اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰

تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی از اجرای پروژه خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ و نیز امضای قرارداد تأمین ریل آن با تولیدکننده داخلی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در گفت وگویی درباره نحوه حمایت وزارت راه و شهرسازی از گردشگری دریایی اظهار داشت: قرار است این وزارت خانه از گردشگری و مسافرت دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و میان بنادر ایران با کشورهای همسایه آبی‌مان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر حمایت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تعدادی سرمایه گذار از این طرح استقبال کرده و کشتی‌های مسافری لازم را خریداری و وارد کشور کرده اند. ضمن اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد نظام تشویقی، برای سرمایه گذاری در این خصوص جذابیت ایجاد کنیم. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از طریق وجوه اداره شده از این موضوع حمایت خواهد کرد.

,

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سوخت کم سولفور نیز گفت: سال گذشته توانستیم پس از ۶ سال پیگیری با ابتکار یک شرکت دانش بنیان به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست یابیم؛ در حال حاضر از مرحله بحران در زمینه کمبود این سوخت عبور کرده ایم.

,

وی درباره راه آهن چابهار-زاهدان نیز تصریح کرد: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده و در بهمن ماه امسال اولین قسط این مبلغ معادل ۳۰ میلیون یورو تخصیص داده شد.

,

اسلامی با اشاره به تکمیل این پروژه طبق زمان بندی اعلام شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه نهایی می‌شود؛ در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی آن از ۴۰ درصد عبور کرده که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می‌شود.

,

وی در خصوص نحوه تأمین ریل مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خاطرنشان کرد: قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه با شرکت ذوب آهن به عنوان تولیدکننده ریل ملی به امضا رسیده که به خط آهن چابهار-زاهدان اختصاص پیدا می‌کند.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه