اخبار داغ

استاندار لرستان:

سلامت انتخابات در لرستان به خوبی رعایت شده است/تبلیغات از صبح روز پنجشنبه ممنوع

سلامت انتخابات در لرستان به خوبی رعایت شده است/تبلیغات از صبح روز پنجشنبه ممنوع
استاندار لرستان با بیان اینکه سلامت انتخابات در استان به خوبی رعایت شده است گفت: مردم اجازه ندهند افرادی از فضای شور و نشاط انتخابات بهره برداری شخصی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سفیر افلاک، سید موسی خادمی سه شنبه در جلسه شورای اداری استان  لرستان که در  سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه بر اساس  بررسی ها و نظر سنجی ها پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم درانتخابات خوب است اظهار داشت: انتخابات مهمترین پروژه این روزها است  که خوشبختانه در استان تاالان کارهای انتخابات  خوب پیش رفته و با توجه به گذشته استان از همه جهت ها اوضاع مناسب است و مشارکت مردم بالا خواهد بود کا این امر کاربرد داخلی و خارجی  جدی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی  افزود: همه باید تلاش کنیم که زمینه مشارکت، ترویج و تشویق مردم به مشارکت کردن در انتخابات را  افزایش دهیم و آنها را قانع کنیم که در اجرای و حق و تکلیف خودشان مشارکت داشته باشند.

,

استاندار لرستان رقابت را یکی از عوامل برگزاری انتخابات و مشارکت دانست و عنوان کرد:  رقابت که یکی از عوامل برانگیزاننده مشارکت است در استان به خوبی شکل گرفته در نقاطی که رقابت خیلی پرشور و شدید است شاید از یک جناحی کسی حضور نداشته باشد اما رقابت جدی و پرشور  است ولی  در خیلی از حوزه های انتخابیه همه  طیف سلیقه‌ ای  حضور دارند و مردم می‌توانند هر سلیقه‌ای را انتخاب کنند.

,

وی بیان کرد: سلامت انتخابات از اصول انتخابات است که خوشبختانه تاکنون در استان به خوب رعایت شده است و همچنین  از کلیه  مجموعه اداری استان تشکر می‌کنم که تلاش کردند  تخلفات  اداری در انتخابات را به حداقل برسانیم و  تاکنون گزارشی از تخلف مدیران کل استان  به دست ما نرسیده و حوزه‌های ستادی استانداری و فرمانداری‌ها تاکنون خوب عمل کرده اند.

,

خادمی گفت: متاسفانه در برخی از  شهرستان‌ها مدیران شهرستانی تخلفاتی دارند که لازم است کنترل شود البته  ما نمی گوییم  مدیر از  حق فردی خود استفاده نکند اما حق استفاده از امکانات و عنوان خود را ندارد بر همین اساس مدیران کل به مدیران شهرستانی توصیه کنند وارد  فضاهای انتخاباتی  نشوند.

,

وی تصریح کرد: خیلی کنترل کرده ایم در این شرایط اقداماتی از سوی دستگاه‌های خدماتی و بانک‌ها شکل نگیرد که به عنوان حمایت از افراد تلقی شود، ضرورتی ندارد در این شرایط کسی را برای وام معرفی کنند و همچنین برلی اولین بار در کشور با همکاری خوب نمایندگان فعلی  در مجلس در هیچ حلسه عمومی حضور پیدا نکردند.

,

استاندار لرستان با اشاره به وظیفه ذاتی ستاد انتخابات استان خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات  در چینش افراد و شعب تلاش شده تا آنجایی که دست دولت است نباید  شعب یک دست شوند  و همه گروهها  سلیقه‌ها در رأی گیری از مردم بی طرفانه عمل کنند و چنانچه مشکلی هم باشد باید سریع بررسی شود.

,

وی در رابطه با امنیت انتخابات اظهار داشت: گروه مهم در امنیت انتخابات نامزدها هستند که به انها توصیه می کنیم و اقدامات لازم را انجام   خواهیم داد چرا که به هیچ وجه امنیت استان را فدای انتخابات  نمی‌کنیم که در همین راستا  از قبل  به کاندیدا گفته شده یکدیگر را تخریب نکنند، خوشبختانه رعایت شده و درگیری و تفرقه بین مردم ایجاد نشده است و مردم نیز نباید اجازه بدهند افراد سودجو در شعب اخذ رأی و انتخابات  میدان داری کنند.

,

خادمی افزود: طبیعی است  هر کدام از کاندیدا  که اطراف خود را شلوغ می بیند فکر می‌کند برنده است اما تلقین، ترویج و باور این فکر خلاف خلاف اخلاق، حقوق و امنیت است.

,

استاندار لرستان عنوان کرد: ایجاد توهم برنده شدن توسط نامزدها و القای به طرفداران خود ضد امنیتی است، مردم هر لحظه تصمیم خود را می‌گیرند و افرادتا آخرین لحظه  ممکن است رای و  نظرشان عوض شود.

,

وی بیان کرد: مردم به عنوان یکی از عناصر اصلی انتخابات انتظار داریم  که وظیفه شرعی و قانونی خود که  انتخاب فرد اصلح  است را انتخاب و در برگه رای بنویسند  و اجازه ندهند افراد سودجو و افرادی که می‌خواهند از قِبَل شخصی به چیزی بالاتر از آنچه نصیب مردم می شود  برسند تباید اجازه بدهند این افراد  میدان داری کنند.

,

خادمی گفت: از ساعت هشت صبح پنج شنبه تبلیعات ممنوع است و  کسی حق ندارد در اطراف و درون شعبه و یا در سطح شهر تبلیغات کند چون این کار تخلف  و جرم است. مردم اجازه ندهند افرادی از فضای شور و نشاط انتخابات بهره برداری شخصی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه