اخبار داغ

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان مطرح کرد؛

بیش از 2 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان

بیش از 2 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان
تقی‌زاده گفت: آمار واجدین شرایط در استان کرمان 2 میلیون و 165 هزار و 991 نفر است که از این تعداد یک میلیون و 96 هزار و 130 مرد و یک میلیون و 69 هزار و 861 نفر زنان و اجد شرایط تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس تقی‌زاده رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: مهلت تبلیغات از ساعت 8 صبح امروز اول اسفندماه به پایان رسیده و تبلیغات شامل پیامک ها و شبکه های اجتماعی گروه ها و کانال ها هم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: 190 نامزد تایید صلاحیت شده داریم که تعدادی از آنها می توانند تا آخر پایان امروز انصراف دهند، صبح روز جمعه آخرین و دقیق ترین لیست نامزدهای تایید شده در کنار شعبات اخذ رای نصب خواهد شد.

,

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه  این آمار قطعی نیست و می‌تواند تغییر کند، افزود: تا این لحظه 71 نفر از 190 نفر از ادامه رقابت ها انصراف داده که در سامانه نیز ثبت شده است.

,

تقی زاده ادامه داد: در حوزه کرمان و راور 22 نفر، در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه 3 نفر، بم، ریگان، فهرج ونرماشیر 6 نفر، جیرفت و عنبرآباد 2 نفر، رفسنجان و انار 10 نفر، زرند و کوهبنان 5 نفر، سیرجان و بردسیر 11 نفر، شهربابک 10 نفر و حوزه کهنوج و منوجان، رودبار جنوب،قلعه گنج و فاریاب 2 نفر انصراف داده اند که لیست دقیق فردا صبح برای هر حوزه انتخابیه نصب خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: از بین نامزدها کسانی می توانند به مجلس راه پیدا کننده که 20 درصد از کل آرا صحیح را به دست آورند که در شهر کرمان 2 نفر و در سایر حوزه ها یک نفر است.

,

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: تعرفه ها طوری طراحی شده که در شهر کرمان می توان اسامی دو نفر  و در سایر حوزه ها یک نفر را  نوشت.

,

تقی زاده با اشاره به اینکه چه کنیم که تعرفه ها مخدوش نشود، اذعان کرد: آرا باید خوانا باشند، اسامی غیر نامزدها نباید نوشته شود، مردم عزیز توجه کنند که نام و نام خانوادگی و کد نامزد را حتما به طور کامل بنویسند.

,

وی به فعالیت های ستاد اشاره کرد و تصریح  کرد: برای این دوره از انتخابات 83 شعبه رای نسبت به دور قبل افزایش  داشته است که مجموعا تعداد 2  هزار و 249 شعبه اخذ رای رسیده که در مناطق روستایی 1179 شعبه و در مناطق شهری 1070 شعبه وجود دارد.

,

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان افزود: 1328 شعبه ثابت و 1921 شعبه سیار وجود دارد که در تمامی شهرستانها و تمامی مناطق با توجه به پراکندگی استان شعبه اخذ رای مستقر است.

,

تقی زاده گفت: آمار واجدین شرایط در استان کرمان 2 میلیون و 165 هزار و 991 نفر است که از این تعداد یک میلیون و 96 هزار و 130 مرد و یک میلیون و 69 هزار و 861 نفر زنان و اجد شرایط تشکیل می دهند.

,

وی رای اولی ها را 69 هزار و 52 نفر در استان اعلام کرد و ادامه داد: تعداد زنان 33 هزار 474 نفر و تعداد رای اولی های مرد تعداد 35 هزار 578 نفر می باشند.

,

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان تصریح  کرد: کسانی که دارای  18 سال تمام، تابعیت جمهوری اسلامی و عاقل بودن  را دارا باشند می توانند پای صندوق های رای حاضر شده و رای خود را در صندوق بیندازند.

,

تقی زاده به ساعت شروع و پایان انتخابات اشاره کرد و  گفت: انتخابات ساعت 8 صبح آغاز و طبق قانون 10 ساعت ادامه دارد اما اگر بنا به ضرورت نیاز باشد که مدت تمدید اخذ رای در یک شعبه یا سراسر کشور انجام شود به عهده وزیر کشور است که از طریق رسانه ملی اعلام خواهد شد.

,

وی اذعان کرد: همچنین شعبات سیاری برای کسانی که ممکن است  به دلایلی در بیمارستان ها باشند و یا سربازانی که در پادگان ها هستند و زندانیان وجود دارد که می توانند همانند سایر شهروندان  با ارائه شناسنامه و کارت ملی رای خود را به درون صندوق بیندازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه