اخبار داغ

توسط کمپانی فلِیم سیستم انجام شد؛

آموزش آتش‌نشان‌ها با تکنولوژی واقعیت مجازی

آموزش آتش‌نشان‌ها با تکنولوژی واقعیت مجازی
کمپانی فلِیم سیستم، بدون دود، آب و هیچ تلفاتی یک شبیه ساز آموزشی ساخته که با استفاده از امکانات خود مردم و آتش‌نشان‌ها آنها را آموزش داده و در شرایط مختلفی قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استرالیا با بدترین آتش‌سوزی‌ها در دهه گذشته ویران شده است. بیش از 2.3 میلیون هکتار از اراضی استرالیا سوخته و حدود نیم میلیارد حیوان ممکن است آسیب دیده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی خسارات را تشدید کرده و تأثیر مشابهی نیز در کالیفرنیا مشاهده شده است. با شایع تر شدن این بلایا آتش نشان ها برای مقابله به فناوری جدید روی آورده اند. برخی از شعبات آتش نشانی در استرالیا و آمریکا استفاده از واقعیت مجازی (VR) را برای آموزش آتش نشانان شروع کرده اند.
,
 
,
"جیمز مولینز"بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی فلِیم سیستم گفت: "نکته قابل توجه VR این است که ما می توانیم مردم را در شرایط خطرناکی قرار دهیم و بگذاریم مردم تصمیم بگیرند و به مردم اجازه داده شود که اشتباه کنند."
,
 
,
به گزارش cnn، فناوری VR در چندین سناریوی مختلف مانند آتش سوزی در منزل، آتش سوزی هواپیما همراه با دود، آتش، آب و کف خاموش کننده شرایط را شبیه سازی می کند.
, cnn,
 
,
کارآموزان لباس های مخصوصی را می پوشند که دمای احتمالی در هر سناریو را شبیه سازی می کند و با نرم افزارهایی حالت های آتش سوزی و چگونگی تأثیر آن بر فرد را کنترل می کنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
"مولینز" می گوید: "ما می توانیم یک آتش نشان را تا حدود 100 درجه سانتیگراد گرم کنیم. کارآموزان همچنین می توانند نیروی وارد شده از ضربه شلنگ را احساس کنند و همزمان ما ضربان قلب و تنفس کارآموز را اندازه گیری می کنیم.
,
 
,
این شرکت در سال 2017 توسط دانشگاه Deakin در ویکتوریا استرالیا راه اندازی شد، جایی که مولینز استاد آن دانشگاه است و بعد از دو سال از آن زمان، این تیم از یک تیم 2 نفره به 18 نفر افزایش یافته و اکنون در 16 کشور در سراسر جهان از جمله؛ استرالیا، انگلستان، هلند، بلژیک و آمریکا به ارائه آموزش آتش نشانی مشغول هستند.
,
 
,
این تکنولوژی می تواند در مناطق دورافتاده کشور استرالیا با ارزش باشد و در زمینه چگونگی مهار آتش سوزی بسیار مفید است، زیرا قرار گرفتن در معرض شرایط خطرناک آتش سوزی به داوطلبان این امکان را می دهد تا در سناریوهای واقع بینانه ای که معمولاً در طول آموزش در معرض آن هستند قرار بگیرند.
,
 
,
در اکتبر سال 2019، گروه آتش نشانی Cosumnes در کالیفرنیا، با توسعه دهندگان VR RiVR و Pico Interactive همکاری کرد تا بتواند سیستم آموزشی خود را برای استخدام 20 عضو جدید به کار بگیرد. این کارآزمایی با موفقیت انجام شد و این بخش همچنان از برنامه VR در برنامه آموزشی خود استفاده خواهد کرد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
"جولی رایدر" کاپیتان آتش نشانی گفت: "VR این امکان را به آنها می دهد تا چالش های منحصر به فرد را با دید محدود و با شعله های آتش در موقعیت های آتش سوزی مختلف تجربه کنند که آنها مطمئناً در طول حرفه آتش نشانی با آنها روبرو می شوند."
,
 
,
رایدر که یک آتش نشان با تجربه است اظهار داشت که او تحت تأثیر سناریوی VR قرار گرفته است.
,
 
,
وی گفت: "من می توانم احساس کنم که ضربان قلب من در حالی که به اطراف اتاق نگاه می کنم بالا می رود و می بینم که آتش از کجا شروع می شود و سرعت آتش را مشاهده می کنم. تجربه یک خطر شدید و شدت آتش سوزی بدون احساس هیچ گونه اثرات خطرناک ناشی از آتش حیرت آور بود."
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
استفاده از فناوری VR همچنین اثرات زیست محیطی آموزش آتش نشانان را کاهش می دهد. آموزش های سنتی، دود و آلاینده ها را وارد جو می کنند و بر کیفیت هوای اطراف تأثیر می گذارد. همچنین به آب زیادی احتیاج دارد که می تواند در کشوری مانند استرالیا که بسیاری از مناطق آن از خشکسالی شدید رنج می برند مشکل ساز باشد.
,
 
,
مواد شیمیایی موجود در کف که معمولاً توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار می گیرد می تواند عوارض جانبی برای سلامتی داشته باشد و باعث آلوده شدن خاک و آب اطراف آن می شود.
,
 
,
مولینز گفت: "فن آوری ما به افراد این امکان را می دهد که بدون استفاده از کف و بدون ایجاد دود یا استفاده از آب، آموزش ببینند."
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه