اخبار داغ

در آستانه انتخابات سراسری

نتانیاهو از احداث واحدهای مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی خبر داد

نتانیاهو از احداث واحدهای مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی خبر داد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح‌هایی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان یهودی در شرق بیت المقدس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در انتخابات پیشین اسرائیل از کسب اکثریت آراء بازماند، روز پنج شنبه از طرحهای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان یهودی در منطقه شرق بین المقدس رونمایی کرد؛ طرحی که خبر آن در زمانی کمتر از دو هفته مانده به انتخابات سراسری در سرزمینهای اشغالی اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نتانیاهو در یک پیام ویدئویی که در آن، خبر ساخت یک شهرک جدید با چند هزار واحد مسکونی در بخش دیگری از شرق بیت المقدس را تأیید می کند، اعلام کرد: «من امروز خبرهای خیلی بزرگی [برای شما] دارم: ما ۲۲۰۰ واحد دیگر به هارهوما اضافه می کنیم».

,

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود که وی مراحل اولیه این پروژه را «به رغم مخالفتها از سرتاسر جهان» تأیید کرده است و تخمین زد که پس از تکمیل این پروژه، جمعیت هارهوما از ۴۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

,

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» طرح نتانیاهو برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شرق بیت المقدس را محکوم کرده و آن را تاکتیکی انتخاباتی دانستند که با خطر تشدید خشونتها همراه است.

,

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی وفا فلسطین منتشر شد، اعلام کرد: «تقلاهای ترامپ برای کسب آرای جناح راست اسرائیل در آستانه انتخابات، آنهم به بهای [پایمال کردن] حقوق مردم فلسطین، صلح و ثبات را برقرار نخواهد کرد».

,

نتانیاهو همچنین از تأیید پروژه ساخت یک شهرک جدید با هزاران واحد مسکونی دیگر در «جیوات هاماتوس»، نزدیک به محله فلسطینیان در شرق بیت المقدس خبر داد. این شهرک جدید شامل سه هزار واحد برای ساکنان یهودی و یکهزار واحد برای ساکنان عرب است.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه