اخبار داغ

دبیر کمیسیون امور بانک های خراسان شمالی اعلام کرد؛

پرداخت بیش از 3 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار استان

پرداخت بیش از 3 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار استان
دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های خراسان شمالی گفت: چهار بانک عامل استان از سال گذشته تا هفته نخست بهمن ماه امسال سه هزار و ۹۵۹ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اعطا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر هدایتی، دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: دولت اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به طرح های دارای توجیه اقتصادی را از سال ۹۷ در دستور کار خود قرار داد و اعتبار تسهیلاتی آن را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار  از محل صندوق توسعه ملی تامین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

هدایتی افزود: در همین راستا، مقرر شد که چهار بانک عامل شامل بانک های توسعه تعاون، پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را به طرح های تایید شده بپردازند که مدت زمان پرداخت این تسهیلات از سوی این بانک ها در سطح کشور طی سال های ۹۷ و ۹۸ اعلام شد.

,

وی گفت: خراسان شمالی در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان در نخستین ماه های سال ۹۷ روندی کند داشت که استاندار خراسان شمالی نسبت به این مسئله ورود جدی کرد و با برگزاری جلسات بسیار و عارضه یابی مسائل موفق شد که خراسان شمالی را از رتبه پایین جدول به رتبه دوم جدول در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ارتقا دهد.

,

وی بیان کرد: طی سال های ۹۷ و ۹۸، پنج هزار و ۹۶۷ طرح از سوی دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان های جهاد کشاورزی و صمت همچنین ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و ورزش و جوانان و ... به این بانک های عامل ارسال شدند تا پس از انجام پایش ها تسهیلات به متقاضیان این طرح ها اعطا شوند.

,

هدایتی با بیان اینکه در این طرح های معرفی شده برای ۱۰ هزار و ۷۶۲ نفر فرصت اشتغال پیش بینی شده بود، عنوان کرد: برای این طرح ها شش هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال دریافت تسهیلات تقاضا شده بود.

,

وی در ادامه اعلام کرد : چهار بانک عامل پس از انجام ارزیابی های فنی، مالی و اقتصادی این طرح ها پنج هزار و ۱۶۶ طرح را با اشتغالزایی هشت هزار و ۲۷۹ نفر به مبلغ اعطای تسهیلات سه هزار و ۹۵۹ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال را مصوب کردند که از سال گذشته تا هفته نخست بهمن ماه سال ۹۸ این تسهیلات را به این طرح ها اعطا کرده اند.

,

وی در همین باره اظهار کرد:  طی این مدت، بانک کشاورزی استان به هزار و ۹۰۵ طرح مصوب با پیش بینی اشتغال برای سه هزار و ۲۰۵ نفر مبلغ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال و بانک توسعه تعاون استان نیز به هزار و ۹۶ طرح مصوب با پیش بینی اشتغال برای هزار و ۷۶۳ نفر مبلغ ۸۱۶ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان در ادامه افزود: طی این مدت همچنین صندوق کارآفرینی امید استان به ۹۵۵ طرح مصوب با پیش بینی اشتغال هزار و ۶۳۳ نفر به مبلغ ۷۴۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و پست بانک استان نیز به هزار و ۲۱۰ طرح مصوب با پیش بینی اشتغال برای هزار و ۶۷۸ نفر به مبلغ ۵۷۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

,

وی خاطر نشان کرد این تسهیلات قرض الحسنه برای مناطق روستایی با کارمزد شش درصد و برای تامین سرمایه در گردش طرح ها با کارمزد ۱۰ درصد پرداخت شده اند.

,

هدایتی همچنین یادآور شد اغلب این طرح ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری بوده اند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای تسهیلات تکلیفی در قانون بودجه سالانه نیز اظهار کرد در قانون بودجه سال ۹۸ براساس بند ب تبصره ۱۶ سسیتم بانکی خراسان شمالی از ابتدای سال تا به کنون هزار و ۹۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سقف ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان پرداخت کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه