اخبار داغ

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند مطرح کرد؛

سنگ اندازی فرماندار بیرجند عامل لغو مناظره دانشگاه فرهنگیان بیرجند/آمادگی برگزاری مناظره را در هر شرایطی و هر زمانی داریم

سنگ اندازی فرماندار بیرجند عامل لغو مناظره دانشگاه فرهنگیان بیرجند/آمادگی برگزاری مناظره را در هر شرایطی و هر زمانی داریم
حسینی گفت: ما آمادگی داریم حتی در آخرین لحظات نسبت به برگزاری مناظره اقدام کنیم تا منجر به حضور حداکثری در انتخابات شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمید حسینی معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد لغو برگزاری مناظره در دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: از چند روز گذشته هماهنگی برای برگزاری مناظره در دانشگاه فرهنگیان انجام و دعوت نامه ها ارسال شد و هیچ مشکلی وجود نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: شب گذشته پیامکی از طرف رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان برای من ارسال شد که گفته بودن از طرف جناب آقای فرماندار بیرجند برگزاری مناظره در دانشگاه فرهنگیان منع شده است.
,
 
,
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: پیگیر مسئله شدیم که ببینیم منع قانونی برگزاری مناظره چیست که گفتند بر اساس ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزاری مناظره در دانشگاه ها ممنوع است چراکه به نوعی تبلیغات برای کاندیداها محسوب میشود.
,
 
,
حسینی عنوان کرد: این برای ما جای سوال بود که دعوت از چند کاندیدا جهت حضور در دانشگاه برای بیان صحبتهایشان و پاسخ دادن به سوالات دانشجویان که قرار بود در مورد مسائل نظام آموزشی کشور مطرح شود چرا باید ممنوع باشد؟
,
 
,
وی اظهار کرد: هدف دیگر از برگزاری مناظره در دانشگاه فرهنگیان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود.
,
 
,
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: به ما گفتند اینکه شما چهار کاندیدا را دعوت کنید و مابقی حضور نداشته باشند به نوعی تبلیغات برای دعوت شده ها است.
,
 
,
حسینی گفت: این دوره اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست و قبل از این قطعا قانون وجود داشته و دانشگاه های بزرگ کشور نیز از دو تا سه کاندیدا جهت مناظره دعوت میکردند و مشکلی هم وجود نداشته است.
,
 
,
وی افزود: آیا این قانون تازه نوشته شده که بعید میدانم اینگونه باشد و این قانون از سالها پیش موجود است و آیا این قانون فقط برای خراسان جنوبی است و اینجا باید عملی شود؟ اگر قانون است که قانون کشوری است و در دانشگاه های بزرگ کشور هم نباید مناظره برگزار شود یا اگر میخواهد برگزار کند باید از همه کاندیداها دعوت کند که برای تعدادی تبلیغ نشود.
,
 
,
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند بیان کرد: متاسفانه ما تا کنون جواب قانع کننده ای از سوی لغو کنندگان مناظره در دانشگاه فرهنگیان بیرجند نشنیدیم.
,
 
,
حسینی گفت: طبق آیین نامه ای که در دانشگاه فرهنگیان داریم این مسئله اگر به صورت مناظرهباشد مشکلی ندارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: حتی برای برگزاری مناظره در دانشکاه فرهنگیان از مسئول سیاسی سپاه استان سوال کردم و گفتند اگر مناظره باشد و به صورت همزمان باشد و از هر طیف یک نفر دعوت شود و زمان به اندازه مساوی به همه داده شود مشکل خاصی وجود ندارد.
,
 
,
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: برگزاری مناظره اقدامی است که چندین سال است در دانشگاه های بزرگ کشور برگزار میشود و مسئله عجیب و غریبی نیست.
,
 
,
حسینی با اشاره به صحبت وزیر علوم مبنی بر بلا مانع بودن برگزاری مناظره در دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است و نه تنها دانشگاه ما ابلاغیه از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر عدم برگزاری مناظره در دانشگاه دریافت نکرده بلکه سایر دانشگاه های استان که زیر نظر وزارت علوم هستند نیز ابلاغیه ای در این خصوص تا کنون دریافت نکرده اند.
,
 
,
وی عنوان کرد: ممنوع شدن برگزاری مناظره در دانشگاه ها تصمیم آقای فرماندار بیرجند بوده و برداشت فرماندار از برگزاری مناظره تبلیغات برای دعوت شده ها است. حال سوال ما از فرماندار بیرجند این است که اگر برگزاری مناظره تبلیغات است چطور است که سالها است برای برگزاری مناظره در دانشگاه ها دو، سه یا چهار کاندیدا دعوت میشود چطور شده که فقط برای استان ما این قانون اجرایی شده و در سراسر کشور مناظره ها انجام می‌شود؟
,
 
,
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند عنوان کرد: ما آمادگی داریم حتی در آخرین لحظات نسبت به برگزاری مناظره اقدام کنیم تا منجر به حضور حداکثری در انتخابات شود را انجام دهیم.
,
 
,
حسینی گفت: با عنوان کردن این قانون مانع برگزاری مناظره در دانشگاه فرهنگیان شدند و تا مانع برطرف نشود برگزاری مناظره درست نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه