اخبار داغ

بااشاره به منویات بیانیه گام دوم؛

زرشناس: نئولیبرالها سفره مردم فراخ نمی کنند/ مجلس یازدهم بدنبال پیشرفت وعدالت باشد

زرشناس: نئولیبرالها سفره مردم فراخ نمی کنند/ مجلس یازدهم بدنبال پیشرفت وعدالت باشد
یک استاد دانشگاه با انتقاد از نسخه نئولیبرالی تصمیم سازان از جمله مسئولان ادوار مجلس گفت: با این نوع سیاست ها پیشرفت و عدالت بدست نمی آید و سفره معیشت مردم فراخ نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار زرشناس با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه "رو در رو" که با اجرای مراد عنادی روانه آنتن شبکه چهار سیما شد، در رابطه با جایگاه مجلس برای هدفگذاری سیاست های بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: «مجلس از طریق ساز و کارهای مختلف از جمله قانون گذاری و نظارت می تواند بسیار نقش آفرینی کند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: «شرایط کنونی کشور بسیار حساس و مهم است. در کوتاه مدت دشواری های اقتصادی برای اکثریت مردم بوجود آمده که تنها یک بخش آن به تحریم مربوط است و بخش اعظم آن به مدیران و تصمیم سازان اقتصادی و اجرایی کشور باز می گردد.»
,
 
,
زرشناس ادامه داد: «از طرف دیگر در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم. انقلاب اسلامی 40 سال اول را گذرانده و بسیاری زیر ساخت ها را ایجاد کرده. در روند منطقه ای دارای دست بالا هستیم و جاذبه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی بسیاری محاسبات منطقه ای را تغییر داده و از طرفی دیگر شرایط تاریخی غرب مدرن، افول ارزش های لیبرال دموکراسی را رقم زده است.»
,
 
,
***نئولیبرال ها، میان انقلاب و آرمان ها فاصله انداختند
, ***نئولیبرال ها، میان انقلاب و آرمان ها فاصله انداختند,
 
,
وی با اشاره به عبارتی در بیانیه گام دوم که فاصله آرمان و واقعیت ها را معنادار توصیف می کند، افزود: «این فاصله در حوزه مسائل معیشتی، عدالت و توزیع عادلانه ثروت وجود دارد؛ چون طیفی از مدیران ما که در قوه مجریه و مجلس حضور داشتند، نسخه نئولیبرالی را پیچیدند که هیچ توجهی به مستضعفان و محرومان و وظایف حمایتی دولت نداشته و لذا میان آرمان گرایی انقلاب و آنچه در عمل رخ داده، فاصله ایجاد کرده است.»
,
 
,
زرشناس یادآور شد: «از سال 68 یک جریان سیاسی قوه مجریه را در کنترل گرفت و برنامه توسعه جمهوری اسلامی را تدوین کرد. این جریان سیاسی هیچگاه از مدیریت قوه مجریه کشور کنار گذاشته نشد و تنها در دوره دولت نهم تا حدودی به حاشیه رفت. در همین سال ها نسخه نئولیبرالی اجرایی شد.»
,
 
,
وی با انتقاد از مجلس در دوره های مختلف که تحت بینش نسخه نئولیبرالی بوده و مجلس فعلی نیز جزئی از آنهاست، افزود: «با این نوع سیاست ها نه پیشرفت و نه عدالت بدست می آید و نه سفره معیشت مردم فراخ می شود.»
,
 
,
***مردم در یک بزنگاه حساس تاریخی قرار دارند
, ***مردم در یک بزنگاه حساس تاریخی قرار دارند,
 
,
زرشناس افزود: «ما نیازمند یک مجلس نیرومند، عدالتخواه و انقلابی هستیم که نظارت های پیگیرانه، دلسوزانه و مسئولانه را دنبال و در جهت تغییر ریل های زیر ساختی کشور، قانون گذاری کند.»
,
 
,
وی با بیان اینکه مردم ما اینبار باید مجلسی تشکیل دهند که اکثریت آن را نیروهایی شکل دهد که قصد دگرگونی جهت گیری های غلط کنونی را داشته باشند، ادامه داد: «اگر دولت و مجلسِ جوان و حزب اللهی شکل گیرد، خواهد توانست طرح نظری بیانیه گام دوم را اجرایی کند؛ این طرح نظری چند مولفه اصلی دارد. نخست آنکه عدم توازن ساختارهای اقتصادی ایران را هدف قرار می دهد که علت و علل مشکلات کنونی ماست.»
,
 
,
زرشناس همچنین در خصوص لزوم جهت گیری طیف های مختلف جناحی و سیاسی در مجلس یازدهم گفت: «وضعیت دشوار اقتصادی به راحتی از بین بردنی است. برای دستیابی به این مهم، قوه مقننه و مجریه باید وارد صحنه شوند. قوه مقننه در آستانه انتخاب است و مردم در یک بزنگاه حساس تاریخی قرار دارند.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه