اخبار داغ

اولین ایستگاه پاتوق مطالبه گری در غرب هرمزگان؛

بندرلنگه، مهد تجارتی که در سایه نبود مدیریت صحیح مغفول مانده/شفافیت آرا حق مسلم مردم است

بندرلنگه، مهد تجارتی که در سایه نبود مدیریت صحیح مغفول مانده/شفافیت آرا حق مسلم مردم است
غلامحسین زارع،احمد شیبانی و احمد جباری از کاندیهای حوزه غرب استان هرمزگان میهمان شب اول پاتوق  مطالبه گری در غرب هرمزگان بودند که احمد جباری در این جلسه حضور نیافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ اولین شب از پاتوق مطالبه گری کاندید های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان به همت بسیج دانشجویی استان، قرارگاه شهید دیالمه در دانشگاه آزاد شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   هرمز,

غلامحسین زارع،احمد شیبانی و احمد جباری از کاندیدهای حوزه غرب استان هرمزگان میهمان شب اول پاتوق  مطالبه گری در غرب هرمزگان بودند که احمد جباری در این جلسه حضور نیافت.

,

در ادامه شاهد پرسش و پاسخ مجریان کارشناس و حضار از این نمایندگان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … خواهیم بود.

,

غلامحسین زارع

, غلامحسین زارع,

وی دکتری علوم سیاسی را دارد و از دیگر سوابق این کاندیدا می توان به فرماندار شهرستان بندرلنگه و مدیر کل اداره تعاون اشاره کرد.

,

, ,

 

,

شفافیت آرا  و حق مسلم مردم است

, شفافیت آرا  و حق مسلم مردم است,

مجری کارشناس: نظزر شما در مورد شفافیت آرا به چه صورت است و آیا با این طرح موافق هستید؟

,

زارعی: حق مسلم و قانونی مردم است که نمایندگانی را که به عنوان وکیل و مدافع حقوق خود در مجلس انتخاب کرده اند از آرا و موضع گیری های آن ها در برابر مصوبات  و طرح های پیشنهادی که به مجلس راه پیدا می کند آگاه باشند لذا بنده با این طرح موافق و پایبند به آن هستم.

,

مجری کارشناس: چالش های پیش رو غرب هرمزگان چیست و راهکار شما برای برون رفت از این چالش ها چیست؟

,

زارعی: مهمترین چالش پیش رو استان هرمزگان به ویژه غرب استان متغیر بودن تخصیص اعتبارات است؛ همانطور که می دانید استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های مختلف اقتصادی، یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی کشور به شمار می رود و سالانه سهم درآمدی استان هرمزگان رو به افزایش است و مقدار بسیار ناچیزی از این سهم درآمدی شامل خود استان می شود.

,

در توزیع اعتبارات از سوی دولت با کم مهری مواجه ایم لذا سهم درآمدی از سوی دولت باید کاهش یابد تا اعتبارات به خود استان بازگردد.

,

یکی دیگر از چالش های پیش رو عدم برخورداری از صنایع غرب استان از قبیل گمرکات، صید و صیادی، گاز و معادن مختلف است؛ حوزه غرب استان با وجود معادن و ظرفیت های اقتصادی بی شمار به قله پیشرفت برای دیگران تبدیل شده است و مردم این منطقه سهمی از ظرفیت های اقتصادی نبرده اند؛ هر نماینده با داشتن برنامه سند توسعه می تواند در پیشرفت حوزه انتخابیه خود موفق عمل کند.

,

مجری کارشناس:  در خصوص شخصیت هایی که در ادامه اعلام خواهد شد نظر شفاف و روشن ارائه کنید؟

,

ایت الله هاشمی رفسنجانی: بنده را یاد نامه بدون بسم الله می اندازد.

,

زنگنه: رکود

,

نوبخت: فرصت طلبی

,

دکتر محمد مصدق: دخالت آمریکا در ایران و کودتای ۲۸ مرداد

,

افق ۱۴۰۴: یک غرور ملی است

,

cft: بنده را یاد قرارداد ننگین ۱۹۱۹ می اندازد

,

آب شرب دغدغه اصلی ساحل نشینان

, آب شرب دغدغه اصلی ساحل نشینان,

مجری کارشناس: آب شرب یکی از دغده های اصلی ساحل نشینان  و مردم غرب هرمزگان است چه راهکار و برنامه پایداری برای این مسئله می دهید؟

,

زارعی: موضوع آب شرب یکی از مشکلات کل استان هرمزگان است که  پراکنده کاری و آب رسانی های سیار در مناطقی که با با کمبود آب شرب مواجه هستند صورت می گیرد.

,

پیشنهاد برای این معضل دیرینه استان هرمزگان این است که با استفاده از ظرفیت دریا ما می توانیم  با در نظر گرفتن افق بلند مدت آب دریا را با طی مراحل بهداشتی و تبدیل آن به آب شیرین آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

,

مجری کارشناس: آیا در مورد پساب ها ناشی از این طرح برنامه ای دارید؟

,

زاعی: با برنامه ریزی و کار کارشناسی می توان پساب ها ناشی از این طرح را مدیریت کرد که آسیبی به محیط زیست و بستر دریا وارد نشود.

,

مجری کارشناس: در حوزه کمبود های موجود درزمینه بهداشت و درمان در غرب هرمزگان چه برنامه ای دارید؟

,

زارعی: باید در سطح بندی های خدمات درمانی سطوح مشخصی را تعریف کنیم که شاخص های حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان به ویژه غرب استان را ارتقا دهیم و متاسفانه غرب استان در حوزه بهداشت و درمان  جایگاه خوبی ندارد و بیمارستان ها، پزشکان و پرستارها در غرب هرمزگان با حداقل ها کار می کند.

,

برای توسعه این بخش باید از محل اعتبارات مناطق آزاد که می توان در بودجه سنواتی گنجانده شود مسیری را تعریف کنیم که در حوزه بهداشت و درمان به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم؛ لذا با بازنگری در سطح خدمات درمانی و بهداشتی می توان خانه های بهداشت در روستاها را توسعه و تجهیز کرد.

,

بندر لنگه می تواند منطقه آزاد تخصصی صنایع دریایی باشد

, بندر لنگه می تواند منطقه آزاد تخصصی صنایع دریایی باشد,

مجری کارشناس: نظرتان در مورد منطقه آزاد شدن بندرلنگه چیست؟ چه موانعی بر سر راه ان وجود دارد وبرنامه شما در خصوص آن چیست؟

,

زارعی: در قانون برنامه ششم توسعه، ایجاد مناطق آزاد با یکسری موانع و مجوزها روبرو است و در حال حاضر مناطق آزاد به این معنی که امروزه در بین مردم رایج است محبوبیت و جذابیت مطلوبی ندارد.

,

مناطق آزاد کنونی با رکود مواجه هستند بنابراین بندرلنگه از این حیث که دارای منابع دریایی بسیاری است  می تواند به صورت منطقه آزاد تخصصی صنایع دریایی باشد و همه کسانی که در این زمینه های منابع دریایی فعالیت می کنند از این فرصت استفاده کنند و رونق اقتصادی را در غرب توسعه دهند.

,

مجری کارشنان: در پویش شفافیت مالی کاندید های نمایندگی مجلس شرکت می کنید؟

,

زارعی: بنده یک خانه نیمه کاره و یک خودرو دارم و حساب مالی بنده به ۱۰ میلیون تومان نمی رسد.

,

احمد شیبانی

, احمد شیبانی,

وی کارشناسی علوم سیاسی و ارشد حقوق عمومی را دارد و سمت فرماندار بستک و بندرسیریک و همچنین بخش دار بندرلنگه و پارسیان از جمله سوابق این کاندید به شمار می رود.

,

, ,

 

,

حل مسائل کشور ملزم داشتن مجلس قوی است

, حل مسائل کشور ملزم داشتن مجلس قوی است,

مجری کارشناس: بعد از انقلاب دولت هایی که تاکنون روی کار آمدند در حوزه مدیریت کلان کشور سه گفتمان را دنبال کردند گفتمان لیبرال سرمایه داری، گفتمان سوسیالیستی برگرفته از مکاتب شرقی و گفتمان سوم گفتمان انقلابی است دیدگاه و نظر شما به کدام یک از این سه گفتمان نزدیک تر است؟

,

شیبانی: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلامیت و جمهوریت است لذا بخشی از اقتصاد باید اسلامی باشد؛ کشوری که در طول چهل سال دچار تحریم بوده یکی زمینه هایی که می تواند امنیت و استقلال کشور را قوی سازد بعد نظامی آن است تا دچار بحران نشود.

,

لذا در مجلس سلایق شخصی باید کنار گذاشته شود و برای حل مسائل کشور مجلس قوی نیاز است بنابراین یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود تکیه بر اقتصاد داخلی و اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه برنامه ریزی بر روی سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گیرد.

,

شورای نگهبان، نگهبان قانون اساسی کشور است

, شورای نگهبان، نگهبان قانون اساسی کشور است,

مجری کارشناس: به نظر شما رد صلاحیت هایی که از سوی شورای نگهبان به عنوان یک نهاداصلی صورت گرفته مبتنی بر سلیقه خاصی بوده و یا با نگاه کارشناسی صورت گرفته است؟

,

شیبانی: این نهاد نگهبان قانون اساسی کشور است و قطعا افراد با ایمان و براساس سوابق خود احراز صلاحیت می کنند لذا در زمانی که تعداد رد صلاحیت ها افزایش پیدا کرد یک جو منفی بر علیه شورای نگهبان در کشور به وجود آمد.

,

نماینده مردم باید دارای خصوصیات و ویژگی باشد که به تایید این شورا برسد و از فیلتر های قانونی و مهم رد شوند؛ عملکرد شورای نگهبان یک عملکرد مناسب و در چهارچوب قانون بوده است.

,

مجری کارشناس: در ادامه نام اشخاص برده خواهد شد که انتظار می رود نظر مختصر و شفافی در خصوص آن ها ارائه دهید؟

,

آیت الله علم الهدی: از افراد زحمتکش دوران انقلاب هستند

,

عباس آخوندی: شخصی است که با مطرح کردن مسائلی، مردم رضایت چندانی از او ندارند

,

ماموستا شیخ الاسلام: شناختی ندارم

,

مشائی: در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد خوب عمل کرد اما در دوره دوم عملکرد مطلوبی نداشت

,

زیبا کلام:  از اساتید نخبه سیاسی هستند

,

fatf: امتیاز مثبت و منفی را با هم دارد اما وقتی بخواهد با تکیه برآن سپاه به عنوان یک ارگان مهم و تاثیر گذار در کشور را تحریم کند یعنی با نظام مشکل دارد.

,

پالایش اقتصادی مجلس پیش رو

, پالایش اقتصادی مجلس پیش رو,

مجری کارشناس: نوسانات ارزی ناشی از چیست و راهکار شما برای از بین بردن آن به چه صورت است؟

,

شیبانی: بخشی از نوسانات ارزی مربوط به بعد بین المللی است اما بخش اعظم آن مربوط به فساد اداری است به دلیل اینکه برنامه ریزی دقیق و موثری بر روی نظارت ها صورت نگرفته است لذا اولین اقدام مجلس با نمایندگان جدید، پالایش اقتصادی در زمینه ارز باید تحقق یابد بنابراین بابد نظارت دقیقی بر روی این موضوع صورت گیرد.

,

مجری کارشناس: نظارت های سنتی که تاکنون وجود داشته کارآمد نبوده به نظر شما ساز و کار و ساختار نظارتی موثر چگونه است؟

,

شیبانی: نماینده مجلس خود ناظر بر کارها و اشخاص است اما آیا کسی ناظر بر کار خود نماینده است؟ باید یک سیستمی برای نظارت بر کار نماینده تعریف شود که قانون شفافیت آرا یک سیستم مناسب برای این موضوع است که با توجه به آن گزارش عملکرد خود را معرض عموم می رسانند.

,

بندرلنگه، مهد تجارتی که در سایه نبود مدیریت صحیح مغفول مانده است

, بندرلنگه، مهد تجارتی که در سایه نبود مدیریت صحیح مغفول مانده است,

مجری کارشناس: وضعیت اقتصادی مردم غرب هرمزگان را چطور ارزیابی می کنید؟

,

شیبانی: در حوزه غرب ما ظرفیت های کلان اقتصادی از قبیل گمرکات، دریا، معادن و کشاورزی را داریم که در طول چهل سال از انقلاب اسلامی مدیریت منظم و مناسبی بر روی این ذخایر منایع طبیعی صورت نگرفته است.

,

از جمله این ظرفیت ها می توان به ورود کشتی های صنعتی به خلیج فارس اشاره کردکه می توان با مدیریت منظم و برنامه ریزی شده به اشتغال پویا و هدفمند رسید.

,

بندرلنگه با وجود منابع اقتصادی بسیاری مهد تجارت نام گرفته است اما به علت عدم برنامه ریزی صحیح بر روی ذخایر آن و عدم تخصیص بودجه برای ایجادزیر ساخت های مناسب، این ظرفیت ها رو به افول است.

,

۲۶ سال از افتتاح گمرک پارسیان آن می گذرد اما هنوز به صورت یک دفتر مانده است و جوانان در غرب استان به علت نبود شغل مناسب به مشاغل کاذب روی آورده اند.

,

در صنایع شهرستان پارسیان ، خبری از اشتغال بومی ها نیست این معضل موجب شده که شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک همچون مرواریدی در صدف دستخورده باقی بمانند و بهره برداری مناسبی از ظرفیت های اقتصادی موجود در این شهرستان ها صورت نگیرد.

,

کارشناس مجری: راهکار شما برای روی کار آمدن نیروهای بومی و نخبه چیست؟

,

شیبانی: در بحث سازمان مدیریتی و امور استخدامی باید قوانین به تصویب مجلس برسد و با به کار بستن تبصره هایی در شیوه گزینش و این آزمون ها از ظرفیت های بومی و نخبه این حوزه استفاده و حمایت شود.

,

مجری کارشناس: قانون شفافیت آرا را چگونه ارزیابی می کنید و آیا مورد تایید شما است؟

,

شیبانی: قانون شفافیت آرا یکی از ابعاد نظارتی بر روی عملکرد نماینده است و باعث می شود با وضع قوانین نماینده محدود شود و بنده اگر به مجلس راه پیدا کنم جز اولین نمایندگانی هستم که این قانون را امضا خواهم کرد.

,

مجری کرشناس: آیا در پویش شفاف سازی اموال شرکت می کنید؟

,

شیبانی: یک منزل و یک خودرو سمند دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه