اخبار داغ

در بررسی نتایج نظرسنجی‌ها مشخص شد؛

ادامه جنگ قدرت و بحران سیاسی در رژیم اسرائیل؛ چهارمین انتخابات پیاپی بعید نیست

ادامه جنگ قدرت و بحران سیاسی در رژیم اسرائیل؛ چهارمین انتخابات پیاپی بعید نیست
نتایج دو نظرسنجی انجام شده در رژیم صهیونیستی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی به سبب ادامه اختلافات و رقابت شدید بر سر قدرت میان سردمداران رژیم اشغالگر را بعید ندانسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نتایج این دو نظرسنجی نشان داد که موازنه‌های قوا میان اردوگاه‌های راستگرایان و حریدیم‌ها به سرکردگی نتانیاهو از یک سو و اردوگاه گانتس و شرکا از سوی دیگر بدون تغییر باقی مانده است به طوری که انتخابات آتی نتایجی را به  دنبال خواهد داشت که تعیین کننده نخواهد بود و معنایش ادامه بحران سیاسی در رژیم اسرائیل و باقی ماندن احتمال برگزاری چهارمین انتخابات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر  اساس نظرسنجی انجام شده از سوی کانال سیزدهم تلویزیون عبری، در صورتی که انتخابات کنست امروز برگزار شود، فهرست کاحول لاوان (آبی سفید) به ریاست ژنرال بنی گانتس(رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) به 36 کرسی و حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به 33 کرسی دست خواد یافت، درمقابل فهرست مشترک عربی با یک کرسی بیشتر، 14 کرسی کسب خواهد کرد.

,

بر اساس این نظرسنجی، ائتلاف احزاب کار-جشر و میرتز به هشت کرسی، یسرائیل بیتینو (اسرائیل خانه ما) به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق به هشت کرسی، فراکسیون شاس و یهودوت هتوراه حریدی به هفت کرسی، ائتلاف احزاب راستگرای افراطی و راستگرا(یامینا) به ریاست نفتالی بنت وزیر جنگ فعلی به هفت کرسی دست خواهد یافت.

,

توزیع کرسی‌ها در اردوگاه‌های سیاسی بر اساس نظرسنجی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به این ترتیب است که اردوگاه گانتس به 44 کرسی و اردوگاه نتانیاهو به 54 کرسی در کنست دست می‌یابد، در حالی که لیبرمن خارج از محاسبات اردوگاه‌های سیاسی رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

,

این در حالی است که بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی پایگاه عبری والا، در صورتی که انتخابات کنست رژیم صهیونیستی امروز برگزار شود، فهرست آبی سفید به ریاست گانتس به 34 کرسی، حزب لیکود به 33 کرسی و فهرست مشترک عربی هم به 13 کرسی دست خواهند یافت.

,

بر اساس این نظرسنجی، لیکود می‌تواند فاصله خود با آبی سفید را به زیان فهرست راستگرای نفتالی بنت کاهش دهد.

,

در مقابل احزاب حریدیم به 16 کرسی در کنست شامل هشت کرسی برای فراکسیون شاس و هشت کرسی برای یهودت هتوراه دست می‌یابند، و فهرست عوتسما یهودیت کهانی هم در کسب کرسی ناکام خواهد ماند.

,

این نظرسنجی همچنین نشان داد ائتلاف کار-جشر-میرتز به 10 کرسی دست می‌یابد و تعداد کرسی حزب یسرائیل بیتینو(اسرائیل خانه ما) به ریاست آویگدور لیبرمن به هفت کرسی کاهش می‌آید. این در حالی است که حزب لیبرمن در انتخابات کنست که در ماه سپتامبر گذشته برگزار شده بود، هشت کرسی کسب کرده بود.

,

در خصوص توزیع کرسی‌ها میان اردوگاه‌های سیاسی بر  اساس نظرسنجی سایت والا، اردوگاه نتانیاهو به 56 کرسی در کنست و اردوگاه گانتس به 44 کرسی دست خواهد یافت.

,

بر اساس این نظرسنجی، 54 درصد جامعه صهیونیستی با تشکیل دولتی که با تکیه بر حمایت فهرست مشترک عربی صورت گیرد چه این حمایت از داخل یا خارج آن باشد(دولت اقلیت متکی به حمایت نمایندگان فهرست مشترک عربی) مخالف هستند حتی اگر مشارکت این فهرست تنها راه خروج از بحران سیاسی مستمر رژیم اسرائیل باشد و از برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی ممانعت به عمل آورد، بحران سیاسی رژیم اسرائیل بیش از یک سال است ادامه دارد

,

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 43 درصد صهیونیست‌ها معتقدند که نتانیاهو مناسب‌ترین فرد برای تصدی نخست وزیری است، در حالی که 35 درصد، بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را برای نخست‌وزیری مناسب‌تر می‌دانند.

,

نتایج  این نظرسنجی بر ادامه بحران سیاسی و  تشدید جنگ قدرت میان سردمداران رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه