اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
عفیفی پور گفت: اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت به آب اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اله مراد عفیفی پور،  مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه همه مراحل ساخت اولین شناور یخچال دار کشور (پشتیبانی ماهیگیری ) به دست متخصصان ایرانی ساخته  و کلیه فرآیند تولید و به آب اندازی این شناور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شده اظهار کرد: گواهینامه موقت به منظور نظارت بر مراحل ساخت، صادر و این شناور تحت نظارت موسسه (رده بندی ایرانیان ) و نیز نظارت عالی کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساخته و با موفقیت به آب اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نوع کاربری این کشتی یخچال دار تصریح کرد: شناور مذکور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع آوری و نگهداری ماهی همچنین رساندن آب شیرین و ملزومات به شناورهای صیادی دیگر را برعهده دارد.

,

وی افزود: در حال حاضر این شناور درمرحله انجام تست های دریانوردی و تعادلی قراردارد با توجه به نتایج حاصله پیش بینی می شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید اخذ کند.

,

عفیفی پور ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ متر مکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰مترمکعب اعلام کرد و گفت: این شناور یخچال دار که پارس صدف (۱)  نام دارد از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار و قابلیت حمل و نگهداری ۳۵۰ تن آب شیرین را در مخازن تعبیه شده داراست.

,

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: دو دستگاه موتور یک هزار و ۲۰۰ کیلو وات کار رانش شناور پارس صدف یک را انجام می دهند همچنین این شناور به سه دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلو واتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است.

گفتنی است استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانجات کشتی سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه