اخبار داغ

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی خبر داد؛

ورود سامانه جدید بارشی از عصر پنج شنبه به خراسان شمالی / سردتر شدن ۸ درجه ای استان

ورود سامانه جدید بارشی از عصر پنج شنبه به خراسان شمالی / سردتر شدن ۸ درجه ای استان
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: : براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی باران، برف و رگبار از عصر روز پنج شنبه وارد استان خراسان شمالی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: رگبار بارش در اوایل شب پنج شنبه در شهرستان های اسفراین، فاروج و بخش هایی از شیروان پیش بینی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

گلرخ با اشاره به اینکه اوایل روز جمعه در پاره ای از نقاط استان همراه با رگبار و برف خواهد بود، گفت: همچنین بارش باران و برف که از روز پنج شنبه آغاز می شود ادامه پیدا می کند و تا شب جریان دارد.

,

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی با بیان اینکه کولاک برف در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست، گفت: پیش بینی می شود حداکثر برف در ارتفاعات به 20 الی 30 سانتی متر و در سایر نقاط استان حداکثر به 10 سانتی متر برسد.

,

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این پیش بینی شده است که حداکثر میزان بارش در استان به 20 ال 30 میلی متر برسد و وزش باد شدید در جنوب شرق استان، جنوب و بخش هایی از شمال غرب استان دور از انتظار نخواهد بود.

,

گلرخ یادآور شد: سرعت باد شدید بین 10 الی 15 متر بر ثانیه خواهد بود که کاهش 6 تا 8 درجه ای از روز جمعه تا صبح شنبه استان را به همراه خواهد داشت.

,

این کارشناس مسئول بیان داشت: براساس پیش بینی های انجام شده و وارد شدن سامانه بارشی جدید به استان و باتوجه به لغزندگی معابر، جاده ها، کاهش دما و کولاک برف در ارتفاعات توصیه می شود از تردد های غیرضروری خودداری شود.

,

وی همچنین به توصیه های کاربردی در بخش دامی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: دمای گلخانه ها و محل پرورش دام و طیور تنظیم شود و از ورود روان آب ها به محل پرورش ماهی های سردآبی جلوگیری شود، همچنین کندوهای زنبور عسل عایق بندی شوند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه