اخبار داغ

پای حرف مردم؛

مردم مازندران چه انتظاراتی از یک نماینده مجلس دارند؟/ مجلس قوی و انقلابی می‌خواهیم

مردم مازندران چه انتظاراتی از یک نماینده مجلس دارند؟/ مجلس قوی و انقلابی می‌خواهیم
اگر واقع‌گرا باشیم، شرکت در انتخابات را حق قانونی و شرعی خود به عنوان یک شهروند خواهیم دانست، در درجه اول یک ایرانی هستیم که باید از مرز و بوم و حریم کشور دفاع کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ در دوم اسفندماه یازدهمین دوره از انتخابات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مازندران، به صورت همزمان با سراسر کشور در 9 حوزه انتخابیه استان برگزار می‌شود.
 
با نگاهی به آمار مشارکت مردم استان مازندران در ده دوره گذشته طی انتخابات مجلس شورای اسلامی درمیابیم که استان مازندران دارای مشارکت 54، 72، 72، 70، 84، 76، 56، 75، 76 و 72 درصد در 10 انتخاب مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی است.
 
 میانگین کل مشارکت مردم مازندران در 10 دوره اخیر، 71 درصد است و میانگین کشوری مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی 61 درصد است که مازندران مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری دارد.
 
با توجه به حواشی اخیر در خصوص اینکه در این دوره از انتخابات شاهد کاهش میزان مشارکت مردم و حاضر شدن سر صندوق‌های رأی خواهیم بود و همچنین فشارهای خارجی دشمن برای عدم مشارکت مردم در رأی دهی برآن شدیم تا مصاحبه ای از مردم با ارائه پنج سؤال محوری انجام دادیم که شما را به خواندنش دعوت می‌کنیم.
 
در ابتدا به سراغ یکی از بزرگان بازار روز واقع در منطقه بلوارکشاورز ساری رفتیم و از او در مورد اینکه امسال در انتخابات مجلس شرکت می‌کند یا خیر پرسیدیم، وی گفت: بله در انتخابات شرکت میکنم و این را سال‌ها است وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانم.
 
* یک نماینده خوب از نظر شما چه ویژگی باید داشته باشد؟
 
از نظر من باید از مشکلات مردم آگاه بوده و تلاش خود را نسبت به رفع آن داشته باشد، اصلی‌ترین مشکل مردم در حال حاضر معیشت آنها است.
 
* آیا حاضرید به نماینده‌ای که در ادوار گذشته در مجلس بوده رأی دهید، چرا؟
 
خیر، از کارایی نماینده مدنظر خودم در دوره گذشته رضایت کافی نداشتم و نظرم بر انتخاب فرد دیگری است.
 
* آیا فکر می‌کنید فرد انتخابی شما رأی آورده و به بهارستان می‌رود؟
 
این بستگی به نظر همه مردم دارد اگر رأی حداکثری را دریافت کند بله به مجلس وارد خواهد شد.
 
* توقع شما از نماینده‌ای که رأی نهایی را کسب می‌کند چیست؟
 
کمترین توقع من این است که با رفتن به مجلس وعده‌های خود را فراموش نکرده و دردودل‌های مردم را پشت گوش نیندازد.
 
به سراغ فاطمه غلامی دانشجو و رأی اولی رفتیم، وی گفت: برای رفتن پای صندوق رأی ذوق دارم و می‌دانم همه رأی اولی‌ها حس مرا دارند.
 
وی افزود: نماینده باید مردمی بوده و برای جوانان مملکت کار انجام بدهد شعار ندهد عملگرا باشد، باید تحقیقات کافی انجام بدهم اگر کارهای خوبی انجام داد و موثر بود چرا که نه!
 
غلامی گفت: من امیدوارم کسی که انتخاب می‌کنم به مجلس راه پیدا کند، جوان‌گرایی و توجه به آینده سازان مملکت از مهم‌ترین خواسته‌های من از نماینده انتخابی‌ام است.
 
در ادامه دهقان که کارشناس اجتماعی است، افزود: یک نماینده خوب باید ابتدا از ظرفیت‌های حوزه خود آگاهی کامل داشته باشد و همچنین نقاط ضعف و قوت آن را بشناسد سپس در مجلس برای تصویب قوانین لازم برای حمایت از اقشار مختلف مردم و به خصوص مردم استان و حوزه خود اقدام کند.
 
وی اظهار کرد: یک نماینده طبق وظیفه قانونی خود باید از وزرا در قبال عملکردشان سوال کند و در صورت لزوم آنها را استیضاح که در راستای حمایت از مردم باشد.
 
دهقان گفت: بها ندادن به جریان‌های قدرت و ثروت برای اعمال نفوذ در جریان بررسی صلاحیت وزرا و همچنین تصویب قوانین به نوعی که در حمایت از افراد خاصی باشد و همچنین بررسی و تصویب بودجه کشور به نوعی در حمایت از تولیدات داخل، عدم وابستگی و کم شدن فاصله طبقاتی با حمایت از قشر محروم جامعه باشد.
 
این کارشناس بیان کرد: اگر آن نماینده در زمان حضور خود در مجلس توانسته وظیفه خود را به درستی انجام دهد و عملکردش شفاف بوده و در حمایت از مردم قدم برداشته قطعا حمایت خواهیم کرد.
 
وی عنوان کرد: میزان رای ملت است و نمی‌توان براساس نظرات یک نفر گفت که کاندیدای مورد حمایت من به مجلس خواهد رفت یا نه، بلکه باید این آگاهی و نوع انتخاب بین همه مردم فراگیر شود تا براساس قبیله گرایی و منفعت طلبی رای ندهیم و اگر براساس شاخص‌های درست مردم سر صندوق‌های رای حاضر شوند احتمال حضور کاندیدای مورد حمایت من زیاد است.
 
خانم جوانی نیز اظهار کرد: یک نماینده خوب کسی است که بعد از اینکه رأی آورده و وارد مجلس شد وعده‌های خود را در حد توان عملی کرده و فراموش نکند چه قول‌هایی به مردم داد، نماینده‌ای جوان از دل مردم می‌تواند در مجلس حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
وی یادآور شد: من به نماینده‌ای که در دوره سابق در مجلس حضور داشت و کاری برای مردم نکرد رأی نخواهم داد، چرا که به اندازه کافی فرصت برای عملی کردن وعده‌ها داشته است و باید جای خودش را به فرد دیگری بدهد.
 
این خانم جوان خاطرنشان کرد: به نظر من نماینده انتخابی من همان نماینده‌ای است که جوانان شهرم به صداقت در گفتارش ایمان آورده و او را انتخاب کردند و امیدوارم که بیشترین آرا را کسب کند.
 
به گزارش بلاغ؛ اگر واقع‌گرا باشیم، شرکت در انتخابات را حق قانونی و شرعی خود به عنوان یک شهروند خواهیم دانست، چرا که ما در درجه اول یک ایرانی هستیم که باید از مرز و بوم و حریم کشور دفاع کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * یک نماینده خوب از نظر شما چه ویژگی باید داشته باشد؟,
,
,
,
, * آیا حاضرید به نماینده‌ای که در ادوار گذشته در مجلس بوده رأی دهید، چرا؟,
,
,
,
, * آیا فکر می‌کنید فرد انتخابی شما رأی آورده و به بهارستان می‌رود؟,
,
,
,
, * توقع شما از نماینده‌ای که رأی نهایی را کسب می‌کند چیست؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه