اخبار داغ

داروخانه ها از خرید ماسک منع شدند

داروخانه ها از خرید ماسک منع شدند
رئیس سازمان غذا و دارو، بخشنامه جدیدی به منظور عرضه انواع ماسک در کشور ابلاغ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شانه ساز، گفت: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه های سراسر کشور ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بر این اساس  هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی( بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n۹۵ و n۹۹ توسط تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت های پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالاهای موجود صرفاً قابل فروش به هیئت امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.
,
 
,
به گفته معاون وزیر بهداشت، توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیئت امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه های سطح شهر می تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: طبق این ابلاغیه داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد  از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.
,
 
,
شانه‌ساز با بیان اینکه  تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت های پخش دارویی باید کالاهای خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.
,
 
,
وی با تاکید بر برخورد قاتع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمتهای نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
,
 
,
مردم می توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع رسانی و پیگیری کنند.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه