اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

موارد مشکوک و ابتلا به "کُرونا" در قزوین مشاهده نشده است/ هموطنان موارد بهداشتی را رعایت کنند

موارد مشکوک و ابتلا به "کُرونا" در قزوین مشاهده نشده است/ هموطنان موارد بهداشتی را رعایت کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: همچون سایر استان‌ها تمام موارد مشکوک، مثبت و منفی ابتلا به کرونا درصورت مشاهده اعلام می‌شود و ما لحظه‌ای برای اطلاع رسانی دریغ نمی‌کنیم، از این رو هم استانی‌ها اخبار را از منابع رسمی علوم پزشکی پیگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر پیمان نامداری در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره شایعه انتشار بیماری کرونا در قزوین اظهار کرد: وزارت بهداشت صادقانه هرگونه اطلاع درباره ابتلا و موارد مشکوک به ویروس کرونا را به اطلاع عموم مردم می‌رساند و چیزی پنهان نمی‌کند، از این رو لازم است مردم نیز تمام اخبار مرتبط با این ویروس را صرفا از درگاه وزارت بهداشت دنبال کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در ادامه درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود موارد مشکوک به کرونا در استان قزوین اذعان کرد: همچون سایر استان‌ها تمام موارد مشکوک، مثبت و منفی ابتلا به کرونا درصورت مشاهده اعلام می‌شود و ما لحظه‌ای برای اطلاع رسانی دریغ نمی‌کنیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: هم استانی‌ها باید به حوزه بهداشت و درمان اطمینان کرده و اخبار را از منابع رسمی علوم پزشکی و وزارت بهداشت پیگیر باشند و سایر اخبار موجود در فضای مجازی را به رسمیت نشناسند.

,

وی بیان کرد: باتوجه به قرار داشتن در فصل سرما بیماری‌های فصلی و ویروسی وجود دارد که شاید در مواردی به علایم کرونا شباهت داشته باشد، اما هیچ یک از آن‌ها مشکوک تلقی نمی‌شود؛ زیرا مشکوک به مواردی اطلاق می‌شود که یا به مناطق آلوده سفر کرده و یا با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده باشند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در شرایط حاضر، آگاهی از نحوه پیشگیری دارای اهمیت است و باید رسانه‌ها به این موضوع توجه جدی داشته باشند؛ شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از بوسیدن و دست دادن و عدم ارتباط با حیوانات و استفاده نکردن از گوشت خام و نیمه پز ضرورت دارد.

,

وی در پایان گفت: لازم است هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بپوشانیم و پس از دست زدن به گوشت خام دست‌ها را بشوییم و در مکان‌های عمومی نیز با رعایت بهداشت فردی ضرورتی برای استفاده از ماسک برای همه مردم وجود ندارد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه