اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خبر داد؛

بررسی ۱۷۵ پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی/محکومیت ۳۵ کادر درمانی به قصور پزشکی

بررسی ۱۷۵ پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی/محکومیت ۳۵ کادر درمانی به قصور پزشکی
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در کمیسیون پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد آنها ۱۱ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن محمدزاده، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در مجموعه پزشکی قانونی بابت بررسی شکایت های مردمی به علت اجحاف در امور پزشکی، بررسی علل برخی از وقوع آسیب ها همچنین بررسی های روان‌پزشکی جلسات کمیسیون پزشکی و روان پزشکی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

محمدزاده افزود: در این باره، در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۵۷ پرونده و در ۱۰ ماهه امسال نیز ۱۷۵ پرونده با رشدی ۱۱ درصدی به پزشکی قانونی استان برای بررسی علل شکایت های ارجاع شده بودندکه مورد بررسی قرار گرفتند.

,

وی ادامه داد: در همین راستا، در ۱۰ ماهه سال گذشته بابت ۱۵۷ پرونده ارجاعی  ۲۲ هزار و ۵۸۰ مورد ارزیابی کارشناسی و در ۱۰ ماهه امسال نیز بابت ۱۷۵ پرونده ارجاعی ۲۴ هزار و ۸۳۴ مورد ارزیابی کارشناسی انجام شد.

,

وی عنوان کرد: در ۱۹ ماهه سال گذشته از ۱۵۷ پرونده ارجاعی به کمیسیون پزشکی قانونی استان ۲۸ پرونده مربوط به کمیسیون روان پزشکی قانونی، ۴۶ پرونده مربوط به کمیسیون پزشکی قانونی و ۸۳ پرونده مربوط به قصور پزشکی بودند که در زمینه قصور پزشکی ۴۴ کادر درمانی تبرئه و ۳۹ کادر درمان محکوم شدند.

,

محمدزاده همچنین بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال نیز از ۱۷۵ پرونده ارجاعی به کمیسیون پزشکی قانونی استان ۳۱ پرونده مربوط به روان‌پزشکی قانونی، ۳۴ پرونده مربوط به کمیسیون‌پزشکی قانونی و ۱۱۰ پرونده نیز مربوط به قصور پزشکی بودند.

,

وی افزود: در زمینه قصور پزشکی، ۷۵ کادر درمان تبرئه و ۳۵ نفر محکوم شدند.

,

مدیر کل پزشکی قانونی استان خاطر نشان کرد: بیشترین قصور پزشکی استان در زمینه زنان و زایمان و به طور ویژه جراحی های زنان و زایمان بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه