اخبار داغ

لاریجانی:

امکان سرمایه گذاری در سوریه وجود دارد/ ایران در مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه کمک کرد

امکان سرمایه گذاری در سوریه وجود دارد/ ایران در مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه کمک کرد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به سوریه و لبنان درباره همکاری های اقتصادی و لزوم سرمایه گذاری در این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی که برای سفری دو روزه عازم سوریه و سپس لبنان شده بود، دوشنبه شب در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای سفر خود گفت: یکی از محورهای گفت وگو در این سفر، همکاری‌های پارلمانی بود. در این سفر علاوه بر مذاکره با رؤسای مجالس سوریه و لبنان، گفت و گوهایی در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین ایران، سوریه و لبنان با رؤسای جمهور و نخست وزیران دو کشور داشتیم.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایران وجود دارد و امکان همکاری در حوزه‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی، بحث‌هایی با مسئولان دو کشور انجام شد که در این زمینه اظهار علاقه برای سرمایه گذاری در سوریه وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وگو, گوهایی,
,
,

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بخش‌های زیادی از سوریه هم اکنون در وضعیت امن قرار دارد، تاکید کرد: امن بودن شرایط باعث شده تا امکان سرمایه گذاری وجود داشته باشد. برای اجرایی شدن سرمایه گذاری ها در این سفر روی مدل‌هایی بحث شد تا تجار و صنعتگران ایرانی با آرامش خاطر سرمایه گذاری کنند که بحث‌ها در این خصوص باید ظرف یک ماه آینده پیگیری و کمیته‌هایی تشکیل شود.

, ها,

وی بخش دیگر گفت وگوها را مربوط به مسائل منطقه‌ای به ویژه بحث مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: ایران و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های تنگاتنگی دارند و خوشبختانه در نتیجه مجاهدت‌هایی که انجام شد، ضربه جدی به تروریسم در منطقه وارد آمد. البته بقایایی در گوشه و کنار سوریه احتمالاً با مداخله برخی کشورها وجود دارد، ولی پیشرفت‌های خوبی برای دفع این غائله در حال انجام است.

, وگوها,

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم با یک طراحی خوب و شایسته به کشورهای منطقه کمک کرد که دستاورد خوبی برای امنیت پایدار در منطقه داشت.

,

دکتر لاریجانی اظهار داشت: همه مسئولان و افراد مؤثر در سوریه بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم تاکید داشتند.

,

وی همچنین در تشریح دستاوردهای سفر به لبنان گفت: در لبنان با نخبگان این کشور از بخش‌ها و فِرَق مختلف دیدار داشتیم که دیدگاه‌های خوبی درباره شرایط فعلی منطقه، نقش مقاومت و جایگاه ایران داشتند. در این زمینه پیشنهادهایی ارائه شد که استماع و برخی از آنها را پیگیری می‌کنیم.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از دیدار با جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی در سفر به لبنان خبر داد و اظهار داشت: در این دیدار دیدگاه‌های گروه‌های فلسطینی برای استمرار مبارزاتشان استماع شد.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه