اخبار داغ

آنچه در جلسه پیشگیری از کرونا در لرستان گذشت؛

تاکنون مورد مثبتی از کرونا در لرستان مشاهده نشده/ گلایه از کمبود اعتبار برای ساخت اتاق ایزوله و کمبود ژل و ماسک

تاکنون مورد مثبتی از کرونا در لرستان مشاهده نشده/ گلایه از کمبود اعتبار برای ساخت اتاق ایزوله و کمبود ژل و ماسک
اعتبار بسیار کم برای ساخت و تجهیز اتاق ایزوله در بیمارستان و کمبود ژل شست وشو، دستکش و ماسک از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مدیریت بحران لرستان مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، ویروس کرونا این روزها افکار بسیاری از مردم جهان را درگیر خود کرده است ،برای اولین بار سروکله این ویروس در شهر  ووهان چین پیدا شد و قربانیان زیادی گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

در ایران نیز  در تاریخ ۳۰بهمن ۱۳۹۸ اولین مورد از کرونا در شهر قم از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت گزارش شد، نتایج آزمایش اولیه نیز ۲مورد از موارد مشکوک از نظر ابتلا به کرونا ویروس مثبت گزارش شد.

,

یکم اسفندماه  نیز شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری کرونا در استان لرستان و فوت چند نفر براثر این ویروس در استان به سرعت در فضای مجازی منتشر شد که این شایعه از طریق مسئولان مربوطه تکذیب شد ولی جهت پیشگیری از این بیماری شامگاه شنبه در سالن جلسات استانداری جلسه مدیریت بحران با دستور کار پیشگیری از بیماری کرونا  تشکیل شد که در این جلسه محمدرضا نیکبخت رئیس علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیماری کرونا یک بیماری تنفسی است که در برخی موارد سبب مرگ می‌شود اظهار داشت: مرگ  و میر از طریق کرونا بیشتر در افرادی اتفاق می‌افتد که مشکل نقص ایمنی بدن دارند و اینگونه نیست که هرکس کرونا بگیرد فوت می کند و همچنین  مرگ و میر از طریق ویروس کرونا از آنفولانزا کمتر است ولی واگیری این ویروس بیشتر است.

,

 

,

تاکنون در لرستان هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا نداشته ایم

, تاکنون در لرستان هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا نداشته ایم,

 وی افزود: خوشبختانه تاکنون در استان لرستان هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده و این روزها هر شخصی به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان مراجعه کند مجبوریم از او نمونه بگیریم که تاکنون تمام نمونه هایی که به تهران فرستاده ایم منفی بوده است.

,

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت چند بیمارستان را انتخاب کردند که در صورت اپیدمی کرونا باید تخلیه و مورد استفاده مبتلایان به ویروس کرونا قرار بگیرند در همین راستا در استان لرستان بیمارستان ولیان الیگودرز، بیمارستان الشتر و بیمارستان دوره چگنی و همچنین بیمارستان ارتش توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است.

,

 وی بیان کرد: در حال حاضر بخش عفونی بیمارستان عشایر کاملاً تخلیه شده و هر بیماری که تا مشکوک تنفسی هم باشد در اتاق جداگانه نگهداری می‌شود .

,

 

,

اعتبار ساخت و تجهیز اتاق ایزوله در بیمارستان بسیار کم است

, اعتبار ساخت و تجهیز اتاق ایزوله در بیمارستان بسیار کم است,

نیکبخت گفت: اعتبار دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت و تجهیز اتاق ایزوله در بیمارستان  بسیار کم است و   ۵۰۰ میلیون تومان که بنا بود سازمان برنامه ریزی و بودجه استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بدهد جهت تجهیز بخش های ایزوله تاکنون پرداخت نشده است.

,

 وی تصریح کرد: در استان لرستان ۱۵ متخصص‌عفونی داریم که بر اساس پروتکلی که به درمانگاه و پزشکان اعلام کردیم چنانچه بیماری با علائم شبیه به علایم کرونا مراجعه کرد بلافاصله به متخصصان عفونی ارجا بدهند و در صورت تشخیص  متخصص قرنطینه خواهد شد.

,

 

,

ماسک مورد نیاز مردم  طی روزهای آینده تامین می‌شود

, ماسک مورد نیاز مردم  طی روزهای آینده تامین می‌شود,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ماسک  مورد نیاز مردم  طی روزهای آینده تامین می‌شود خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده مشکل کمبود ماست در استان حل خواهد شد و مردم می‌توانند از کلیه داروخانه های دولتی تهیه کنند.

,

 علی سیف مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ویروس کرونا سازمان بهداشت هشدار داده است اظهار داشت: برای ویروس  آنفولانزا همچنین هشداری نداشتیم و متاسفانه بحث همه‌گیری ویروس کرونا  خیلی بالا است بر همین اساس  با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان اگر  نمونه‌ ی  مثبتی از کرونا در استان مشاهده شود جمع کردنش خیلی سخته است.

,

وی افزود:جهت پیشگیری از ویروس کرونا باید جدی‌تر با این موضوع روبرو شویم واینکه  صرفا موضوع را به  شوخی بگیریم کاری درست نیست.

,

 

,

 کمبود ژل شستشو، دستکش و ماسک سبب نگرانی مردم شده است

,  کمبود ژل شستشو، دستکش و ماسک سبب نگرانی مردم شده است,

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان با بیان اینکه   کمبود ژل شستشو، دستکش و ماسک سبب نگرانی مردم شده است عنوان کرد: در حال حاضر مردم نگران هستند به طوری که بنده قبل از جلسه کلیه  داروخانه‌های اطراف بیمارستان عشایر و سطح شهر جهت خرید دست‌کش و ژل شستشو  مراجعه کرده ام ولی متاسفانه  پیدا نکردم که همین کمبود ژل شستشو،دستکش و ماسک سبب نگرانی مردم شده است.

,

وی بیان کرد: باید پیش از شیوع ویروس کرونا در استان  تمهیدات لازم را  بیاندیشیم و با توجه به اینکه این روزها   کارناوال هایی برای کاندیدایی که برنده شده اند سطح با حجم زیادی از جمعیت در سطح شهرها  جمع می‌شوند فرمانداران باید در  صدور مجوزهای تجمع دقت بیشتری‌ کنند.

,

سیف گفت: جهت پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا  پادگان‌ها و سربازهایی  که م مرخصی می روند و بر میگردند  برای انتقال بیماری خطرناک هستند، راهداری نظارت کامل بر روی  اتوبوس‌های مسافربری  تهران، قم، اراک، مرکزی  نظارت  داشته باشند توقف کمتری در  قم  داشته باشند و از  اردوهای غیر خارج استان بپرهیزند.

,

وی تصریح کرد: باید در سطح استان با تامین، ماسک، ژل شستشو و سایر تجهیزات مورد نیاز پیشگیری از این ویروس نگرانی مردم را کاهش بدهیم.

,

محمد رضا صفی خانی  نیز با اشاره به نظارت  سازمان صمت  بر بازار فروش تحهیزات پزشکی جهت جلوگیری از بیماری کرونا  بر افزود: جهت جلوگیری  از احتکار و گران فروشی ماسک و تجهیزات بهداشتی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور  تولیدات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بدهیم با نرخ مصوب به بازار خواهد رسید.

,

وی افزود: در استان لرستان کلیه واحدهای صنعتی که این قابلیت را تولید ژل ضد عفونی کننده و الکل اسپری را دارند تولیدات دارویی خود را آغاز کرده و همچنین واحد های تولید دارویی ضد عفونی کننده نیز آمادگی خود را اعلام ‌کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه