اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقات پیوند سلول‌های بنیادی کشور خبر داد:

انجام سالانه ۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور/۱۹ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور فعال هستند

انجام سالانه ۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور/۱۹ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور فعال هستند
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی گفت: سالانه ۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی با حضور اساتید و دانشجویان در کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 

,

برگزاری نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی در کرمانشاه

, برگزاری نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی در کرمانشاه,

همین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند ایران با حضور اساتید و دانشجویان ۱۹ استان کشور که دارای مرکز پیوند مغز استخوان هستند در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

,

محمودرضا مرادی در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلول‌های بنیادی یکی از علم‌های نوین دنیا است که بر اساس آن تعدادی از بیمارانی که قابلیت‌های درمان معمولی ندارند به این روش درمان می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: با توجه به اینکه چندسالی است استان کرمانشاه در رده مراکزی است که پیوند مغز استخوان انجام می‌دهد و از سلول‌های بنیادی استفاده خوبی می‌کنند، این کنگره با حضور اساتید و دانشجویان کشوری در این کرمانشاه برگزار شد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبادل نظر علمی و شناسایی قابلیت‌های علمیه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است.

,

مرادی در ادامه به ارائه آماری از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در زمینه پیوندها پرداخت و گفت: در کرمانشاه پیوند کلیه از سال ۶۸ شروع به کار کرده و تا کنون ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.

,

وی تصریح کرد: پیوند مغز استخوان نیز از سال ۹۳ در استان کرمانشاه رقم خورد که تاکنون ۱۵۷ مورد پیوند کلیه انجام شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیوند مغز استخوان در زمینه بیماری‌های سرطان خون، لنفوم، تالاسمی و هر موردی که از مغز استخوان نیاز به جایگزینی داشته باشد انجام می‌شود.

,

این مسئول بیان داشت: از آنجا که هزینه این عمل بسیار بالاست ۳۴ میلیون تومان آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

,

مرادی از موفقیت پیوند قرنیه این استان خبر داد و گفت: همچنین طی ماه‌های گذشته کاشت حلزون نیز انجام شد.

,

وی از عمل پیوند قلب در آینده‌ای نزدیک در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: البته محدودیت‌های بسیار کمی در این راستا وجود دارد که به دنبال حل و فصل آن هستیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت تأخیر پیوند کبد در کرمانشاه را نداشتن نیروی تخصصی در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: درمان و راه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیری پیوند کبد و پانکراس را در اولویت قرار داده‌ایم.

,

این مسئول عنوان کرد: استان کرمانشاه توانایی این را دارد که به عنوان قطب درمانی غرب کشور به این زمینه‌ها ورود پیدا کند تا منطقه غرب کشور نیازشان به مراکز درمانی سایر نقاط کشور مرتفع شود.

,

 

,

انجام سالانه ۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور

, انجام سالانه ۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور,

پرفسور اردشیر قوام زاده عصر امروز چهارشنبه در حاشیه کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایران سابقه طولانی در راستای پیوند مغز استخوان دارد و یکی از بهترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود.

, آمفی, ع),

رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی افزود: در سطح کشور ۱۹ مرکز فعال در زمینه پیوند مغز استخوان و اینکه یکی از این مراکز در استان کرمانشاه قرار دارد.

, انکولوژی,

این مسئول با بیان اینکه از سال ۶۹ پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی تهران آغاز شد، گفت: طی سال‌های اولیه در این بیمارستان حدود ۶ هزار پیوند انجام شد.

,

پرفسور قوام زاده خاطرنشان کرد: پیوند مغز استخوان در ایران با همان کیفیتی که در کشورهای خارجی انجام می‌شود صورت می‌گیرد.

,

وی با تاکید بر تقویت مراکز پیوند کشور، ادامه داد: بیشتر از ۷۰ نوع بیماری را پیوند کردیم و تا کنون حدود ۱۲ هزار پیوند در ایران انجام شده است اما با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران حداقل سالی ۲۴۰۰ پیوند در کشور نیاز است.

,

پدر پیوند مغز استخوان ایران بیان داشت: در حال حاضر در مراکز پیوند مغز استخوان در سطح کشور حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد پیوند استخوان انجام می‌شود که نیاز است این تعداد افزایش پیدا کند.

,

وی همچنین گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۵۷ عمل پیوند انجام شده است که فعالیت بالای این مرکز بسیار خوشحال کننده است.

,

 

,

فعالیت ۱۹ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور

, فعالیت ۱۹ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور,

مهرداد پاینده در حاشیه برگزاری نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نهمین دوره این کنگره از امروز به مدت سه روز آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه برگزار می‌شود.

, آمفی, ع),

دبیر نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی افزود: این کنگره تحت نظارت انجمن علمی سلول‌های بنیادی ایران برگزار می‌شود که ۴۸ سخنران از استان کرمانشاه و استان‌های همجوار در این کنگره به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد در حال حاضر ۱۹ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور داریم که استان کرمانشاه نیز یکی از آن مراکز محسوب می‌شود.

,

پاینده با بیان اینکه حدود ۵۵ مقاله و ۳۰ پوستر در دبیرخانه این کنگره پذیرفته شدند، گفت: در این کنگره ۹ مقاله دانشجویی ارائه می‌شوند و ۱۰ مورد سخنرانی توسط اساتید انجام خواهد شد که به این لحاظ رشد قابل توجهی نسبت به کنگره‌های مشابه سال قبل داشته است.

,

وی هدف از برگزاری این کنگره را تبادل اطلاعات بین مراکز پیوند سلول‌های بنیادی دانست و بیان داشت: همچنین در این کنگره از تجربیات و داده‌های جدید و خلاقانه حتی در کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود.

,

دبیر نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات داروی ما داخلی است، گفت: این امر در بحث سهولت پیوند مغز استخوان بسیار اثرگذار و مهم است.

,

پاینده خاطر نشان کرد: با توجه به همجوار بودن با کشور عراق گروهی از این کشور به این کنگره دعوت شدند که در دومین روز این کنگره حضور خواهند یافت و از امتیازات این کنگره انجام کار گروهی بین دو کشور است.

,

به گفته وی پیشینه پیوند در دنیا ۶۰ سال و در کشور ایران ۳۰ سال است که طی این مدت رشد قابل توجهی داشته است.

,

دبیر نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی هزینه‌های پیوند در کشور را با توجه به شرایطی که بسیاری از فناوری‌ها داخلی است، متناسب دانست و گفت: همچنین با توجه به حضور اساتید ارزشمندی در این زمینه صاحب کرسی گرانقدری در جهان هستیم.

,

این مسئول اظهار داشت: اگرچه آمار بیماری‌های صعب العلاج در استان کرمانشاه بالاست اما دستیابی به تکنولوژی‌ها و شرایطی که برای پیوند پیش آمده روزنه امید در این استان بسیار زیاد است.

, صعب, العلاج,

وی بیان داشت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نتایج عمل مثبت است اگر چه شرایط اختصاصی پیوند از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به طور گسترده به سن، نوع بیماری خونی، اساس درمان، چگونگی درمان قبلی و اینکه بیماری در چه مرحله‌ای است بستگی دارد.

,

پاینده افزود: همه این عوامل در نحوه انجام عمل و احتمال خطراتی که در پی خواهد داشت مؤثر است به دلیل اینکه خطرات و مزایای احتمالی هر روشی برای هر فردی اختصاصی خواهد بود بیمارانی که در فرآیند عمل نجات پیدا می‌کنند عملاً بعد از یکسال نیاز به دارو نخواهند داشت و یک بیماری مزمن حساب نمی‌شود.

,

وی کلید موفقیت پیوند مغز استخوان را پرستاران دانست و گفت: پرستاران نقش اساسی در این عمل دارند چراکه بیماران طی دو یا سه هفته در شرایطی هستند که باید تحت مراقبت‌های ویژه توسط پرستاران قرار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه