اخبار داغ

امام‌جمعه سلفچگان:

سبک زندگی اسلامی باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و بدون شتاب در جامعه نهادینه شود

سبک زندگی اسلامی باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و بدون شتاب در جامعه نهادینه شود
امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی سبک زندگی اسلامی ، گفت: سبک زندگی اسلامی باید به‌صورت عالمانه ، برنامه‌ریزی‌شده و بدون شتاب در جامعه نهادینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا  یک سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، بیانیه‌ای که در آن رهبر انقلاب با ترسیم موقعیت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیه‌های هفت‌گانه‌ای نیز برای پیشرفت و تحول کشور بیان کردند.

یکی از این توصیه‌ها درزمینهٔ سبک زندگی ایرانی ، اسلامی است که رهبر معظم درباره این مهم در بیانیه چنین فرموده‌اند: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.

در همین زمینه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کتابچی امام‌جمعه سلفچگان  در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: وقتی ما در مورد بیانیه گام دوم صحبت می‌کنیم باید به دو مطلب دقت داشته باشیم یکی اینکه طبق نظر رهبر معظم  انقلاب ما یک انقلاب ملی و حتی منطقه‌ای نیست بلکه یک انقلاب زنده اسلامی و بلکه انسانی است.درنتیجه پیام انقلاب فراملیتی خواهد بود که شعارهای اصلی آن از قبیل استقلال، آزادی، اخلاق و  معنویت هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

وی سبک زندگی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: سبک زندگی یک مفهوم بسیار وسیع دارد که شامل تمامی رفتار و اندیشه ما می‌شود و هیچ مقوله‌ای در زندگی ما نیست که در سبک زندگی نباشد به همین علت و با توجه به اسلامی بودن انقلاب ما مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به این مقوله توجه ویژه داشته‌اند.

کتابچی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از بیان هفت توصیه در مورد مسائلی مانند علم و پژوهش و یا معنویت در جامعه دارند که هرکدام خودسر فصلی در سبک زندگی اسلامی است.به‌طورکلی هم در اهمیت سبک زندگی اسلامی می‌فرمایند:سخن لازم دراین‌باره بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وامی‌گذارم و به همین جمله اکتفا می‌کنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است. مقابله با آن جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌هاست.
 
وی افزود: چند نکته در این جمله وجود دارد: اول اینکه رهبری معظم پیش‌ازاین به مقوله سبک زندگی پرداخته بودند، به‌خصوص از سال 91 که به‌طورجدی  تر این مقوله را حتی به‌صورت جزئی و طرح عناوین موضوعات بیان کردند.

 امام‌جمعه سلفچگان ادامه داد: نکته دوم غیرقابل‌جبران بودن برخی از آسیب‌های سبک زندگی غربی برای ما و جامعه ماست که از بین بردن فرصت‌ها و سرمایه‌های انسانی و مادی فراوان قسمتی از آن است.

وی تصریح کرد: در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه باید بسیار حساب‌شده، عالمانه و محققانه و بدون عجله و به‌دوراز شعار و احساسات ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه