اخبار داغ

معاون استاندار لرستان خبر داد؛

یک میلیون و ۴۸۰ هزار لرستانی؛ واجد شرایط رای دادن/ بیش از ۶۸ هزار نفر رأی اولی هستند

یک میلیون و ۴۸۰ هزار لرستانی؛ واجد شرایط رای دادن/ بیش از ۶۸ هزار نفر رأی اولی هستند
رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر در لرستان برای انتخابات مجلس یازدهم واجد شرایط رای دادن می باشند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر رأی اولی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، محمود ثمینی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به آمار نهایی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان لرستان اظهار داشت: ۴۰۸ نفر در مجموع متقاضی کاندیداتوری در استان لرستان بودند که از این تعداد قبل از شروع تاریخ تبلیغات ۳۴ نفر انصراف دادند و همچنین برخی از کاندیداها در مهلت‌های قانونی که می‌توانستند انصراف بدهند انصراف دادند و لی اخیرا برخی از کاندیداها در برخی حوزه های انتخابیه به نفع کاندیدای دیگری کنار رفتند که مراحل قانونی آن در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به نغییر حوزه انتخابیه برخی کاندیدا افزود: هفت کاندیدا با تغییر حوزه انتخابیه وارد استان و ۱۱ نفر هم از استان خارج شده اند و همچنین یک نفر در داخل استان حوزه انتخابیه خود را جابجا کرده است.

,

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: تعداد تایید صلاحیت شدگان توسط هیئت‌های اجرایی۳۶۸نفر و ۲۶نفر از طرف هیئت اجرایی رد صلاحیت شده اند و همچنین ۱۶۴نفر توسط هیات نظارت استان با همکاری هیات نظارت مرکزی تایید شده اند. ۲۱۰نفر نیز در مراحل استانی صلاحیتشان تایید نشد و نهایتا با طی کردن مراحل قانونی تا اخرین مرحله اعلام شورای نگهبان ۲۲۸کاندیدا در استان تایید صلاحیت شده اند.

,

وی بیان کرد: خوشبختانه در اکثر و یا تمامی حوزه‌های انتخابیه با تایید های شورای نگهبان حالت رقابت در استان ایجاد و شاهد شور و نشاط انتخاباتی در سطح استان هستیم.

,

ثمینی گفت: مشارکت مردم لرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها به خصوص انتخابات در سطح کشور کم نظیر بوده که امیدواریم این دوره نیز شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵جمعیت استان لرستان یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر اعلام شده که واجدین شرایط شرکت در انتخابات در لرستان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر است که از این تعداد ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر رأی اولی هستند.

,

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان خاطرنشان کرد:عوامل اجرایی که از بدو تشکیل هیئت های اجرایی تا نهایتا برگزاری انتخابات در استان به کار گیری شده اند و خواهند شد حدود هزار و ۱۱۱ نفر هستند که ممکن است تعداد این عوامل با توجه به اعزام بازرسین ویژه افزایش پیدا کندو همچنین بیش از هزار و ۵۰۰نفر بازرس در شعبات اخذ رأی در سطح استام فعالیت خود را انجام خواهند داد.

,

وی اظهار داشت: با توجه به امنیتی که در استان برقرار است با همکاری عوامل انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در مجموع بیش از ۱۷ هزار نفر فقط در بخش اجرا و مسائل امنیتی در استان فعالیت خواهند کرد تا بتوانیم یک انتخابات پرشکوه داشته باشیم.

,

ثمینی با اشاره به همکاری مدیران و حوزه های مختلف مدیریت استاتداری و نهادهای اجرایی با ستاد انتخابات استان افزود: برخی از مواقع مدیران کل اجرایی استان باید دقت داشته باشند در استان باید جهت اجرای دستورات استاندار به عنوان نماینده دولت تلاش و همکاری کنند و احیانا مسائلشان را در بیرون از سازمان تکاپو نکنند ودر تامین نیروی انسانی و لجستیک همکاری لازم را با ستاد انتخابات استان لرستان داشته باشند.

,

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: بر اساس قانون کلیه امکانات بیت المال و دولت باید در امر خطیر ملی انتخابات با توجه به اینکه نتایج بین المللی است در همین راستا باید از کلیه امکانات برای بهتر وسالمتر برگزار شدن انتخابات بهره بگیریم و چنانچه نواقصی در امکانات وجود دارد باید ای نواقص برطرف شود که بتو انیم انتخابات را بی دغدغه برگزار کنیم.

,

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از مدیران تاکنون رعایت کرده اند، اما باید دقت داشته باشتد برای پرهیز از هر گونه شائبه ای از ورود مستقیم به فعالیت‌های انتخاباتی خودداری کنند چون شخصیت حقوقی و حقیقی مدیران از هم جدا پذیر نیست احتیاط لازم را رعایت کنند که در انظار عمومی به جانبداری از کاندیدایی متهم نشوند.

,

ثمینی خطاب به کاندیدا گفت: با توجه به هماهنگی لازم با کاندیدا تاکید شد که پیش داوری در خصوص نتیجه انتخابات و خود را پیروز دانستن پس از انتخابات قانونی و درست نیست و مجاری قانونی برای این موضوعات دیده شده است.

,

وی تصریح کرد: کاندیدا باید مجموعه ستاد و طرفدانشان را توجیه کنند که آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را از مجاری قانونی داشته باشند چراکه بنا نیست همه ۲۲۸ نفر کاندیدا به مجلس بروند و کسانی که مورد اقبال بیشتر مردم هستند رأی خواهند آورد و قطعا کسانی که اجرای انتخابات را برعهده دارند و ناظر هستند به دنبال برگزاری انتخابات سالم هستند.

,

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطر نشان کرد: در انتخابات نتیجه همان خواهد بود که مردم در داخل صندوق های رای انداخته اند بر همین اساس کاندیداها هر گونه اعتراض و شکایتی که به نتیجه انتخابات دارند را باید از مجاری قانونی پیگیری کنند و به خصوص طرفداران و اعضای ستاد خود را ازاکنون توجیه کنند که اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه در هیچ حوزه انتخابیه صورت نگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه