اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (‌ص) کرمانشاه:

بسیج حقوقدانان باید فرهنگ مطالبه‌گری را نهادینه کند/ سلیمانی‌ها باید خادم مردم و تابع ولایت باشند

بسیج حقوقدانان باید فرهنگ مطالبه‌گری را نهادینه کند/ سلیمانی‌ها باید خادم مردم و تابع ولایت باشند
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: فرهنگ مطالبه گری باید توسط بسیج حقوقدانان نهادینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی باحضور معاون قضائی دادستان کل کشور در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد. مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز, ,

 

,

بسیج حقوقدانان باید فرهنگ مطالبه‌گری را نهادینه کند

, بسیج حقوقدانان باید فرهنگ مطالبه‌گری را نهادینه کند,

سردار بهمن ریحانی امروز یکشنبه در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی که در مجتمع بعثت برگزار شد ضمن‌گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای حقوقدان اظهار داشت: مفهوم عدالت در جامعه و همه‌ی دنیا بسیار زیبا، گسترده و مورد پسند همه دنیا است.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: عدالت تنها مخصوص جوامع دینی نیست بلکه در هر دین و مکتبی وجود دارد چرا که با فطرت و کرامت انسانی جایگاه پیدا کرده است.

, ص),

سردار ریحانی گفت: عدالت در همه بسترهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و هنری گسترده شده است و گستره او تنها مربوط به یک گزینه خاص نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما بر اساس اجرای عدالت شکل گرفت و همچنین دفاع مقدس در راستای مقابله با چالش‌های کشور و ظلمی که بر کشور ایران حاکم بود انجام شد که بر اساس عدالت و عدالت‌خواهی به پیروزی رسید.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه شهادت و شهید شدن در راه خدا را دارای مفهوم گسترده‌ای دانست و بیان داشت: همه شهدا برای اجرای عدالت و ترویج فرهنگ شهادت و تقویت جبهه حق شهید شدند.

, ص),

سردار ریحانی افزود: عدالت توسط جهان استکبار به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌شود و این‌طور است که آنها منافع خود را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از روز اول تا کنون در مسیر عدالت رشد کرده است اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما در مسیر عدالت حرکت می‌کند.

,
,
,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه یکی از وظایف خطیر جامعه حقوقدانان را مطالبه گری عنوان و تصریح کرد: اگر این مطالبه گری را با یک فرهنگ عام تبدیل کنیم بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهند شد.

, ص), گری, گری,

وی با بیان اینکه پرچمدار عدالت خواهی در کشور حجت الاسلام رئیسی است، گفت: کاری که حجت الاسلام رئیسی در راه اندازی بسیج حقوقدانان در مساجد انجام داد بسیار ارزشمند و والا بود چرا که اگر همه مردم به حقوق عامه خود آشنا شوند می‌توانند بر مشکلات فائق شوند.

, الاسلام, الاسلام,

سردار ریحانی تاکید کرد: باید فرهنگ مطالبه گری را توسط بسیج حقوقدانان در هر قشری بتوانیم جا بیندازیم چرا که این کار می‌تواند در اجرای عدالت راهگشا باشد.

, گری,

 

,

مهمترین اقدام در امر پیشگیری بستن منافذ فساد در دستگاه‌های اجرایی است

, مهمترین اقدام در امر پیشگیری بستن منافذ فساد در دستگاه‌های اجرایی است,

پرویز توسلی زاده امروز یکشنبه در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخت و توصیه‌هایی به عنوان جهاد بزرگ جهت ساختن ایران اسلامی بیان فرمودند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در همه بخش‌ها حقوقدانان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

,

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله عدالت بسیار پررنگ دیده شده است، خاطرنشان کرد: حقوقدانان تأثیر گذارترین قشر جامعه هستند چون اینها هستند که می‌توانند در افزایش مشروعیت نظام نقش آفرینی کنند.

, گذارترین,

توسلی زاده گفت: مسئله اسلامی شدن علوم از موضوعات مهم است چرا که این برخلاف علوم پایه بر اساس نظریه سازی و تأثیر گذاری بر روی انسان‌ها شکل گرفته است.

,

وی ادامه داد: وظیفه علم حقوق تنظیم رابطه حق و تکلیف است که این رابطه برگرفته از نظریات اسلامی است و به این جهت حقوقدانان تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: مفهوم عدالت پس از توحید گسترده‌ترین معناست و در نظام‌های مختلف معانی متفاوتی دارد که در نظام فکری اسلام عدالت دارای یک بعد مادی و یک بعد معنوی است.

,

توسلی زاده تصریح کرد: عدالت در دیدگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی به این معنی است که هیچکس رضایت به خلاف عدالت ندارد لذا می‌بینیم که به طور عادلانه امکانات رفاهی در دورترین نقاط کشور تقسیم شده است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره فرمودند که انقلاب به مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن گرایی وارد شده است و به حمد خدا در همه حوزه‌ها بر اساس مبانی دینی وارد چهل سال دوم انقلاب شدیم.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: پیروزی انقلاب آغازگر عصر جدید در کشور بود و توانست تفکر شرق و غرب را کنار بزند و تنها تفکر نظام جمهوری اسلامی را پیش بگیرد که مصداق بارز آن جبهه مقاومت و شهدایی همچون سردار سلیمانی است.

,

توسلی زاده با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضا در برخورد با مفاسد در راستای صیانت از تضییع حقوق عمومی، گفت: بستن منافذ فساد در دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات در پیشگیری از مفاسد اقتصادی است.

,

وی خدمت به مردم را یکی دیگر از اقدامات شایسته حقوقدانان عنوان کرد و گفت: بحث هر مسجد یک حقوقدان در دادگستری به همت بسیج حقوقدانان در دستور کار قرار گرفت و امروز همه حقوقدانان در مساجد حضور پیدا کرده و مطالب حقوقی مردم را می‌شنوند و پیگیری می‌کنند.

,

 

,

سلیمانی‌ها باید خادم مردم و تابع ولایت باشند

, سلیمانی‌ها باید خادم مردم و تابع ولایت باشند,

سعید عمرانی امروز یکشنبه در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی که در مجتمع بعثت برگزار شد ضمن تسلیت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری تقدیم شده است و می‌توان گفت شهدا سیر تحولی دارند، اوایل انقلاب شهدای انقلاب و امروز شهدای مدافع حرم و باید برای شهدای جهانی آماده باشیم.

,

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: شهادت یک مقام است و شهدا کسانی هستند که به تکامل رسیده‌اند و توسط خدا گلچین شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه کسی با عقل به شهادت نمی‌رسد، گفت: شهدا یک دوره عرفان را طی می‌کنند این در حالیست که یک انسان عادی ۷۰ تا ۸۰ سال طول می‌کشد که این دوره را طی کند.

,

عمرانی بر ولایت پذیری تاکید کرد و بیان داشت: ولایت با عبادت فرق دارد، عبادت را می‌توان قضا کرد اما ولایت به صدم ثانیه است و قضا ندارد و کسانی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند که به اطاعت بی چون و چرا از ولایت رسیده باشند.

,

معاون قضائی دادستان کل کشور ادامه داد: عدالت طلبی و شهادت نصیب کسانی می‌شود که لیاقت داشته باشند و سردار سلیمانی ۴۰ سال است که شهید شده نه چهل روز پیش، او باغبانی بود که‌تمام عمرش را گل در دل‌های مردم کاشت و این گلستانی که در جهان پس از شهادت ایشان تشکیل شد به واسطه آن خدمات شایسته است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه حاج قاسم هزاران بار جانش را فدای مردم کرد، بیان داشت: مهمترین ویژگی اعمال صالح، اخلاص است و کسی که خالص و برای خدا باشد، محبتش در دل مردم فراگیر می‌شود.

,

وی گفت: امام خمینی (ره) میوه شجره ائمه اطهار و امیرالمومنین (ع) بود، رهبر معظم انقلاب میوه شجره امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی نیز میوه شجره طیبه ای است که پایه گذار آنها امام و رهبر است.

, شجره, ع), شجره, شجره, ای, گذار,

عمرانی خاطر نشان کرد: بین دولت به معنی هر سه قوه و ملت باید فاصله نباشد و همه کنار هم می‌توانیم جامعه‌ای سالم را بسازیم.

,

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حاج قاسم محصول تربیت «رب» است و کسی که مربی تربیتش کند محصول آن شیرین می‌شود و می‌بینید که حاج قاسم با دل‌های مردم چه کار کرد که هر کس با هر عقیده‌ای در تشریح و تشیع شرکت کرد.

,

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم حر باشیم باید "یاحسین" بگوییم و اگر بخواهیم سردار سلیمانی باشیم باید با ولایت باشیم.

, یاحسین,

عمرانی تصریح کرد: امروز باید هر کسی که می‌گوید سردار سلیمانی هستم مثل سردار خادم مردم باشد و در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز که با جنگ اقتصادی و مشکلات رونق تولید مواجه هستیم باید سراغ بنگاه‌ها و مراکز تولیدی برویم و برای حل و فصل مشکلات آنها دست به دست هم بدهیم.

,

معاون قضائی دادستان کل کشور عنوان کرد: اگر چرخه مراکز تولیدی بچرخد مشکلات حل و فصل خواهد شد و بسیج حقوقدانان باید در این راستا ورود پیدا کند و برنامه‌ریزی های جدی داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده‌های پنج شهید حقوقدان استان از جمله شهید آیت الله حاج شیخ بها الدین محمدی عراقی، شهید حجت الاسلام ذبیح الله کرمی، شهید حاج حسین علیخانی، شهید سلیم قنبری و شهید غلامرضا گل آور، تجلیل و از تمبر این شهدا رونمایی شد.

, های,
,
, الدین, الاسلام, آور,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه