

شیخی افزود: در یک نظام نوپا نیاز به بازسازی زیر بناهای قانونی داریم ولی وقتی در جهت خلاف این رودخانه عظیم شنا کردند عملا نشان می دهد که این مجالس به ویژه مجلس ششم و دهم نقش موثری نداشتند و نه تنها ما ثمره آن چنانی از این ها ندیدم بلکه شاهد این هستیم که بسیاری از این چیدمان قانونی آن ها بر خلاف مصالح نظام و اسلام بوده است.

,

مجلسی ها دولت را به حال خود رها کردند

, مجلسی ها دولت را به حال خود رها کردند, مجلسی ها دولت را به حال خود رها کردند,

وی تاکید کرد: نقش مجلس بنا کردن فندانسیون و زیر بنای نظام است و در حوزه اقتصادی می توان گفت که قدم موثری در مجلس برداشته نشد و با عدم نظارت و رها کردن دولت به حال خود مشکلات زیادی به کشور تحمیل کردند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به عملکرد دولت ها در دوران40 ساله انقلاب اسلامی، بیان کرد: در 40 سال گذشته اکثر دولت ها آهنگی خلاف راهبردهای اقتصادی کشور اتخاذ کرده و به ویژه دولت دوادزهم که همه چیز را فدای منافع  ومصالح حزبی خود کرد و اقتصاد را به سراشیبی سقوط کشاند.

,

شیخی تصریح کرد: بزرگ ترین رکود اقتصادی در دولت دوزادهم رقم خورد و قراردادهای ذلیلانه ای را برای کشور رقم زد که در عمل چیزی جز ضایع کردن قانون و مصالح نظام و مردم در پی نداشته است و برخی نخبگان سیاسی اقتصادی اذعان می کنند که اگر مردم پای نظام نبودند این نظام تا به حال سرنگون شده بود چرا که دولت ها بر خلاف راهبردهای دینی و مذهبی ما گام برداشتند.

,

وی اظهار کرد: منشا تمام مشکلات کشور یا کوتاهی دولت ها بوده و یا هم مجلس و دولت در این زمینه دخیل بودند که در این دوره، هم مجلس و هم دولت مقصر است  و تا امروز با صبر و تحمل مردم و با درایت های مقام معظم رهبری به اینجا رسیدیم.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان مطرح کرد: پیشرفت هایی که در طول این سال ها  علیرغم همه مشکلات و موانعی که از بیرون و داخل به کشور تحمیل شد شاهد بودیم، نتیجه پیاده کردن برخی از احکام دینی و گماشتن  و واگذاری مسئولیت ها به دست نیروهای پر تلاش و جهادی بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه